Äkta Volvo Nebula??

Jens11
6 januari 2014 · 4 Inlägg

Hejsan! Tänkte kolla upp om mina Nebula är äkta eller ej.
Vad har vi att utgå ifrån?
Jag vet så mycket som att en tidig tillverkad äkta nebula fälg ska ha BBS ingjutet vid luftventilen.
Jag vet att BBS kursade och Volvo bytade leverantör till någon Italiensk, så äkta Nebula kan ha Made In Italy också.
Fälgen ska ha bultar mellan varje ''eker' så dem ska kunn splittas.

Vad har mina fälgar?
Tyvär så saknade dem BBS vid luftventilen, innuti fälgen på baksidan står där Germany och en massa serienummer på varke eker. Har givetvis också alla dessa bultar mellan ekrarna.

Ni får gärna rätta mig om jag har fel, så kom med alla tips ni har !smile
Ni hittar bilder på min profil, klurade inte ut hur man får in en bild här i forumet..

Vänliga hälsningar!

Det är en bil, den ska bekänna färg, den ska användas.
Putteliten
6 januari 2014 · 9 084 Inlägg

Kolla kanten där man ska kunna dela fälgarna. På kopiorna vad jag kan se så är det ganska tydligt bara ett spår fräst där man kan dela dom.

Är du säker på att italienarna gjorde delbara fälgar? Är det inte så att BBS fortfarande äger rättigheten till fälgen?

Senast redigerat av Putteliten (6 januari 2014)

Jens11
6 januari 2014 · 4 Inlägg

Jadu putsade nyss väck skiten där var, ser ju inte ut som dem är delningsbara då utsidan av fälgen ser ihopgjuten med insidan. Lägger upp en bild i albumet så kan du se.
Vem som äger rätten till fälgen vet jag faktiskt inte, har fått höra detta jag skrivit, samt läst på en annan sida. Inget jag kan svära på..

Senast redigerat av Jens11 (6 januari 2014)

Det är en bil, den ska bekänna färg, den ska användas.
TBergsten
6 januari 2014 · 996 Inlägg

Står det inte volvo på insidan också...? smile

turbodeath
6 januari 2014 · 2 452 Inlägg

om det är äkta så ska du kunna skruva av alla bultarna som går hela vägen,sen ska det stå volvo på baksidan av ekern med...samnt som du säger ska stå bbs med,då vet du att den är äkta.

döden kommer tillbaka
Putteliten
6 januari 2014 · 9 084 Inlägg

Jens11 skrev:
Jadu putsade nyss väck skiten där var, ser ju inte ut som dem är delningsbara då utsidan av fälgen ser ihopgjuten med insidan. Lägger upp en bild i albumet så kan du se.
Vem som äger rätten till fälgen vet jag faktiskt inte, har fått höra detta jag skrivit, samt läst på en annan sida. Inget jag kan svära på..

Visst att det står att dom är tillverkade i Tyskland, men kan du inte dela dom så är dom tyvärr inte äkta.

Jens11
6 januari 2014 · 4 Inlägg

Visserligen ser bultarna använda ut, men kanske en dåre som skulle prova ta av dem o se om dem va orginal kanske:)


Hittade inget Volvo eller BBS i baksidan, bara massa serienummer, står Via, kvl på nån eker osv.
Visst hade det varit roligt om dem varit äkta, men jag överlever wink

Tack för svaren!cool

Senast redigerat av Jens11 (6 januari 2014)

Det är en bil, den ska bekänna färg, den ska användas.
turbodeath
6 januari 2014 · 2 452 Inlägg

se det så här dom är ändå snygga även om dom inte är äkta,

döden kommer tillbaka
Jens11
6 januari 2014 · 4 Inlägg

turbodeath skrev:
se det så här dom är ändå snygga även om dom inte är äkta,

Javisst är det så smile Tänkte mest ta reda på om dem var äkta så man inte säljer dem för ett vrakpris.. tongue

Det är en bil, den ska bekänna färg, den ska användas.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang