Saab 9-3 2003 Cd problem !?

Hansson_90
26 september 2013 · 1 Inlägg

[img][/img]Hej hoppas nån kan hjälpa mig!

Har en original Saab huvudenhet men den har slutat att fungera.
alla knappar lyser men displayen är helt svart den måste vara trasig eller är det nått annat ?

har pratat med massa olika verkstäder alla säger olika saker ??

Att byta ut den är absolut ingen svårighet. men det ska fungera med? har pratat med flera olika verkstäder, en del säger att det bara är att sätta i en ny enhet, andra säger att man måste programmera den nya enheten efter bilen, eftersom det sitter en massa styrning i cdn tex blinkers ljudet och nån styr "box" för att bilen ska gå att starta.
den sista verkstaden jag prata med säger att jag kan sätta i vilken saab cd jag vill från 03/06 även den med navigator och färg display de ända som händer är att navigeringen inte kommer att fungera.
dom har även nämnt att det sitter nån styrbox under förar sätet som heter AMP1 som kan vara trasig därför fungera inte cdn , men ska displayen vara helt svart för de?

Nu är frågan va ska jag göra ?

Har varit in och läst av felkoder får nån som heter buss0 svarar inte, och en som heter Ucm (ucm2) är cd enheten tydligen.

Hoppas nån är kunnig på detta

Mvh // Mattias

Sandvikenssnabbaste
27 september 2013 · 95 Inlägg

Om du har brutit fiberslingan, kan vara trasig huvudenhet, cdväxlare, AMP1/2/3 eller liknande så kommer inte huvudenheten att starta korrekt då fiberslingan är bruten. Det där med felkoderna är inte jag hemma på dock, men jag vet till tusen att fiberslingan måste vara sluten för att allt ska lira, den stänger även av backsensor, blinkers och andra systemljud som går via det systemet.

Ska man byta enheter från en annan bil så måste dessa giftas ur den gamla bilen och giftas in med den nya bilen enheterna ska bo i så det är lite besvärligt på det viset, inte bara att byta alltså.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang