Volvo V70 steg?

Ja börjar väl med en liten presentation av min Volvo V70 som ska byggas vidare på Köptes 2010 med 10800 mil på mätaren helt original första sommaren byttes fälgar och till vintern blev det sen cooilovers. Vinter 2011/2012 hände lite mer då det blev r-front klarglas lampor aluminium intercooler 3" efter kat 19" dotz roadster fälgar toning runt om samt montering av c70 stolar fram. Bromsar fram och bak med ok skivor belägg bromsslangsr byttes också. Dock va det något som saknades och det var ju effekten. Så till sommaren 2014 blir det en Volvo 850 t5 motor som står redo med h profilsstakar och helt renoverad som ska i Det och bl.a. Ska göras under vintern som ni får följa med här med massor av bilder under vinterns gång. Skall göras: Byta motor Renovera bakvagnen Nya bromsar fram Göra klart inredningen Putsa upp motorn som skall i Och en massa annat jag kommer fylla i och ta bilder på Tjo hej
  • 7 Följare
  • 4 018 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 juni 2014
V7R
8 oktober 2013 · 7 Inlägg

Ja börjar väl med en liten presentation av min Volvo V70 som ska byggas vidare på

Köptes 2010 med 10800 mil på mätaren helt original första sommaren byttes fälgar och till vintern blev det sen cooilovers.
Vinter 2011/2012 hände lite mer då det blev r-front klarglas lampor aluminium intercooler 3" efter kat 19" dotz roadster fälgar toning runt om samt montering av c70 stolar fram.
Bromsar fram och bak med ok skivor belägg bromsslangsr byttes också.

Dock va det något som saknades och det var ju effekten.

Så till sommaren 2014 blir det en Volvo 850 t5 motor som står redo med h profilsstakar och helt renoverad som ska i

Det och bl.a. Ska göras under vintern som ni får följa med här med massor av bilder under vinterns gång.

Skall göras:
Byta motor
Renovera bakvagnen
Nya bromsar fram
Göra klart inredningen
Putsa upp motorn som skall i


Och en massa annat jag kommer fylla i och ta bilder på

Tjo hej

Neco
9 oktober 2013 · 25 Inlägg

skall följas smile

Volvo v70 2.5t "ATM Steg 4" (1998)
V7R
9 oktober 2013 · 7 Inlägg

Tack tack lägger upp allt eftersom de sker saker smile

Neco
9 oktober 2013 · 25 Inlägg

låter bra, rikligt med bilder också smile

Volvo v70 2.5t "ATM Steg 4" (1998)
TBergsten
9 oktober 2013 · 996 Inlägg

Blir nog toppen med lite kräm tongue

Följer smile

V7R
10 oktober 2013 · 7 Inlägg

Då ja gillar o ta bilder på den så kommer de komma massor av bilder smile
Ska bara försöka hinna med allt också när man har en liten där hemma smile

V7R
10 oktober 2013 · 7 Inlägg

TBergsten skrev:
Blir nog toppen med lite kräm tongue

Följer smile

Ja de är alltid skoj med kräm under huven smile dock siktar ja inte på några enorma siffror smile

Blir 800cc spridare
T04e med steg 5axel
Glt kammar
Nuke bränslebrygga
040 pump
1.8kg ladd är målet till nästa sommar på e85

V7R
23 juni 2014 · 7 Inlägg

Har varit vääääldigt dålig på skriva o uppdatera här smile men inte lätt o hinna med allt med ett barn o massa jour jobb 😜

Dock har det hänt en del.

Bakvagnen är nästan helt ihop skruvad och allt e nytt o fint.

Då jag inte riktigt hänger med på hur man gör med bilder så finns dom i fotoalubmet så länge smile

De som hänt är iaf

Blästrad bakvagn.
Lackad bakvagn.
Nya bussningar.
Nya hjullager
Nya abs givare
Nya bromssköldar
Nya handbromsbackar
Nya bromsbelägg (Green stuff)
Nya bromsskivor
Nya bromsok
Nya handbromswier
Nya bromsrör


Nya coilovers har de blivit också. K-sport och en del annat med de får ja ta en annan gång smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang