Varning för extrem vinter och snö i Sverige 2013/2014

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
8 januari 2014 · 1 128 Inlägg

SchmekarN skrev:
För alla små mullvadar med 740 som gillar att sladda runt lite här på vintern som mig själv så verkar det bli en riktigt härlig vinter faktiskt! big_smile


http://www.expressen.se/gt/varningen-ri … i-sverige/

Vad tror ni om detta? Är era vinterdräpare laddade inför vintern som kommer? Några planer? smile

Ja, nog är det en extrem vinter, men åt andra hållet..... Regn och snöfritt i Januari här uppe i mörka Norrland är jävligt extremt faktiskt.

Vill ha snö och 15 minus!

Nöjeskör närproducerat
Andromeda Rumpmas
8 januari 2014 · 3 860 Inlägg

RightFront skrev:

Almen11 skrev:

RightFront skrev:

Alltså, vi Svenskar uppskattar sommaren med dess värme och sol mer efter den långa mörka vintern...
Hälsat på vänner och bekanta som flyttat till varmare breddgrader, alla undvek solen, de gömde sig helst inne eller under något parasoll tongue

Ett varierande klimat tror jag är bra smile (fast några månader längre sommar skulle ju inte skada cool )

Jo, men om det bara kan bli vinter när det ska vara vinter så är jag nöjd. Alltid gött med lite alpint. Men vädret är ju som det är..

Det kommer smile

Fast vi ska nog vänja oss med att ha ett ostabilt klimat livet ut... Hoppas bara att Golfströmmen inte slutar cirkulera smile

Jag hoppas att du skämtade smile

Fler och fler forskare verkar ju bli överens om att klimatbluffen bara är en stor hysteri och att större variationer skett snabbare på naturlig väg.

Fan jä**a slasktidningar som ska koppla minsta lilla regnskur till "Klimatkatastrofen".

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Muttley
8 januari 2014 ·

Andromeda skrev:

RightFront skrev:

Almen11 skrev:

Jo, men om det bara kan bli vinter när det ska vara vinter så är jag nöjd. Alltid gött med lite alpint. Men vädret är ju som det är..

Det kommer smile

Fast vi ska nog vänja oss med att ha ett ostabilt klimat livet ut... Hoppas bara att Golfströmmen inte slutar cirkulera smile

Jag hoppas att du skämtade smile

Fler och fler forskare verkar ju bli överens om att klimatbluffen bara är en stor hysteri och att större variationer skett snabbare på naturlig väg.

Fan jä**a slasktidningar som ska koppla minsta lilla regnskur till "Klimatkatastrofen".

Fast vad vet vi egentligen.  Vi har nog inte den blekaste aning i med att forskarna inte varit överens.   Tror knappt de vet vad som händer i denna värld.    Så man får tro på precis vad man vill.  Att tro vi människor inte hjälpt världen till en snabbare "undergång" är bara fruktansvärt, ja va ska man säga ?

IX ____________________________________
8 januari 2014 · 1 340 Inlägg

Andromeda skrev:

RightFront skrev:

Almen11 skrev:

Jo, men om det bara kan bli vinter när det ska vara vinter så är jag nöjd. Alltid gött med lite alpint. Men vädret är ju som det är..

Det kommer smile

Fast vi ska nog vänja oss med att ha ett ostabilt klimat livet ut... Hoppas bara att Golfströmmen inte slutar cirkulera smile

Jag hoppas att du skämtade smile

Fler och fler forskare verkar ju bli överens om att klimatbluffen bara är en stor hysteri och att större variationer skett snabbare på naturlig väg.

Fan jä**a slasktidningar som ska koppla minsta lilla regnskur till "Klimatkatastrofen".

Vet inte vilka "forskare" du pratar om, men mitt huvudämne är naturgeografi, och det är snarare tvärtom, forskare inom denna vetenskap är så gott som överens att det är helt ohållbart smile

Forskarna du har hört är nog lobbyister från oljebolagen

Skulle du fortfarande påstå att det är en "klimatbluff" så kan du läsa IPCCs senaste rapport, tydliga resultat smile

Dock så är vi i Sverige i en bra position, förutsatt att avsmältningen av b.la. Grönlands isen inte skulle påverka Atlantens salthalt allt för mycket... då behöver vi inte fundera på om det blir snö till jul

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
8 januari 2014 · 1 128 Inlägg

RightFront skrev:

Andromeda skrev:

RightFront skrev:
Det kommer smile

Fast vi ska nog vänja oss med att ha ett ostabilt klimat livet ut... Hoppas bara att Golfströmmen inte slutar cirkulera smile

Jag hoppas att du skämtade smile

Fler och fler forskare verkar ju bli överens om att klimatbluffen bara är en stor hysteri och att större variationer skett snabbare på naturlig väg.

Fan jä**a slasktidningar som ska koppla minsta lilla regnskur till "Klimatkatastrofen".

Vet inte vilka "forskare" du pratar om, men mitt huvudämne är naturgeografi, och det är snarare tvärtom, forskare inom denna vetenskap är så gott som överens att det är helt ohållbart smile

Forskarna du har hört är nog lobbyister från oljebolagen

Skulle du fortfarande påstå att det är en "klimatbluff" så kan du läsa IPCCs senaste rapport, tydliga resultat smile

Dock så är vi i Sverige i en bra position, förutsatt att avsmältningen av b.la. Grönlands isen inte skulle påverka Atlantens salthalt allt för mycket... då behöver vi inte fundera på om det blir snö till jul

Sverige är ett obetydligt land som inte påverkar "miljön" ett skit, de riktigt stora länderna tycker man ju borde kunna ta lite ansvar istället.

Nu ska jag rösta på MP så jag räddar världen!!!!!!!!!                                           roll

Nöjeskör närproducerat
IX ____________________________________
8 januari 2014 · 1 340 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

RightFront skrev:

Andromeda skrev:

Jag hoppas att du skämtade smile

Fler och fler forskare verkar ju bli överens om att klimatbluffen bara är en stor hysteri och att större variationer skett snabbare på naturlig väg.

Fan jä**a slasktidningar som ska koppla minsta lilla regnskur till "Klimatkatastrofen".

Vet inte vilka "forskare" du pratar om, men mitt huvudämne är naturgeografi, och det är snarare tvärtom, forskare inom denna vetenskap är så gott som överens att det är helt ohållbart smile

Forskarna du har hört är nog lobbyister från oljebolagen

Skulle du fortfarande påstå att det är en "klimatbluff" så kan du läsa IPCCs senaste rapport, tydliga resultat smile

Dock så är vi i Sverige i en bra position, förutsatt att avsmältningen av b.la. Grönlands isen inte skulle påverka Atlantens salthalt allt för mycket... då behöver vi inte fundera på om det blir snö till jul

Sverige är ett obetydligt land som inte påverkar "miljön" ett skit, de riktigt stora länderna tycker man ju borde kunna ta lite ansvar istället.

Nu ska jag rösta på MP så jag räddar världen!!!!!!!!!                                           roll

Gett upp innan man ens har försökt, den inställningen funkar inte wink
Varför ska de ta ansvar om inte vi gör det? smile Det måste börja någonstans

Men det ska sluta med OT nu, ingen idé att säga något här smile
Ha det roligt i snön nu!

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
TheMPG
9 januari 2014 · 141 Inlägg

Fatta hur många hundratals miljoner i uppvärminskostnad detta har sparat svenska folket, bortsett folk som eldar med ved, men en besparing även där.

Vad det gäller snöröjarnas inkomstborfall, så är det som så i alla fall i Stockholms Stad, att entrepenören får 70-80% även om det inte finns jobb.

Jag fixar din A/C, skicka PM
Andromeda Rumpmas
9 januari 2014 · 3 860 Inlägg

RightFront skrev:

Andromeda skrev:

RightFront skrev:

Det kommer smile

Fast vi ska nog vänja oss med att ha ett ostabilt klimat livet ut... Hoppas bara att Golfströmmen inte slutar cirkulera smile

Jag hoppas att du skämtade smile

Fler och fler forskare verkar ju bli överens om att klimatbluffen bara är en stor hysteri och att större variationer skett snabbare på naturlig väg.

Fan jä**a slasktidningar som ska koppla minsta lilla regnskur till "Klimatkatastrofen".

Vet inte vilka "forskare" du pratar om, men mitt huvudämne är naturgeografi, och det är snarare tvärtom, forskare inom denna vetenskap är så gott som överens att det är helt ohållbart smile

Forskarna du har hört är nog lobbyister från oljebolagen

Skulle du fortfarande påstå att det är en "klimatbluff" så kan du läsa IPCCs senaste rapport, tydliga resultat smile

Dock så är vi i Sverige i en bra position, förutsatt att avsmältningen av b.la. Grönlands isen inte skulle påverka Atlantens salthalt allt för mycket... då behöver vi inte fundera på om det blir snö till jul

Men du, den forskning som presenteras är den som fått finansiellt stöd. Vill du forska om ekorrar i Skåne är det svårt att få anslag, men om du istället säger att du vill forska om ekorrar i Skåne och hur de påverkas av den "globala uppvärmningen" är det inga problem wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
9 januari 2014 · 1 128 Inlägg

RightFront skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

RightFront skrev:

Vet inte vilka "forskare" du pratar om, men mitt huvudämne är naturgeografi, och det är snarare tvärtom, forskare inom denna vetenskap är så gott som överens att det är helt ohållbart smile

Forskarna du har hört är nog lobbyister från oljebolagen

Skulle du fortfarande påstå att det är en "klimatbluff" så kan du läsa IPCCs senaste rapport, tydliga resultat smile

Dock så är vi i Sverige i en bra position, förutsatt att avsmältningen av b.la. Grönlands isen inte skulle påverka Atlantens salthalt allt för mycket... då behöver vi inte fundera på om det blir snö till jul

Sverige är ett obetydligt land som inte påverkar "miljön" ett skit, de riktigt stora länderna tycker man ju borde kunna ta lite ansvar istället.

Nu ska jag rösta på MP så jag räddar världen!!!!!!!!!                                           roll

Gett upp innan man ens har försökt, den inställningen funkar inte wink
Varför ska de ta ansvar om inte vi gör det? smile Det måste börja någonstans

Men det ska sluta med OT nu, ingen idé att säga något här smile
Ha det roligt i snön nu!

Lite fel forum att sitta och predika miljöfrågor på. lol Du får nog leta upp ett miljöpartist-forum istället. wink

Nöjeskör närproducerat
Cadillac_The_King
9 januari 2014 ·

Nu kom snö fanskapet till bankeryd pust

Drönirettab
9 januari 2014 · 21 761 Inlägg

Det var väl trevligt. wink

Almen11 Kasta inte bäver i trähus
9 januari 2014 · 265 Inlägg

Öser ner som faan här också, 4mil utanför Linköping smile

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Cadillac_The_King
9 januari 2014 ·

Drönirettab skrev:
Det var väl trevligt. wink

Nä fy kom o hämta det om du vill ha det

SchmekarN
9 januari 2014 · 53 Inlägg

En varm sommarkväll gubbar, solen börjar gå ner, solen står i skuggan och glänser. Man går fram till bilen, öppnar dörren, sätter sig. Drar igång motorn, BRruumm. Så åker man en sväng med sina polare i feta bilar, sådär 20 grader varmt, helt torr asfalt. Ojojojoj det är så man ryser wink

SchmekarN
9 januari 2014 · 53 Inlägg

SchmekarN skrev:
En varm sommarkväll gubbar, solen börjar gå ner, solen står i skuggan och glänser. Man går fram till bilen, öppnar dörren, sätter sig. Drar igång motorn, BRruumm. Så åker man en sväng med sina polare i feta bilar, sådär 20 grader varmt, helt torr asfalt. Ojojojoj det är så man ryser wink

Bilen står i skugga naturligtvis* smile

Drönirettab
9 januari 2014 · 21 761 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:
Nä fy kom o hämta det om du vill ha det

Vi har redan litegrann snö här så du kan behålla det där, vi får mer sedan också. Nu är iaf den efterlängtade kylan på väg och temperaturen lär hamna där den egentligen ska vara på vintern. smile

Ut och sladda i snön nu. wink

Senast redigerat av Drönirettab (9 januari 2014)

Cadillac_The_King
9 januari 2014 ·

SchmekarN skrev:
En varm sommarkväll gubbar, solen börjar gå ner, solen står i skuggan och glänser. Man går fram till bilen, öppnar dörren, sätter sig. Drar igång motorn, BRruumm. Så åker man en sväng med sina polare i feta bilar, sådär 20 grader varmt, helt torr asfalt. Ojojojoj det är så man ryser wink

Håller med te 100%

Cadillac_The_King
9 januari 2014 ·

Drönirettab skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Nä fy kom o hämta det om du vill ha det

Vi har redan litegrann snö här så du kan behålla det där, vi får mer sedan också. Nu är iaf den efterlängtade kylan på väg och temperaturen lär hamna där den egentligen ska vara på vintern. smile

Ut och sladda i snön nu. wink

Vintern är ju över julen har redan vart då kan snön kvitta tycker jag

Drönirettab
9 januari 2014 · 21 761 Inlägg

Jag ska ställa mig ute och blåsa ner lite kyla till er så att ni får riktig vinter, inte sån där låtsasvinter med plusgrader. wink

Cadillac_The_King
9 januari 2014 ·

Drönirettab skrev:
Jag ska ställa mig ute och blåsa ner lite kyla till er så att ni får riktig vinter, inte sån där låtsasvinter med plusgrader. wink

Ne fy bara varmluft i så fall

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang