jahopp gottfolk då vart det ras.. turbon sa upp sig ingen uppsägningstid heller.. körde utan vattenkylningen så det var väl ganska korkat med facit i hand.. tänkte mest att jag skulle fixa det när jag fått ordning på allt så den vart körbar och så.. men så länge höll det inte.. varför fixa jag inte det från början? hade lite problem med att motor tempen ville sticka iväg.. låg uppe på 97 grader vid normal körning ett tag i början.. bytte termostat och dona lite så löste det sig.. men hade brottom att mappa och pratat med folk som sagt att det inte behövs.. men körde ju turbomössan på med det är nog största boven.. . compressorn har fått lite stryk och gått emot lite så hoppas inte jag fått in nåt sånt skit i maskin.. som för övrigt inte vill starta längre,beter sig som en motor med dålig komp men har inte forskat närmare i det ännu.. vart lite krossad idag.. men men kommer nya dagar så nu är det bara att bita i det sura och vänta på vinter igen.. men nästa säsong ska jag fan vara tidigt ute!!.
IceM4n skrev: Fan va surt Jag kanske borde valt en turbo med vattenkylning känner jag nu
na det är nog lungt om det inte finns så är den ju designad för att klara utan.. min är ju byggd för att köra med vatten tilll.. men men riktigt tråkigt.. kan meddela att den tog med sig rotorhusen i fallet så nu åker maskin ur igen.. och se vad som kan räddas..
blev nu snurra idag.. ska testa garret gtx 4202r min gamla gick inte att rädda eller bygga en likadan.,. så nu får vi se vad denna kan leverera.
rotorhusen går förmodligen att rädda.. men har inte klyvt maskin ännu så vi vet mer efteråt.. Dan och Gzon ställer upp som vanligt och hjä'lper mig rejält ur denna knipan så jag hoppas på att ha igång bilen igen inom några veckor.
hmm då ska vi se vart vi börjar.. fick fel turbo så den är dragrace spec 49trim dvs 71.8mm inducer på kompressorn så den blir att byta då kom problemet att dom får inte hem nån förens mitten november.. så nu är säsongen över ändå.. rotorhusen klarade sig iaf men blev nya sidotätningar till rotorerna samt nya lager och vattentätningar och så så det landade på 8500:- för att få ordning på det igen..sura pengar men bara bita i äpplet.
så nu sitter jag o funderar på om man ska släppa detta projektet vidare efter maskin är klar.. orkar inte hålla på o strula med all skit hela tiden.. om jag gör så så kommer jag givetvis skaffa nåt annat.. men vet inte vad ännu.. eller om jag ska göra det.. jaja vi får la se..
Bara bita ihop, göra klart och sen känna på grejerna innan du bestämmer dig för nått drastiskt. Kommer bli så jävla sjukt när du väl får ordning på bitarna
jo jag vet..blir bara sjukt otaggad när allting ska krångla hela tiden haha.. men jag har iaf fått beställa en turbo så den kommer la senast november men dom skulle försöka fixa det tidigare..
ja här händer väl inte så mkt, men motorn är räddad iaf såhär såg det ut, före och efter honing:
och nu eftersom man är lite småtrött på bilen så skaffa jag en ny hoj o leka med.. en liten 750 men är lite krut i den endå 135hk och 98års så det är insprutning på den duger gott till stigarna vi har häromkring haha
såhär ser närsta års lineup ut
och så har vi en bild från halloween..Bus eller Bränsle, nää vafan vänta nuu:
och inte bara jag som var glad över hojjen:
kommer la mer upd snart när snurran kommer, slutet november är det sagt då blir det att bygga om grenröret och lite annat smått o gott.
ja det har hänt mkt! fick 546whp senaste mappning men sköt en apex också, nytt har kommmit så nu ska jag bara skruva ihop maskin igen och plocka dom sista pollarna, kommer dra en ordentlig update sen har bara inte orkat eller hunnit haha.