Audi 90 Quattro 1990. Med 800hp som mål.

Audi 90 Quattro -90. 800hp+
  • 163 Följare
  • 171 242 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 mars 2018
Rndersson
29 april 2014 · 244 Inlägg

Halloj!

Fick lite gjort idag med som tur var! eller jag helsvetsade insuget, började lite smått i helgen.

Det här röret fick duga till 5 böjar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-0d10459fbaef085119ca51b9f2160c81.jpg

Fick kapa av alla runners..... igen! Fick nog kapa in dem ännu mer än vad bilden visar vill jag minnas!
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-bc7781522b80407311b164cc2d56f0f1.jpg

Färdigt! Nu slipper jag ligga och grubbla på det om nätterna smile Riktigt gött och ha fått gjort det kan jag säga. Bara in och fräsa ur lite fint med stiftet så kommer jag bli nöjd! Inte nöjd med svetsningen idag dock... Hur går man steget längre och svetsar snyggare? Behöver tips! Vill få robotsvetsar snart wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-76d02093810e95f44f744029dba1742a.jpg

Hann även slänga ur motor och låda ikväll. Nu åker snart allt på lackning och blästring! Nästa vecka hoppas jag!
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-1bcade66fc925ec1c7cd8a9a955ce9e4.jpg

Sen så fick jag hem ett gulligt paket idag med, inte så äckligt wink Kommer nog sitta gött på Ådin!
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-ca75f0f110e0243d0e33ecfe92df77a1.jpg

Ha det fint så länge!

Senast redigerat av Rndersson (29 april 2014)

CarpeDiem German Engineering
29 april 2014 · 9 081 Inlägg

Duktig du är smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
acq89
2 maj 2014 · 60 Inlägg

Gött att få till de som man vill smile  Kommer du skicka de på blästring på steelcoating i hjo eller? smile

Audi A4 (2008)
Rndersson
7 maj 2014 · 244 Inlägg

acq89 skrev:
Gött att få till de som man vill smile  Kommer du skicka de på blästring på steelcoating i hjo eller? smile

Tjenare!

Det blir på en lokal firma här i stan, han gör det rätt billigt har jag för mig smile Så inga vägar förbi Hjo!

Har även lyckats få tag i en ny 040pump, begagnad då. Ny fast beggad.

Så nu är bränslesystemet komplett om man ser till pumpar smile

Ha det!

ohr
7 maj 2014 · 84 Inlägg

Fan va härligt att de börjar falla lite grejer på plats!! Kanske har missat de, men har du  nån bild på bilen?? smile

Audi 80 competition "Silverpilen" (1994)
Rndersson
11 maj 2014 · 244 Inlägg

Händer inte mycket just nu.

Var i garaget idag och borstade rent bilen undertill där det behövdes. Och la på underedsmassa.

Karossen är i kanonskick måste jag säga, inte en rostfläck. Men jag la ändå på massa i kardantunneln, hjulhusen och över där bakvagnen ska sitta.

Världens sämsta bild, men svart och snyggt blir det!
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-e83b8582ad901b789043854e16a1c1ee.jpg

Får tillbaka grejerna från lack på tisdag, så kommer börja montera ihop det nu igen. Det känns ju inte fy skam kan jag ju säga! smile

Blir en rolig beställning med originaldelar härnäst, styrleder och skit. Skönt att man ha en bra sida och köpa från, kostar ju skit och inget!

Blir en fet beställning med bromsskivor och all möjlig skit!

Ha det fint tills dess!

Rndersson
11 maj 2014 · 244 Inlägg

ohr skrev:
Fan va härligt att de börjar falla lite grejer på plats!! Kanske har missat de, men har du  nån bild på bilen?? smile

Dåligt som fan med det! Får bjuda på en bild sen när jag börjar få prylar på plats! Den ser oavsett rätt ledsam ut! smile

Rndersson
11 maj 2014 · 244 Inlägg

Tips på bra fälgar till mig förresten??

Söker efter 17" med 5x112 bultcirkel. Ska inte vara för dyra men gärna hyfsat snygga, då jag inte planerar och åka runt och vara rädd om dom lol

Rndersson
13 maj 2014 · 244 Inlägg

Precis beställt grejer till fram och bakvagn, som styrleder, spindelleder och skit.

Ledsamma pengar, men äckligt roligt och montera upp fräscha grejer!

Skulle fått mina grejer från blästring och lack idag men han hade inte börjat än, segt!

Rndersson
14 maj 2014 · 244 Inlägg

Slängde på lite hammarlack på mina växellådsfästen under kvällen.

Väntar på grejer bara... hoppas på att få min grejer från lack innan helgen... Börja montera upp lite smått wink

/ R

CarpeDiem German Engineering
15 maj 2014 · 9 081 Inlägg

Härligt smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Rndersson
17 maj 2014 · 244 Inlägg

Uppmonteringen har börjat! Kommer bli galet nice och montera upp helt "nya" grejer, kommer knappt behöva monteringshandskar!

Nya fräscha Polybussningar ipressade i länkarmarna, alubussningar kommer pressas i fram och bakvagn vid montering.
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-ce22f8e5966edc10b2d8a20eadaab91d.jpg

"Bara" roliga grejer kvar nu då? smile

Senast redigerat av Rndersson (17 maj 2014)

CarpeDiem German Engineering
17 maj 2014 · 9 081 Inlägg

Kommer bli riktigt bra detta smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Niklas_S2
19 maj 2014 · 238 Inlägg

Riktigt kul att följa detta!!
Känns som att man själv blir lite motiverad till att skruva lite S2:a när man ser ditt fina projekt! smile

Mvh // Niklas

Rndersson
19 maj 2014 · 244 Inlägg

Niklas_S2 skrev:
Riktigt kul att följa detta!!
Känns som att man själv blir lite motiverad till att skruva lite S2:a när man ser ditt fina projekt! smile

Mvh // Niklas

Tjenare!

Kom på att jag glömt och svara på ditt pm på sävar?

Haha, jojo. Har nog en hel del kvar till putsen på din bil, där snackar vi ordning och reda wink

Men jovars, det går framåt här med. Hoppas på och slänga upp det nu i veckan, väntar på polybussningar till främre länkarmar bara. Fick byta då det är gjutna i fram.

Tänkte beställa slavcylinder och urtrampningslager ikväll, så åker lådan upp rätt snart med!

Ha det!

Niklas_S2
20 maj 2014 · 238 Inlägg

Rndersson skrev:

Niklas_S2 skrev:
Riktigt kul att följa detta!!
Känns som att man själv blir lite motiverad till att skruva lite S2:a när man ser ditt fina projekt! smile

Mvh // Niklas

Tjenare!

Kom på att jag glömt och svara på ditt pm på sävar?

Haha, jojo. Har nog en hel del kvar till putsen på din bil, där snackar vi ordning och reda wink

Men jovars, det går framåt här med. Hoppas på och slänga upp det nu i veckan, väntar på polybussningar till främre länkarmar bara. Fick byta då det är gjutna i fram.

Tänkte beställa slavcylinder och urtrampningslager ikväll, så åker lådan upp rätt snart med!

Ha det!

Det stämmer kanske.. Är ju inte inloggad där allt för ofta jag wink

Nejdå, samma klass! Tummen upp! smile

Okej, men skönt när allt är nytt å fräsch sen! smile

Låter ju riktigt nice! Skall du byta slavcylinder?

Rndersson
20 maj 2014 · 244 Inlägg

Niklas_S2 skrev:

Rndersson skrev:

Niklas_S2 skrev:
Riktigt kul att följa detta!!
Känns som att man själv blir lite motiverad till att skruva lite S2:a när man ser ditt fina projekt! smile

Mvh // Niklas

Tjenare!

Kom på att jag glömt och svara på ditt pm på sävar?

Haha, jojo. Har nog en hel del kvar till putsen på din bil, där snackar vi ordning och reda wink

Men jovars, det går framåt här med. Hoppas på och slänga upp det nu i veckan, väntar på polybussningar till främre länkarmar bara. Fick byta då det är gjutna i fram.

Tänkte beställa slavcylinder och urtrampningslager ikväll, så åker lådan upp rätt snart med!

Ha det!

Det stämmer kanske.. Är ju inte inloggad där allt för ofta jag wink

Nejdå, samma klass! Tummen upp! smile

Okej, men skönt när allt är nytt å fräsch sen! smile

Låter ju riktigt nice! Skall du byta slavcylinder?

Härligt! Fick inte med slaven till lådan när jag köpte den av någon anledning.. Urtrampningslager är väl bara dumsnålt och inte köpa känns det som..

Men nu har jag fått andra planer, du är inte intresserad av en S4- låda?

Har fått tag i en S6-låda billigt nu som har bredare drev på 1an, så vill bli av med lådan jag köpte smile Säg till isåfall!

/

Rndersson
20 maj 2014 · 244 Inlägg

Lite småplock gjort idag igen, pressat i bussningar och skruvat i länkarmarna till framvagnen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-9cf2ba0644301972e0ba37a6c3b3fdc5.jpg

Är lite smårisig så varit hemma från jobbet, men klarar inte av och vara inne en hel dag i det väder som varit. Tvingade mig ut lite!

Tror jag beger mig till garaget imorgon iaf och monterar upp lite småplock! Börjar bli dags!

Rndersson
20 maj 2014 · 244 Inlägg

Phranz skrev:
Som nytt ju smile

Det vet du smile

Fy fan vad skönt med rena grejer och montera upp..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang