BMW 320i E36 - Konstigheter i instrumentpanelen samt körriktinigvisaren v.

denokunnige
17 oktober 2013 · 23 Inlägg

Tja!
Som rubriken lyder så har jag en BMW E36 Touring 96a, den har sedan en tid tillbaka börjat strula i instrumentpanelen. Allt börjar helt plötsligt slockna (dör) när man är ute och kör, men börjar fungera igen efter 10-15minuter eller i vissa fall vid nästa körning.

- Jag försökte ta loss panelen för att se om det är något tok med den, men missade att koppla bort batteriet först, så nu har jag lyckats aktivera Airbag lampan, så den lyser konstant under körning. mad

- Å andra sidan funkar inte körriktningsvisaren vänster heller. När man vill blinka vänster så lyser det på alla sidor både fram o bak. Detta kom till typ förra veckan eller så, men har haft problem med panelen under ganska lång tid hmm

Sammanfattning: Har allt detta någon koppling till Instrumentpanelen? eller kan det vara något annat, o isf vad?

Har gjort en Test på panelen, det verkar vara "felfritt" enligt videon.
Gjorde precis som på videon och allting gick som han visar i videon!

Se testet här http://www.youtube.com/watch?v=I9mBmCiXTSY.

Så vad tycker ni, vad ska jag göra?

Nordic_Drivers
17 oktober 2013 · 349 Inlägg

Det är nog bäst att försöka hitta en fungerande instrumentpanel på skroten eller blocket.

Kolla www.bildelsbasen.se tex.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
denokunnige
17 oktober 2013 · 23 Inlägg

Tanso skrev:
Det är nog bäst att försöka hitta en fungerande instrumentpanel på skroten eller blocket.

Kolla www.bildelsbasen.se tex.

Går det inte att felsöka det på något sätt tror du?

Nordic_Drivers
17 oktober 2013 · 349 Inlägg

denokunnige skrev:
Går det inte att felsöka det på något sätt tror du?

Jo det går men det är svårt när det gäller elektriska fel.

Men jag skulle öppna och kolla alla kablar in i instrumentet. Det kanske har ärgat. Pröva spruta lite elektronikspray på kontakterna tex.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
denokunnige
17 oktober 2013 · 23 Inlägg

Tanso skrev:

denokunnige skrev:
Går det inte att felsöka det på något sätt tror du?

Jo det går men det är svårt när det gäller elektriska fel.

Men jag skulle öppna och kolla alla kablar in i instrumentet. Det kanske har ärgat. Pröva spruta lite elektronikspray på kontakterna tex.

Absolut, jag förstår men syftade mer på om det kunde vara någin kalllödning på kretskortet på panelen om då det där med körriktningsviare felet berodde på det. Men så kommer det andra problemet som är att ta ut instrument panelen, vilket är omöjligt utan att ta loss ratten först. För ratten går inte att "dra fram".

denokunnige
24 oktober 2013 · 23 Inlägg

Någon annan som kan komma med förslag så jag får igång panelen igen ... ??

Mitsubishi
21 januari 2014 · 169 Inlägg

Jag har en liggandes om du vill köpa för en billig peng:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang