Volvo V70 -09 Styling / Uppfräshning

Tjenare! Nu har jag äntligen införskaffat mig en nyare bil än den förra. Den är väl i stort sätt helt original och ja, som förmodligen ni alla vet så vill man inte vara en i mängden. Man vill sticka ut lite :) Här kommer jag visa vad som händer och sker med bilen, Det blir inte allt för invecklat och inga seriösa ombyggnationer vad jag vet än så länge. Det blir lite smått och gott, och jag hoppas på skön feedback och lite roliga idéer och tankar! :D
  • 97 Följare
  • 125 385 Visningar
  • Projektet avslutat 3 april 2016
Antinoxious - Always Faithful
3 juni 2014 · 507 Inlägg

Halloj igen, Det är dåligt med updates jag vet... Men har inte mycket tid till att greja just nu smile MEN! Jag har iallafall bokat tid för optimering hos Autotech i Trollhättan, Ser fram emot detta smile Preliminärt kör vi den 12/6 smile
Lagom taggad för det, för den är bra trött med sina ynka 200... åsnor. cool


Bjuder iallafall på en bild på höghuset, Tidig morgon bild i otvättat skick! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-f1a0cdc19cf8b3b75894004550541533.jpg

Stay tuned big_smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Antinoxious - Always Faithful
11 juni 2014 · 507 Inlägg

Antinoxious skrev:
Halloj igen, Det är dåligt med updates jag vet... Men har inte mycket tid till att greja just nu smile MEN! Jag har iallafall bokat tid för optimering hos Autotech i Trollhättan, Ser fram emot detta smile Preliminärt kör vi den 12/6 smile
Lagom taggad för det, för den är bra trött med sina ynka 200... åsnor. cool


Bjuder iallafall på en bild på höghuset, Tidig morgon bild i otvättat skick! smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-f1a0cdc19cf8b3b75894004550541533.jpg

Stay tuned big_smile

FRAMFLYTTAT TILL MÅNDAG 16/6 smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
LinKaaN Motor Intresserad
12 juni 2014 · 136 Inlägg

Lycka till!

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Antinoxious - Always Faithful
12 juni 2014 · 507 Inlägg

LinKaaN skrev:
Lycka till!

Tackar smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Replica_Muttsson Yrke: Bilmekaniker, bilelektriker, montör
12 juni 2014 · 36 Inlägg

vill ha mer uppdates!!smile)

Volvo 940 Classic "Mr White" (1998)
Antinoxious - Always Faithful
12 juni 2014 · 507 Inlägg

Replica_Muttsson skrev:
vill ha mer uppdates!!smile)

Haha jodu, det önska jag med att jag kunde göra smile Jag har drabbats av idé torka och lite besluts ångest över vissa grejer! MEN, jag har några planer som ligger och väntar på hyllan smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
12 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Beslutsångest = låt oss hjälpa! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
13 juni 2014 · 507 Inlägg

Där har du absolut en poäng Hyrbil!

Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha R-Design delar i fronten... För det första, Det börjar bli väldigt vanligt att folk trycker dit såna grejer. För det andra så tycker inte jag blir det inte en lika snygg kontrast med det silvriga på en vit bil som det blir på tex en svart eller en röd bil. Då hade jag inte tvekat en sekund för det är jävligt cleant.
För det tredje så hade jag ju planer på att köra lite "Black N white" tema på bilen, därav är grillen dippad i svart, Mestadels svarta fälgar och original dimljuskåpor är svarta osvosv...

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
-Akerfeldt-
13 juni 2014 · 2 638 Inlägg

Antinoxious skrev:
Där har du absolut en poäng Hyrbil!

Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha R-Design delar i fronten... För det första, Det börjar bli väldigt vanligt att folk trycker dit såna grejer. För det andra så tycker inte jag blir det inte en lika snygg kontrast med det silvriga på en vit bil som det blir på tex en svart eller en röd bil. Då hade jag inte tvekat en sekund för det är jävligt cleant.
För det tredje så hade jag ju planer på att köra lite "Black N white" tema på bilen, därav är grillen dippad i svart, Mestadels svarta fälgar och original dimljuskåpor är svarta osvosv...

Köpa R-design delarna och dippa i svart kanske vore nått wink

LinKaaN Motor Intresserad
13 juni 2014 · 136 Inlägg

min bil blir ju pearl vit v.27  så jag kommer nog färga mina r-design mattsvarta / antracit grå
Även backspeglarna
har också dippat fronten.. fast mest för skojs skull o se hur de blev smile

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Antinoxious - Always Faithful
13 juni 2014 · 507 Inlägg

LinKaaN skrev:
min bil blir ju pearl vit v.27  så jag kommer nog färga mina r-design mattsvarta / antracit grå
Även backspeglarna
har också dippat fronten.. fast mest för skojs skull o se hur de blev smile

Jaså är det omlack på gång? big_smile Sweet!

Jo jag har också tänkt på att man kan lacka skiten svart, men är osäker på att de blir nån stor skillnad ändå... Visst på nära håll ser man ju att där sitter R-Design grejer, men på längre avstånd vettefan om de syns om dom är svarta? smile

Denna gossen har ju svart lackade R-Design dimljus kåpor, och jaa... Det syns ju inte direkt här :o
https://www1.garaget.org/archive/195/194508/344326/344326-3276191.jpg

Kanske skippar mitt "Black N White" tema också för den delen om ja köper R-Design delar!

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
LinKaaN Motor Intresserad
13 juni 2014 · 136 Inlägg

ja kanske de.. har har ju inte R listen i mitten

Så svårt o säga om han äns har R-dimljus..
Men den där är helt klart snygg

Blir lite.. "folie" på bilen  orkar inte lägga ut massa pengar på en riktigt pearl lack

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Antinoxious - Always Faithful
13 juni 2014 · 507 Inlägg

LinKaaN skrev:
ja kanske de.. har har ju inte R listen i mitten

Så svårt o säga om han äns har R-dimljus..
Men den där är helt klart snygg

Blir lite.. "folie" på bilen  orkar inte lägga ut massa pengar på en riktigt pearl lack

Nej precis, men han har det. Syns på nån enstaka bild smile

Åhfasen, Det låter spännande smile Men vad går en helfoliering på då?

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
LinKaaN Motor Intresserad
13 juni 2014 · 136 Inlägg

ja   joo såg de på en annan bild att han hade på dimljusen.. beror på ljus o kontrast på själva bilerna. tror dem är mörkt fotade.

Ja pris.. kan ju säga att om jag lämnar in den så betalar jag inte så mycket då jag kommer göra reklam för han.

En Riktigt foliering kostar olika. har ett företag i stan som ville ha 17000 +moms för matta färger.. + nån extra slant om jag skulle ha både svart o vit matt..  annars  14 000 +moms för vanliga färger..
så  blev betydligen billigare och Dippa han i flytade folie ( Plasti dip ) fungerar på samma sätt iaf

skickar ett pm med information

Senast redigerat av LinKaaN (13 juni 2014)

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Antinoxious - Always Faithful
13 juni 2014 · 507 Inlägg

Ah kanoners smile
Jo, Plasti dip är en väldigt bra produkt. Jag jobbar inom ett transport företag och dom har pratat om att gå över till att dippa sina bilar... Dock tycker jag de verkar som en dum idé då dessa väldigt ofta blir lite skrapade och sådär... Då lossnar ju dippen enklare när de väl blir ett hål.
Men tror att dom betalar nånstans 15-20k för riktigt foliering beroende på bil storlek.

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
LinKaaN Motor Intresserad
13 juni 2014 · 136 Inlägg

okej okej.. finns ju "lagnings" kitt till plastidippen också

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Antinoxious - Always Faithful
13 juni 2014 · 507 Inlägg

Visst är det så, Men ska det vara värt det så får man väl isf fixa det själv och inte lämna in den varje gång kanske.

Whatever, Plasti dip är riktigt rolig produkt smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
LinKaaN Motor Intresserad
13 juni 2014 · 136 Inlägg

joo o lätt arbetad.. gjorde ju min front också här om dagen.. trodde jag hade f**kat upp de då jag råkade spraya fel så de blev lite extra lite fläckvis  men de la sig fint lager iaf.. underbart lätt

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Antinoxious - Always Faithful
13 juni 2014 · 507 Inlägg

Ja verkligen, Minns att när jag sprayade min grill, så råkade jag gång på gång skjuta på alldeles för mycket i ett hörn på varje lager jag gjorde... Hade väl nåt ticks den dagen smile Det rann och hade sig just där, så jag vart irriterad som fan över det, men lät det torka och woops... Så hade allting smällt ihop och blivit lagom överallt!

Helt klart väldigt förlåtande produkt även för nybörjare som mig smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Antinoxious - Always Faithful
17 juni 2014 · 507 Inlägg

Update time igen!

Besöket hos Autotech gick alldeles utmärkt smile Nu går han bra mycket bättre än innan smile

Nu blickar vi framåt, Det händer nog lite grejer helgen efter midsommar big_smile Hang in there!!

Nyaste bilden på bilen här!
https://www1.garaget.org/archive/194/193325/347492/347492-3408443.jpg


Förövrigt så har en av mina idiotförbannandexenonlampor gått sönder... Alltid lika KUL! -.-



Stay Tuned -

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang