Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
  • 726 Följare
  • 902 193 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 oktober 2019
Dr_struts
24 september 2014 · 1 861 Inlägg

Wolf_89 skrev:

quinna skrev:

Paulit skrev:

Hoppas du haft trevlig läsning! Kommer att vara mer i garaget inom en snar framtid då utomhusprojekten börjar se sitt slut, och hösten kommer med stormsteg...

Det bästa med höst och vinter... frugan kan inte tvinga ut en för att klippa gräsmatta eller rensa i rabatter big_smile

Bara till o njuta. Snart kommer dom att jaga ut er och skotta snö smile

Här står man ute året runt big_smile Nu vill vi se lite småpill eller höra planer! :3

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Djo
29 september 2014 · 10 157 Inlägg

Hur fan jag missat denna tråd är ett mysterium men blir definitivt att följa från och med nu. Har läst hela tråden och snyggt bygge verkligen stilrent big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Paulit
29 september 2014 · 684 Inlägg

Dr_struts skrev:
Nu vill vi se lite småpill eller höra planer! :3

Jaadu, här har det stått otroligt still med projektet, inte ens småpill faktiskt, men det kommer! Hav tålamod!

Paulit
29 september 2014 · 684 Inlägg

Djo skrev:
Hur fan jag missat denna tråd är ett mysterium men blir definitivt att följa från och med nu. Har läst hela tråden och snyggt bygge verkligen stilrent big_smile

Tack och Välkommen!

Dr_struts
29 september 2014 · 1 861 Inlägg

Paulit skrev:

Dr_struts skrev:
Nu vill vi se lite småpill eller höra planer! :3

Jaadu, här har det stått otroligt still med projektet, inte ens småpill faktiskt, men det kommer! Hav tålamod!

Tålamod finnes! Men även längtan efter att se framsteg på garagets näst coolaste 142a! Måste va ärlig och säga att mooseville snubben som bygger egen wankel toppar ditt men ja det är ganska hög ribba!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Paulit
30 september 2014 · 684 Inlägg

Dr_struts skrev:

Paulit skrev:

Dr_struts skrev:
Nu vill vi se lite småpill eller höra planer! :3

Jaadu, här har det stått otroligt still med projektet, inte ens småpill faktiskt, men det kommer! Hav tålamod!

Tålamod finnes! Men även längtan efter att se framsteg på garagets näst coolaste 142a! Måste va ärlig och säga att mooseville snubben som bygger egen wankel toppar ditt men ja det är ganska hög ribba!

Jag håller med, Tegheims Wankel Volvo är fan det ballaste jag sett!

Dr_struts
30 september 2014 · 1 861 Inlägg

Paulit skrev:

Dr_struts skrev:

Paulit skrev:

Jaadu, här har det stått otroligt still med projektet, inte ens småpill faktiskt, men det kommer! Hav tålamod!

Tålamod finnes! Men även längtan efter att se framsteg på garagets näst coolaste 142a! Måste va ärlig och säga att mooseville snubben som bygger egen wankel toppar ditt men ja det är ganska hög ribba!

Jag håller med, Tegheims Wankel Volvo är fan det ballaste jag sett!

Om man ändå hade dom kontakterna och kunskapen! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
breesladd SKÅNING
30 september 2014 · 1 215 Inlägg

Dr_struts skrev:

Paulit skrev:

Dr_struts skrev:

Tålamod finnes! Men även längtan efter att se framsteg på garagets näst coolaste 142a! Måste va ärlig och säga att mooseville snubben som bygger egen wankel toppar ditt men ja det är ganska hög ribba!

Jag håller med, Tegheims Wankel Volvo är fan det ballaste jag sett!

Om man ändå hade dom kontakterna och kunskapen! ^^

finns det en tråd om den? eller ni kan länka till sidan? man blir ju rätt nyfiken när ni säger att det finns nåt ballare än denna 142

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Dr_struts
30 september 2014 · 1 861 Inlägg

breesladd skrev:

Dr_struts skrev:

Paulit skrev:

Jag håller med, Tegheims Wankel Volvo är fan det ballaste jag sett!

Om man ändå hade dom kontakterna och kunskapen! ^^

finns det en tråd om den? eller ni kan länka till sidan? man blir ju rätt nyfiken när ni säger att det finns nåt ballare än denna 142

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=250008

Paulit om du känner att det är dumt så får du säga till så tar jag bort den direkt men ja kändes elakt att prata om den utan att folk känner till den ;D

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Paulit
30 september 2014 · 684 Inlägg

Tegheim ska ha all Cred han kan få, här och överallt! Sen är det ju lite skillnad på våra byggen....

Dr_struts
30 september 2014 · 1 861 Inlägg

Paulit skrev:
Tegheim ska ha all Cred han kan få, här och överallt! Sen är det ju lite skillnad på våra byggen....

Som sagt du är tvåa och ribban är satt högt av Mr moose ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
volvo-majkii
1 oktober 2014 · 548 Inlägg

Dr_struts skrev:

Paulit skrev:
Tegheim ska ha all Cred han kan få, här och överallt! Sen är det ju lite skillnad på våra byggen....

Som sagt du är tvåa och ribban är satt högt av Mr moose ^^

Där måste jag få säga emot! Tycker de har goaste 142 byggerna båda två.. för känner det är inte innom samma kategorier de bygger! Detta är lätt fetaste 142 custom jag sett! Och Mr moose har lätt den fetaste "åka fort" 142an! big_smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
Wolf_89 Wolf_89
1 oktober 2014 · 446 Inlägg

volvo-majkii skrev:

Dr_struts skrev:

Paulit skrev:
Tegheim ska ha all Cred han kan få, här och överallt! Sen är det ju lite skillnad på våra byggen....

Som sagt du är tvåa och ribban är satt högt av Mr moose ^^

Där måste jag få säga emot! Tycker de har goaste 142 byggerna båda två.. för känner det är inte innom samma kategorier de bygger! Detta är lätt fetaste 142 custom jag sett! Och Mr moose har lätt den fetaste "åka fort" 142an! big_smile

Håller med Majkii. Är 2 helt olika kategorier. Men tror jag föredrar Paulits 142a. Är mer för att glida runt på stan än att åka fort smile Men Paulits 142 ser ut som att den kommer att kunna röra på sig när det behövs smile
Medans Mr Moose 142 ser ut att va mest för bana. Men det är hatten  av för er båda. Riktigt grymma byggen.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
dr-kevin
1 oktober 2014 · 4 Inlägg

j***vlar va fet den är big_smile. Jag tycker du ska köra på helsvart inredning med s40 stolarna med komplett bräda och mittkonsoll big_smile

jag heter kevin åhlander o ja är 14 år o ja är kräfta i stjärn tecken o intresset är bilar o mc..:p
Dr_struts
1 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Fast grabbs jag såg på det som 142or inte ändamålet och hur stort fan jag än är över Paulit's custom bygge så är det en annan nivå :3

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
volvo-majkii
1 oktober 2014 · 548 Inlägg

Dr_struts skrev:
Fast grabbs jag såg på det som 142or inte ändamålet och hur stort fan jag än är över Paulit's custom bygge så är det en annan nivå :3

MEN wink ändå inte redigt samma sak big_smile Dock kan jag hålla med att det kanske inte är samma nivåer de bygger på i den bemärkelsen smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
Dr_struts
1 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

volvo-majkii skrev:

Dr_struts skrev:
Fast grabbs jag såg på det som 142or inte ändamålet och hur stort fan jag än är över Paulit's custom bygge så är det en annan nivå :3

MEN wink ändå inte redigt samma sak big_smile Dock kan jag hålla med att det kanske inte är samma nivåer de bygger på i den bemärkelsen smile

Hur som så tycker jag båda är sinnes sjuka :3

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
volvo-majkii
1 oktober 2014 · 548 Inlägg

Dr_struts skrev:

volvo-majkii skrev:

Dr_struts skrev:
Fast grabbs jag såg på det som 142or inte ändamålet och hur stort fan jag än är över Paulit's custom bygge så är det en annan nivå :3

MEN wink ändå inte redigt samma sak big_smile Dock kan jag hålla med att det kanske inte är samma nivåer de bygger på i den bemärkelsen smile

Hur som så tycker jag båda är sinnes sjuka :3

Där kan man inte annat än hålla med! wink

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
turbonova gillar en riktig burnout
2 oktober 2014 · 1 174 Inlägg

Nä nu får du se till att jobba lite ;-) så vi kan få nån uppdate :-)

Paulit
2 oktober 2014 · 684 Inlägg

turbonova skrev:
Nä nu får du se till att jobba lite ;-) så vi kan få nån uppdate :-)

Fan, jag jobbar ju varje dag och kväll, dock inte med projektet tyvärr....
Man är ju inte 20 år längre, jag ruttnar ju fysiskt efter ca. 12 timmars arbetsdagar,  men snart så blir det byggdags!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang