3" avgassystem Volvo 940 turbo

sellstedt1
7 november 2013 · 593 Inlägg

Hej funderar på å köpa ett 3" avgassystem från klracing till min 945 turbo men undrar om de blir nån skillnad?
Just nu är Laddet på 1bar och så sitter de ett Viking ecomax chip i bränsleboxen.

JossanB
7 november 2013 · 497 Inlägg

Jag hade 3" från turbon på min gamla 940in och ja, den kändes piggare än med org system(testade ett par dgr pga registreringsbesiktning...)

Avgassystemet kom från JT och kan starkt rekommendera det, väldigt trivsamt ljud är det på deras system. Jag hade med en dämpare och 100 cells racekatt.

Men blir du stoppad av polisen så kan dom ha åsikter om det, jag åkte på en reg besiktning pga det. Jag hade turen att få låna ett komplett org system annars hade det blivit dyrt hmm Vet att polisen är olika hårda på det där beroende på vart i landet man bor..Värmlandspolisen är kanske inte direkt kända för att vara mesiga roll

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
sellstedt1
7 november 2013 · 593 Inlägg

Okej blir nog å köpa ett sånt då. Synd de där med regbessen sad

JossanB
7 november 2013 · 497 Inlägg

sellstedt1 skrev:
Okej blir nog å köpa ett sånt då. Synd de där med regbessen sad

Ett hett tips är att spara det gamla systemet om det ser hyfsat ut för skulle det bli nått problem så sparar du många tusenlappar och problem ifall du måste jaga ett org system för att polisen haft lite åsikter smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
sellstedt1
7 november 2013 · 593 Inlägg

Ok tack för tipset

klawd22 Bilälskare
7 november 2013 · 283 Inlägg

sellstedt1 skrev:
Hej funderar på å köpa ett 3" avgassystem från klracing till min 945 turbo men undrar om de blir nån skillnad?
Just nu är Laddet på 1bar och så sitter de ett Viking ecomax chip i bränsleboxen.

Kl Racingsystemet är ej godkända på besiktningen eller på flygande eller hos polisen alls..

känner fler som blitt stoppade å fått böter med mera..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang