Bmw E46 |LowMotion| - The beginning

Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om det kommer ni kunna se under resans gång!
  • 194 Följare
  • 203 191 Visningar
  • Projektet avslutat 31 juli 2016
Cassius Hobbymekaniker
30 januari 2014 · 470 Inlägg

figge_stunter skrev:
Förstår precis hur du menar, men nu följer jag faktiskt strömmen (eftersom vit börjar bli vanligare på e46)
Jag väljer vit för att jag VET att det passar på e46 (bmw), men jag väljer en lite ovanligare vit, med effekt i, vilket jag tror kommer framhäva e46ans snygga karosslinjer utan att det blir för mycket! smile

Lustigt att du tar upp just det faktum att vitt börjat bli poppis på E46or! Jag känner en som borde varit bland de första att gå den vägen, han blev dumförklarad av många som menade att svart skulle passat mycket bättre! Själv anser jag att på en så pass "mjuk" bil som E46 så försvinner för mycket av karosslinjerna med en mörk färg..

(Bilen jag tänker på är/var en M3a, tuffade runt med CSL vinge, Porsche GTR stolar (om jag minns rätt), skruvbur och var klappsänkt. Fälgarna var guldiga iForged 20" och motorn försedd med en kompressorsats. Det är garanterat många som känner igen bilen om dom ser den, den var med i ett antal biltidningar efter att han jag känner bytte bort den. Jag vet att det åkts en del drifting med den också bl a och att kompressorsatsen uppgraderats. Den har även haft mattsvart folie under en kortare period. Jag var med när den hämtades i södra Sverige och färgvalet diskuterades hela vägen upp, jag var redan då (för 8-9 år sedan) en förespråkare av vitt så jag vill gärna tro att jag hade en viss inverkan på det slutgiltiga valet wink)

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
30 januari 2014 · 1 705 Inlägg

Billling skrev:
Äsch, var sak har sin tid. jobb kommer, även så gör bildelar. Bara ta det lugnt kanske hitta på något annat kul du kan göra med bilen medans du ''väntar'' på jobb.

Kommer bli grymt när du får fart! big_smile

Ja men precis, dock så är motivationen på botten tyvärr, men jag ska försöka ta tag i det lite srnare, typ nästa vecka smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
30 januari 2014 · 1 705 Inlägg

xc_70 skrev:
inom vilket område söker du jobb som?

I princip vad som helst, jag är ju utbildad lastbilschaufför men eftersom jag har en rätt allvarlig axelskada så har jag fått starka rekomendationer från ett flertal läkare/sjukgymnaster mm. att INTE skaffa ett jobb där det förekommer mycket tunga lyft och/eller lyft över axelhöjd då jag har fått bevisat på tidigare jobb att axeln inte håller vilket har resulterat i operationer på axeln (och om jag gör en till operation så är risken väldigt stor att jag får steloperera axeln)
Men i varje fall, dom jobben jag VÄGRAR att jobba som är Lastbilschaufför (oavsett om det bara är att köra lastbilen) och tex tele-säljare och liknande jobb.

Helst skulle jag ju vilja jobba som någon form av designer, men då jag inte har några utbildningar för det ÄN så är det väldigt svårt.

Cassius skrev:

figge_stunter skrev:
Förstår precis hur du menar, men nu följer jag faktiskt strömmen (eftersom vit börjar bli vanligare på e46)
Jag väljer vit för att jag VET att det passar på e46 (bmw), men jag väljer en lite ovanligare vit, med effekt i, vilket jag tror kommer framhäva e46ans snygga karosslinjer utan att det blir för mycket! smile

Lustigt att du tar upp just det faktum att vitt börjat bli poppis på E46or! Jag känner en som borde varit bland de första att gå den vägen, han blev dumförklarad av många som menade att svart skulle passat mycket bättre! Själv anser jag att på en så pass "mjuk" bil som E46 så försvinner för mycket av karosslinjerna med en mörk färg..

(Bilen jag tänker på är/var en M3a, tuffade runt med CSL vinge, Porsche GTR stolar (om jag minns rätt), skruvbur och var klappsänkt. Fälgarna var guldiga iForged 20" och motorn försedd med en kompressorsats. Det är garanterat många som känner igen bilen om dom ser den, den var med i ett antal biltidningar efter att han jag känner bytte bort den. Jag vet att det åkts en del drifting med den också bl a och att kompressorsatsen uppgraderats. Den har även haft mattsvart folie under en kortare period. Jag var med när den hämtades i södra Sverige och färgvalet diskuterades hela vägen upp, jag var redan då (för 8-9 år sedan) en förespråkare av vitt så jag vill gärna tro att jag hade en viss inverkan på det slutgiltiga valet wink)

Hmm, jag anar vilken bil det är, men jag kommer ändå inte på vilken bil det är exakt (länka gärna om du har lust)
Tyvärr så blev valet av färg att bilen kommer bli någon form av röd, men till nästa säsong är tanken att bilen ska ändra färg... wink (OM det nu blir så att jag kommer igång med projektet relativt snart)
Men som både du och jag (och många andra) har kunnat konstatera så är vitt en riktigt snygg färg på bmw! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Cassius Hobbymekaniker
30 januari 2014 · 470 Inlägg

Den fanns här på garaget! smile

https://www1.garaget.org/archive/43/42241/36643/36643-318281.jpg

http://www.garaget.org/?car=36643

Denna var från början gul, en inte helt ovanlig färg på E46 M3. Om det inte var för att den gula färgen fanns i två nyanser, den nyans denna hade från början var det bara en till bil i Sverige som hade smile Bilden ovan är också så som han jag känner sålde den/bytte bort den. Den har ju utvecklats vidare en hel del sedan dess wink

Edit: Kom just ihåg att han satte dit ett Gruppe-M system med, sinnesjukt vass ton i det systemet wink

Senast redigerat av Cassius (30 januari 2014)

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
31 januari 2014 · 1 705 Inlägg

Cassius skrev:
Den fanns här på garaget! smile

http://www1.garaget.org/archive/43/4224 … 318281.jpg

http://www.garaget.org/?car=36643

Denna var från början gul, en inte helt ovanlig färg på E46 M3. Om det inte var för att den gula färgen fanns i två nyanser, den nyans denna hade från början var det bara en till bil i Sverige som hade smile Bilden ovan är också så som han jag känner sålde den/bytte bort den. Den har ju utvecklats vidare en hel del sedan dess wink

Edit: Kom just ihåg att han satte dit ett Gruppe-M system med, sinnesjukt vass ton i det systemet wink

Riktigt go bil! Och det var den färgkombon jag hade tänkt mig till det vita smile
Grupp-M systemet lät intressant, det måste jag försöka leta upp på Y-tube! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
olsson1923
13 februari 2014 · 92 Inlägg

Prem lagd smile

Cassius Hobbymekaniker
14 februari 2014 · 470 Inlägg
1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
inzlike
14 februari 2014 · 25 Inlägg

Hur går det för dig, några kul delar du har hittat? smile

BMW e38 740IA "Långskrapan" (1996)
Volvo V70 T5 "BSR" (2001)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
1 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Tjenare! Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade tråden... Har haft väldigt mycket ångest över att jag inte fick det jobbet som jag hade planerat och eftersom jag har rätt stor press på mig att leverera något lågt och fett denna sommaren både från er följare, vänner och sponsorer.

Idag var jag iväg på en kurs inom lift och arbete på hög höjd, klarade kursen och kommer få behörigheterna nästa vecka då jag även kommer börja jobba på ett företag som sysslar med sanering! smile Jag kommer provjobba till en början för att se om det passar mig osv, men det känns otroligt gött att jag äntligen kan få ordning på ekonomin och börja pilla på bilen! big_smile
Får hoppas att denna månaden går fort så första lönen kommer snart! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
MrJansson92
1 mars 2014 · 536 Inlägg

Fasen va gött smile om man kunde få tag på ett jobb snart så man också kan skaffa sig en bil och börja fixa med! sad ska bli kul att se hur bilen blir nu när du kan sätta igång ordentligt! smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
xc_70
1 mars 2014 · 485 Inlägg

figge_stunter skrev:
Tjenare! Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade tråden... Har haft väldigt mycket ångest över att jag inte fick det jobbet som jag hade planerat och eftersom jag har rätt stor press på mig att leverera något lågt och fett denna sommaren både från er följare, vänner och sponsorer.

Idag var jag iväg på en kurs inom lift och arbete på hög höjd, klarade kursen och kommer få behörigheterna nästa vecka då jag även kommer börja jobba på ett företag som sysslar med sanering! smile Jag kommer provjobba till en början för att se om det passar mig osv, men det känns otroligt gött att jag äntligen kan få ordning på ekonomin och börja pilla på bilen! big_smile
Får hoppas att denna månaden går fort så första lönen kommer snart! smile

grattis till korten smile ja det är bara att ösa på nu, säg till om du behöver hjälp:)

Audi a6 quattro pickup "STANCE RISE OF EVIL" (1998)
Volkswagen Caddy "Insane" (2005)
Audi avant 2,0tdi "Insane" (2008)
P_Forsman
1 mars 2014 · 124 Inlägg

Gött att det är på G igen! smile

Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 mars 2014 · 1 705 Inlägg

MrJansson92 skrev:
Fasen va gött smile om man kunde få tag på ett jobb snart så man också kan skaffa sig en bil och börja fixa med! sad ska bli kul att se hur bilen blir nu när du kan sätta igång ordentligt! smile

xc_70 skrev:

figge_stunter skrev:
Tjenare! Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade tråden... Har haft väldigt mycket ångest över att jag inte fick det jobbet som jag hade planerat och eftersom jag har rätt stor press på mig att leverera något lågt och fett denna sommaren både från er följare, vänner och sponsorer.

Idag var jag iväg på en kurs inom lift och arbete på hög höjd, klarade kursen och kommer få behörigheterna nästa vecka då jag även kommer börja jobba på ett företag som sysslar med sanering! smile Jag kommer provjobba till en början för att se om det passar mig osv, men det känns otroligt gött att jag äntligen kan få ordning på ekonomin och börja pilla på bilen! big_smile
Får hoppas att denna månaden går fort så första lönen kommer snart! smile

grattis till korten smile ja det är bara att ösa på nu, säg till om du behöver hjälp:)

P_Forsman skrev:
Gött att det är på G igen! smile

Aa, de känns riktigt gött faktiskt! Synd bara att jag måste vänta såpass länge innan jag får min första lön hmm

Men men.. har fått byta till sommarhjulen nu eftersom jag kört med lite för mycket camber och att jag "råkat" åka lite på bredden i vintras men även lite på barmark! wink
( självklart är detta på inhägnat område wink )
http://oijoij-hd.com/images/2014/03/02/156064210201218915263626201889650n.jpg
http://oijoij-hd.com/images/2014/03/02/16561668329490100646571021417059n.jpg

Nu under tiden som jag inte varit så aktiv här inne så har det inte funnits så mycket motivation till att göra något med bilen (och det har ju som sagt inte funnits några pengar heller för den delen) men jag har iaf rengjort delar av inredningen ordentligt nu! Fyfan va äckligt när man märker att volymknappar och liknande är såpass skitiga att det är ett tjockt lager! :S
Här är en exempelbild på radions volymknapp! Högersidan är rengjord tongue
http://oijoij-hd.com/images/2014/03/02/19244628287070304888551381367010n.jpg

Senast redigerat av figge_stunter (2 mars 2014)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Baker3
2 mars 2014 · 91 Inlägg

Vad använder du att knappar osv med?

BMW 325i "M-Sport" (2007)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Baker3 skrev:
Vad använder du att knappar osv med?

Hmm nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Men jag använde någon form av inredningstvätt med parfym och papper/microfiberduk, så nu är det både rent och luktar gott wink kommer tyvärr inte ihåg vad medlet heter men kan kolla upp det om det är av intresse smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Baker3
2 mars 2014 · 91 Inlägg

figge_stunter skrev:

Baker3 skrev:
Vad använder du att knappar osv med?

Hmm nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Men jag använde någon form av inredningstvätt med parfym och papper/microfiberduk, så nu är det både rent och luktar gott wink kommer tyvärr inte ihåg vad medlet heter men kan kolla upp det om det är av intresse smile

Har massa knappar i min bil som ser ut att ha ett smutslager. Skulle vara riktigt kul att kunna göra i ordning dessa.
Kolla gärna upp vad medlet heter smile

BMW 325i "M-Sport" (2007)
AntrE
2 mars 2014 · 2 140 Inlägg

Baker3 skrev:

figge_stunter skrev:

Baker3 skrev:
Vad använder du att knappar osv med?

Hmm nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Men jag använde någon form av inredningstvätt med parfym och papper/microfiberduk, så nu är det både rent och luktar gott wink kommer tyvärr inte ihåg vad medlet heter men kan kolla upp det om det är av intresse smile

Har massa knappar i min bil som ser ut att ha ett smutslager. Skulle vara riktigt kul att kunna göra i ordning dessa.
Kolla gärna upp vad medlet heter smile

vilken interiörtvätt som helst funkar skitbra till att tengöra knapparna. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Det stämmer nog det som AntrE säger, jag brukar bara använda mig av samma medel till interiören, så jag kan inte uttala mig om det är det bästa eller inte smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
AntrE
2 mars 2014 · 2 140 Inlägg

jag använder cargloss all clean, men har provat lahega, diamondbrite och en massa olika och alla fungerar mer eller mindre likadant, är väl när det kommer till stora fläckar och grov smuts de sätts på riktigt test. Och då får du vad du betalar för. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Twins Twins Bil & Plåt
5 mars 2014 · 2 577 Inlägg

AntrE skrev:

Baker3 skrev:

figge_stunter skrev:

Hmm nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Men jag använde någon form av inredningstvätt med parfym och papper/microfiberduk, så nu är det både rent och luktar gott wink kommer tyvärr inte ihåg vad medlet heter men kan kolla upp det om det är av intresse smile

Har massa knappar i min bil som ser ut att ha ett smutslager. Skulle vara riktigt kul att kunna göra i ordning dessa.
Kolla gärna upp vad medlet heter smile

vilken interiörtvätt som helst funkar skitbra till att tengöra knapparna. smile

Använd SmartAb's Brisk Low foam smile

http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/i … centrat-1l

Rengör skitbra och luktar fräscht smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang