Behöver lite råd om botten delen samt sprut till b230

Boobby
20 november 2013 · 94 Inlägg

Tjenare. Har nu bestämt mig att behålla min 940 och ha som projekt.
(dock första gången jag går så här djupt in och serriöst!)

Har då lite frågar till er mer erfarna som förmodligen har gjort detta 100 gånger mer än mig.

Ang. Botten delen tänkte jag skaffa mig H-profil stakar och smidda kolvar.
när jag läser runt så äre ju nästan så att man inte kan lita på något företag som säljer dessa?
Har ni några tips vart jag ska köpa detta?

och så till sprutet. Jag är inne på att köpa mig nira sprut. men har också läst att VEMS sprutet är bra?! för och nackdelar med dessa ? vilken ska man välja ?

Sedan har tänkt mig 531 topp, som farsans polare ska göra i ordning till mig porta, större ventiler m.m. (han har renoverat toppar och byggt rally cross bilar i 20år, samt att han håller på med projekt åt bilar i svenska rallyt)
Samt extraktor, turbo, spridare, och ja allt sånt krimskrams runt om kring.

TACK på förhand ! big_smile

Volvo ska de va, annars får det va !
Volvo 940 Turbo "Just TryIn" (1998)
Sharky
22 november 2013 · 10 287 Inlägg

Du....varför kan du inte luta dig mera på farsans polare. Han kanske har bra kontakter på sådant som stakar och kolvar.
Fast skall du stanna runt 300Hkr så räcker original bottendel.

När det gäller sprut så kan man dela upp frågan i två delar. Skall du A: låta någon annan mappa eller B: vill du pula själv.

Vid A: - Välj ett sprut som den som ska mappa är van att jobba med.

Vid B: - Välj ett sprut där det finns mycket kunskap på olika internetforum. Kolla runt själv och lita inte blint på vad som skrivs i diverse inlägg här och där utan försök bilda dig en egen bild. Räkna dock pengarna som läropengar så att du inte får spunk om du inte får ihop det själv.

/Göran


Boobby skrev:
Tjenare. Har nu bestämt mig att behålla min 940 och ha som projekt.
(dock första gången jag går så här djupt in och serriöst!)

Har då lite frågar till er mer erfarna som förmodligen har gjort detta 100 gånger mer än mig.

Ang. Botten delen tänkte jag skaffa mig H-profil stakar och smidda kolvar.
när jag läser runt så äre ju nästan så att man inte kan lita på något företag som säljer dessa?
Har ni några tips vart jag ska köpa detta?

och så till sprutet. Jag är inne på att köpa mig nira sprut. men har också läst att VEMS sprutet är bra?! för och nackdelar med dessa ? vilken ska man välja ?

Sedan har tänkt mig 531 topp, som farsans polare ska göra i ordning till mig porta, större ventiler m.m. (han har renoverat toppar och byggt rally cross bilar i 20år, samt att han håller på med projekt åt bilar i svenska rallyt)
Samt extraktor, turbo, spridare, och ja allt sånt krimskrams runt om kring.

TACK på förhand ! big_smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang