Köpa Passat CC tdi som rullat 7500mil på 3 år???

MasterCar
21 oktober 2013 · 390 Inlägg

hej, kollar på en passat CC TDI som rullat 7500 mil på 3 år och säljs för 179 tusen. Bilen är FULLUTRUSTAD!
Är det värt att slå till eller bör man tänka på ngt? Pris? ngt med själva bilen?

Mvh MasterCar

trippelturbo Trucker
21 oktober 2013 · 2 710 Inlägg

Är det företag? Vilket isåfall?
Vilken motor är det?
7500 mil på 3 år är inga som helst konstigheter, speciellt för en diesel. Diesel mår bäst av att inte stå alltför länge!

Fart missbrukare
Glesmark
21 oktober 2013 · 1 938 Inlägg

Åk å provkör å känn efter hur den känns, om det är något för dig osv.

MasterCar
21 oktober 2013 · 390 Inlägg

-140 TDI motorn.
-Privat försäljning.
-Endast servad hos VW
-2 ägare

trippelturbo Trucker
21 oktober 2013 · 2 710 Inlägg

Dra o testa den! På en så ny bil finns det egentligen inte mkt o kolla upp, kolla bara att alla papper osv är i sin ordning och att servicen är gjorda osv. Tycker du om den, köp! Så gjorde jag på min BMW iaf smile

Tänk på att den motorn är klen o svårsåld, du kan pruta!!

Lycka till!

Fart missbrukare
MasterCar
21 oktober 2013 · 390 Inlägg

om bilen går precis som den ska och allt fungerar utmärkt.
Vad är ett rimligt "prutnings"pris, utan att ge skambud?
intressant att höra vad andra tycker också

Glesmark
21 oktober 2013 · 1 938 Inlägg

En omöjlig fråga att svara på utan att ha varit och sett och provkört bilen, kan finnas dolda fel man upptäcker och bilens värde föll precis med typ 50 000 kr som exempel.
Tycker den är vettigt prissatt, den 140hk dieseln är helt OK att köra, barnsjukdommarna på 2.0tdi med spridarna e borta sedan flera år tillbaka osv. Lådorna på dom e också bra, som sagt, jämfört mot andra och den ligger OK i pris.
Åk och se vad hon är villig att acceptera, hon har ju fått tjänstebil, kanske är i behov av pengar och inte av bilen, endast gudarna vet vad hon är villig att acceptera. smile

MasterCar
21 oktober 2013 · 390 Inlägg

haha, ngn hitta annonsen! Tackar för er samt svaren, ska bli intressant. Ska försöka åka dit och hammra lite på bilen:p

Muttley
21 oktober 2013 ·

De enda jag kan tänka mig är framvagnen som vanligt.  Kör en passat 2012 krängningshämmaren kom vid ca 15000.  Men de är ju en bit dit.

Glesmark
21 oktober 2013 · 1 938 Inlägg

Antar att du menar krägningshämmarstagen?
Sällan ett stort ingrepp, kostar inte mycket pengar och kräver ingen justering av framvagnen efter byte.
Eller gick krängingshämmaren helt sonika av? Består ju av 20mm+ solitt stål.

Muttley
21 oktober 2013 ·

Glesmark skrev:
Antar att du menar krägningshämmarstagen?
Sällan ett stort ingrepp, kostar inte mycket pengar och kräver ingen justering av framvagnen efter byte.
Eller gick krängingshämmaren helt sonika av? Består ju av 20mm+ solitt stål.

Ingen aning, jag skruvar noll och ingenting på den bilen. Tvättar städar och fyller på luft i hjulen typ.  Självklart inget dyrt men ändå rätt klena för att vara på en så ny bil. 
Extremt högt klonk blev de dock.

MasterCar
22 oktober 2013 · 390 Inlägg

Detta ska också kollas upp! Tack för påpekandet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang