Stereon ballar

shputnik
16 oktober 2013 · 31 Inlägg

Tja!
Det är så att jag för ca 2v sedan fixade upp ljudet i 940in med en Denver stereo, JBL högtalare i hatthyllan och en bas i skuffen. Men i förrgår så satte jag mig i bilen och skulle åka hem ifrån jobbet och då kom det inget ljud. Funkade perfa innan dess. Jag har kollat säkringarna, resetat stereon, kollat så att inte någon kabel har lossnat eller så oxå... Jag är inte nån ljuddåre så jag har inte någon superkoll direkt. Någon som har en aning om vad som är fel?

Mack Forum- och sitemoderator
16 oktober 2013 · 26 183 Inlägg

Stereon "ballar"?
Var det det enda i topic-väg du kunde komma på..?

Du skriver inget om nåt slutsteg?
Vad mer exakt för Denverstereo har du? (som jag skulle tippa är kaputt med tanke på märket och beskrivningen av problemet)
Hur är jordningen? Säker på att inget har lossnat baktill? Hur ser kablaget ut till stereon?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
shputnik
16 oktober 2013 · 31 Inlägg

Ja okej då, lite dåligt valt namn..
Alltså, baslådan med slutsteg fick jag av tjejens farsa som hade en ståendes i garaget som bara samlade damm så jag fick den och har inte så mkt koll på vad det är för grejjer. men stereon är iaf en Denver CAU-430BT. jorden sitter bra och stabilt med m8 bult och låsmutter i ett borrat hål i bagageluckans tak. Jag kunde inte se att något har lossnat och med tanke på att det funkade felfritt på vägen till jobbet så tvekar jag på att det har lossnat medans den stog där.

Mack Forum- och sitemoderator
16 oktober 2013 · 26 183 Inlägg

shputnik skrev:
Ja okej då, lite dåligt valt namn..
Alltså, baslådan med slutsteg fick jag av tjejens farsa som hade en ståendes i garaget som bara samlade damm så jag fick den och har inte så mkt koll på vad det är för grejjer. men stereon är iaf en Denver CAU-430BT. jorden sitter bra och stabilt med m8 bult och låsmutter i ett borrat hål i bagageluckans tak. Jag kunde inte se att något har lossnat och med tanke på att det funkade felfritt på vägen till jobbet så tvekar jag på att det har lossnat medans den stog där.

Hur är det med stereons jordning då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
shputnik
16 oktober 2013 · 31 Inlägg

hm, det vet jag faktiskt inte, fick lite hjälp när jag satte ihop det så det kan mycket väl vara det som spökar. vad jag vet så drogs det sladd enbart från slutsteget till stereon och till batteriet. fast det kanske inte alls är så det funkar? som sagt, detta med billjud och elektronik är inte min starka sida

Mack Forum- och sitemoderator
16 oktober 2013 · 26 183 Inlägg

shputnik skrev:
hm, det vet jag faktiskt inte, fick lite hjälp när jag satte ihop det så det kan mycket väl vara det som spökar. vad jag vet så drogs det sladd enbart från slutsteget till stereon och till batteriet. fast det kanske inte alls är så det funkar? som sagt, detta med billjud och elektronik är inte min starka sida

Även stereon vill ju som ha både jord och plus..så kolla bakom stereon om något där har hänt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
shputnik
16 oktober 2013 · 31 Inlägg

ska jag göra, tack för tipset, någon annan tanke kanske?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang