Lastavkännare caddy mk1

Tjarnestig
20 september 2013 · 6 Inlägg

Håller för närvarande på att renovera upp en caddy lite lätt och har börjat med att byta bromsrör å dylikt men det sitter en lastavkännare som är mindre fin:/, skulle det vara möjligt att koppla förbi den och sätta justerbara bromsreduceringsventiler på rören som går bak istället ? Någon som testat liknande & vet vad bilprovningen säger om detta?  smile

Ta Inte Livet För Seriöst Du Kommer Aldrig Levande Ur Det Ändå !
tekniknissen1
20 september 2013 · 866 Inlägg

Kör ut på skroten där sitter på många VAG bilar . Det blir dålig broms när den är lastad då broms fördelningen blir för olastad bil. Du har rätt stora bromsar bak på den så det blir inget bra då du ställer bryt trycket lite för högt så låser bakhjulen lätt.

Tjarnestig
20 september 2013 · 6 Inlägg

Skroten vore ett alternativ, men lastavkännaren kommer att vara bortkopplad då caddyn ska Axelvändas, skulle vilja veta om sbp har som krav att den ska sitta där eller om det går utan. Men så länge bilen är olastad så antar jag att den fungerar som en slags strypning !?  Tänkte de blir enklare med reduceringsventiler å så blire mindre skarver å nippler !smile

Ta Inte Livet För Seriöst Du Kommer Aldrig Levande Ur Det Ändå !
tekniknissen1
20 september 2013 · 866 Inlägg

Jap stryper när den är intryckt. Så vist det går men du förlorar bromsvärkan när den är lastad.
Vet besiktnings mannen om att där sitter ventil så blir det en 2,a . Funkar ventilen inte så får du en 2,a har blivit några sådana man har bytat. Så SBP personal har nog koll om där ska sitta en sådan.

alexanderoberg_
5 juli 2014 · 91 Inlägg

Jag köpte 2st bromsreducerare på mekonomen, 1st till varje ledning, ska i vanliga fall sitta på nån Suzuki vitara (tror jag).
Art. Nr: 03-320022.
Besiktade igår med dessa och hade 1.8 fram, och 0.8 bak. = perfekt.
Kostar både mindre än originalet och är lättare att koppla in.
Mått: ca 10år lång och 2cm i diameter.

Volvo v70 D5 summum "Highway container" (2005)
Chevrolet Impala "Rustbucket" (1959)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang