Bil/motorintresserade som kör miljöbilar och älskar miljöfrågor.

it_mutt Avstängd
10 januari 2014 · 10 388 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

fredriq skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Folk med bil/motorintresse som kör miljöbil (som inte kör en annan riktig bil annars) och gillar att diskutera miljöfrågor i bil/motorforum har jag lite svårt för. Om man är miljövän och älskar miljö och miljöfrågor så tycker jag det är fel att sitta och kladda ner sånt på ett bil/motorforum, det går inte hand i hand helt enkelt. tongue

Jag tycker inte att man kan säga att man äger en "bil" om man äger en Volvo, det borde vara förbjudet att diskutera Volvo på alla forum eftersom det inte är en bil och inte har något med bilintresse att göra...

Det är väl för väl att inte alla är lika fientliga mot framtiden, då hade vi bott i stengrottor ännu...

Det var tråkigt att du tycker så, jag tycker att Volvo gjort många bra bilar och såklart även riktiga bottennapp men det har alla tillverkare gjort..

Oh herre j*vlar...hur kunde du missa det...så TOTALT?!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
10 januari 2014 · 1 128 Inlägg

it_mutt skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

fredriq skrev:

Jag tycker inte att man kan säga att man äger en "bil" om man äger en Volvo, det borde vara förbjudet att diskutera Volvo på alla forum eftersom det inte är en bil och inte har något med bilintresse att göra...

Det är väl för väl att inte alla är lika fientliga mot framtiden, då hade vi bott i stengrottor ännu...

Det var tråkigt att du tycker så, jag tycker att Volvo gjort många bra bilar och såklart även riktiga bottennapp men det har alla tillverkare gjort..

Oh herre j*vlar...hur kunde du missa det...så TOTALT?!

Ja, kanske det. Men vi förbjuder Volvo på garaget så kommer sidan dö ut direkt. Bra det. roll

Nöjeskör närproducerat
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 januari 2014 · 17 483 Inlägg

Jag kör miljöbil. Inte för jag bryr mig om miljön direkt. Men förbrukning/skatt och övriga kostnader talade för bilen ifråga. På sommaren kör jag dock andra bilar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
10 januari 2014 · 2 972 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

matteeee skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Ville bara dela med mig om en åsikt jag har, trodde det var tillåtet på ett forum? neutral

Denna tråden handlar om att du inte tycker "miljöbilspositiva" har rätt att yttra sin åsikt här och på andra bilforum? Trodde det var tillåtet att dela med sig av sina åsikter? Men det gäller kanske bara dig?

Har inte sagt att dom inte får, undrar bara varför man predikar miljöfrågor på ett bilforum som garaget  Jag trodde att bil/motorforum som gorg tex var en plats där man slipper massa gnäll från massa miljöpartister och miljösnack dagarna i ända, jag hade fel såg jag nu eller så vågar ingen komma med sina åsikter. Jag går inte in på garaget för att läsa om Toyotas senaste miljöbil direkt. Finns nog andra sidor för det. tongue

Bara för man gillar elbilar behöver man nog inte vara miljöpartist eller "predika miljöfrågor"?

Googla koncept som Audi e-Tron, kommande bilar som BMW i8 (visserligen inte ren el?) eller befintliga elbilar som Tesla Roadster.
Din syn på elbilar är lite felaktig - alla är inte tråkiga A-B-åkdon. Det finns ju bevisligen en marknad för "onödigt snabba" bilar och därför kommer dessa att tillverkas oavsett om de drivs av förbränningsmotorer eller el eller nåt annat.
Allt med bilintresse är väl inte uppbyggt enbart på avgaser och förbränningsmotorljud? Inte för mig iaf.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Janken Driver
10 januari 2014 · 2 111 Inlägg

_Blue_Speed_

Haha, ja då har du inte läst mycket. big_smile Elbil med motorljud som en liten leksak. Nej tack, det låter inte så kul. hmm

Tyvärr en hel j*vla massa.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
10 januari 2014 · 1 128 Inlägg

matteeee skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

matteeee skrev:

Denna tråden handlar om att du inte tycker "miljöbilspositiva" har rätt att yttra sin åsikt här och på andra bilforum? Trodde det var tillåtet att dela med sig av sina åsikter? Men det gäller kanske bara dig?

Har inte sagt att dom inte får, undrar bara varför man predikar miljöfrågor på ett bilforum som garaget  Jag trodde att bil/motorforum som gorg tex var en plats där man slipper massa gnäll från massa miljöpartister och miljösnack dagarna i ända, jag hade fel såg jag nu eller så vågar ingen komma med sina åsikter. Jag går inte in på garaget för att läsa om Toyotas senaste miljöbil direkt. Finns nog andra sidor för det. tongue

Bara för man gillar elbilar behöver man nog inte vara miljöpartist eller "predika miljöfrågor"?

Googla koncept som Audi e-Tron, kommande bilar som BMW i8 (visserligen inte ren el?) eller befintliga elbilar som Tesla Roadster.
Din syn på elbilar är lite felaktig - alla är inte tråkiga A-B-åkdon. Det finns ju bevisligen en marknad för "onödigt snabba" bilar och därför kommer dessa att tillverkas oavsett om de drivs av förbränningsmotorer eller el eller nåt annat.
Allt med bilintresse är väl inte uppbyggt enbart på avgaser och förbränningsmotorljud? Inte för mig iaf.

Jag vet vad el(bilar) kan prestera men det är fortfarande miljöpartistiskt med 1:1 el-bilar och man ska inte köra 1:1 bilar på el. (OBS MIN ÅSIKT!)

Nöjeskör närproducerat
Evildan
10 januari 2014 ·

Förlåt förlåt förlåt att jag inte passar in i denna värld, jag skall genast göra mig av med Priusen och skaffa mig något som är frääänt och häftigt utanför McD.
Generaliseringar av detta slag gör mig mörkrädd, ska någon exkluderas från ett bilforum för att denna har ett bilintresse på ett vis som inte passar någon annan medlem? Det är TS åsikt av vad jag lyckas uttyda i tråden, rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag innerligen hoppas.
Annars kan vi generalisera och förbjuda bilar med färre än 6cylindrar, bilar med bakhjulsdrift, blå, gröna och gula bilar osv osv.

Att nu jag skulle vara någon trädkramare är långt ifrån verkligheten, jag åker vad jag gör för att den här typen av bil passar mig, den drar lite bränsle,
(vilket då istället en ägare av en -riktig och härftig- bil borde uppskatta för då blir åtgången mindre och bränslet räcker längre ur ett globalt perspektiv vilket i sin tur gör att det inte kommer öka i pris lika lavinartat som om samtliga bilister åkte runt med fordon som drar 1.3liter milen.)
är ruskigt smidig att glida igenom city med med den steglösa automatlådan och partiellt enbart eldrift, samt tilllräckligt motoriserad för att åka körkortsfientlig hastighet på svensk motorväg utan att få en virvel i tanken.

Att den sen som en ren bonus bidrar till vårat minskade utsläpp är väl något som vi alla borde intressera oss för, vi kan inte välja bort miljön, den är vi påtvingade.
Titta exempelvis hur det ser ut i Asiatiska storstäder, eller L-As smogproblem, men men, det är förmodligen smartare att skita i miljön.

IceEyes Varningar: För många..
10 januari 2014 · 2 552 Inlägg

Ska erkänna att jag i överlag avskyr dessa rabiata och trädkramande miljöfascister och deras hemmasnickrade klimathysteri. Miljövänlighet ger jag inte heller mycket för.

El/hybridbilar? Nej tack. En renodlad bensinmotor ska det vara.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Janken Driver
10 januari 2014 · 2 111 Inlägg

_Blue_Speed_

Jag vet vad el(bilar) kan prestera men det är fortfarande miljöpartistiskt med 1:1 el-bilar och man ska inte köra 1:1 bilar på el. (OBS MIN ÅSIKT!)

Men du, kliv av pottan, kamma dig o träna bort blöjbehovet. Hela din "rebell-attityd" är så förlegad att det finns svartvita dokumentärfilmer om den...

Du ska köra tuff bensinslukande bil för att miljöpartiet vill att du ska köra snål "vettig" bil?.

Om du för 5 sec glömmer att miljöpartiet finns, och bara tänker logisk.
Hmm.. snabb bil som har fullt vrid från start osv..
eller ...
hmm bil som måste varvas för kung o fosterland, drar sjukt mycket bensin och förstör (drar sitt strå till stacken iaf) miljön.

Vilket förefaller mest kul samt logiskt för dig?.
Dum fråga, för miljöpartiet finns ju, eller hur?.
(Jag gillar inte heller "taktiken" med svindyr soppa osv men inte det vi diskuterar i denna tråd.)

Nej, nu tänker jag sluta mata detta troll.

Ha en fin kväll.

Mvh Janken

Senast redigerat av Janken (10 januari 2014)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
JoacimW Ung&Dum
10 januari 2014 · 430 Inlägg

Tessla Roadster är jävligt ball såg  den på utställning i täby c , men hur som helst så tror jag inte på en framtid i Sverige med enbart bilar som bara drivs av el , det kommer inte gå ihop och det kan ni nog lista ut själva varför ...

Mercas nya blutec hybrid skulle jag kunna tänka mig alt en volvo d6a att ha som pendlarbil för där är det både diesel och el som sammarbetar

In hoc signo vinces
Rquired Allmänt envis
10 januari 2014 · 12 512 Inlägg

Jag upplever att Garaget har som ambition att representera samhället och bilintresset i sin helhet och jag tror att få älskar miljöfrågor samtidigt som majoriteten accepterar att det är ett brett problem som behöver både många olika lösningar och folks engagemang. Det går att bryta ner frågan i delar och ifrågasätta var del för sig men att en bil driven av fossilt bränsle släpper ut ämnen som är både miljö och hälsovådliga är fakta och går inte att argumentera emot utan att man samtidigt öppnar upp för att andra kan ifrågasätta ens intelligens.

Det senare är ingen riktad förolämpning utan en enkel slutsats och Darwins teorier om naturligt urval räcker för att nå dit. Om någon tvivlar på att bilens utsläpp är farliga kan man alltid parkera i ett garage, stänga dörren om sig och lämna motorn igång en stund för att sätta hans teori på prov.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
10 januari 2014 · 1 128 Inlägg

Evildan skrev:
Förlåt förlåt förlåt att jag inte passar in i denna värld, jag skall genast göra mig av med Priusen och skaffa mig något som är frääänt och häftigt utanför McD.


Att nu jag skulle vara någon trädkramare är långt ifrån verkligheten, jag åker vad jag gör för att den här typen av bil passar mig, den drar lite bränsle,
(vilket då istället en ägare av en -riktig och härftig- bil borde uppskatta för då blir åtgången mindre och bränslet räcker längre ur ett globalt perspektiv vilket i sin tur gör att det inte kommer öka i pris lika lavinartat som om samtliga bilister åkte runt med fordon som drar 1.3liter milen.)
är ruskigt smidig att glida igenom city med med den steglösa automatlådan och partiellt enbart eldrift, samt tilllräckligt motoriserad för att åka körkortsfientlig hastighet på svensk motorväg utan att få en virvel i tanken.

Att den sen som en ren bonus bidrar till vårat minskade utsläpp är väl något som vi alla borde intressera oss för, vi kan inte välja bort miljön, den är vi påtvingade.
Titta exempelvis hur det ser ut i Asiatiska storstäder, eller L-As smogproblem, men men, det är förmodligen smartare att skita i miljön.

Det gör du rätt i. wink

Nej, men visst är det bra att du funnit en bil du gillar och det är ju bra men är det inte lite tråkigt att sitta och tänka på förbrukningen och hur lite din bil drar hela tiden? Erkänn nu. wink

Janken skrev:

_Blue_Speed_

Jag vet vad el(bilar) kan prestera men det är fortfarande miljöpartistiskt med 1:1 el-bilar och man ska inte köra 1:1 bilar på el. (OBS MIN ÅSIKT!)

Men du, kliv av pottan, kamma dig o träna bort blöjbehovet. Hela din "rebell-attityd" är så förlegad att det finns svartvita dokumentärfilmer om den...

Du ska köra tuff bensinslukande bil för att miljöpartiet vill att du ska köra snål "vettig" bil?.

Om du för 5 sec glömmer att miljöpartiet finns, och bara tänker logisk.
Hmm.. snabb bil som har fullt vrid från start osv..
eller ...
hmm bil som måste varvas för kung o fosterland, drar sjukt mycket bensin och förstör (drar sitt strå till stacken iaf) miljön.

Vilket förefaller mest kul samt logiskt för dig?.
Dum fråga, för miljöpartiet finns ju, eller hur?.
(Jag gillar inte heller "taktiken" med svindyr soppa osv men inte det vi diskuterar i denna tråd.)

Nej, nu tänker jag sluta mata detta troll.

Ha en fin kväll.

Mvh Janken

Jag kör en jävligt tuff Volvo som drar lagomt med soppa och jag blir glad när jag tänker på att det finns extrema miljönissar som blir alldeles galna när jag drar fram på gator och torg med min gammel-Volvo. lol wink

Elbilar kan ha extremt med vrid och prestanda det är jag väl medveten om, visst är det kul men att ta bort förbränningsmotorer från bilar tycker jag är tråkigt så halva nöjet försvinner ju med bilen.

Roligt att du kallar mig troll också, har varit registrerad sen -07 och bara skrivit knappt över 300 inlägg. Troll var det ja... roll

Nöjeskör närproducerat
Wicca
10 januari 2014 · 886 Inlägg

Jag tror inte att vi behöver oroa oss för att förbränningsmotorerna skall dö ut helt.

När bilen kom så trodde man att hästarna som art skulle dö ut eftersom ingen skulle ha användning för dem längre. Nu är dock ridsporten jättestor världen över och det finns massor av hästar i hobbysyfte. Likaså kommer det nog alltid att finnas förbränningsmotorer, i vart fall i äldre bilar. Sen tror(och hoppas) jag att vi inte kommer att åka runt i dagens iteration av bil så länge till. Till en början elbilar, sen blir det nog något annat hoppas jag, som spårtaxi.

En sak som stör mig lite med folk som ogillar miljöfrågor och miljöintresserade är att man verkligen stänger öronen för att miljöproblemen ens finns. Det här är inget som några hippies hittat på hemmavid utan något som forskare och vetenskapsmän kommit fram till efter längre utbildningar än den genomsnittlige volvofjunisen levt. Sluta ignorera det bara för att det inte stämmer överens med vad du skulle vilja var sanningen.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Knugcab
10 januari 2014 · 5 111 Inlägg

Har du en Volvo 850? Dessa har katalysator. Varför kör du inte en Volvo 140 helt utan avgasrening? Är du inte bilintresserad på riktigt? wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
granadadr
10 januari 2014 · 7 289 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Jag kör miljöbil. Inte för jag bryr mig om miljön direkt. Men förbrukning/skatt och övriga kostnader talade för bilen ifråga. På sommaren kör jag dock andra bilar...

DIESEL?? smile
jag skulle gärna ha en bil som drog mindre än min,, men jag har varken pengar att köpa en miljödiesel,, plus att jag måste ha en bil som orkar dra 2000kg,, det fixar ingen hybrid snåldiesel sad

Senast redigerat av granadadr (10 januari 2014)

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Evildan
10 januari 2014 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:
Förlåt förlåt förlåt att jag inte passar in i denna värld, jag skall genast göra mig av med Priusen och skaffa mig något som är frääänt och häftigt utanför McD.


Att nu jag skulle vara någon trädkramare är långt ifrån verkligheten, jag åker vad jag gör för att den här typen av bil passar mig, den drar lite bränsle,
(vilket då istället en ägare av en -riktig och härftig- bil borde uppskatta för då blir åtgången mindre och bränslet räcker längre ur ett globalt perspektiv vilket i sin tur gör att det inte kommer öka i pris lika lavinartat som om samtliga bilister åkte runt med fordon som drar 1.3liter milen.)
är ruskigt smidig att glida igenom city med med den steglösa automatlådan och partiellt enbart eldrift, samt tilllräckligt motoriserad för att åka körkortsfientlig hastighet på svensk motorväg utan att få en virvel i tanken.

Att den sen som en ren bonus bidrar till vårat minskade utsläpp är väl något som vi alla borde intressera oss för, vi kan inte välja bort miljön, den är vi påtvingade.
Titta exempelvis hur det ser ut i Asiatiska storstäder, eller L-As smogproblem, men men, det är förmodligen smartare att skita i miljön.

Det gör du rätt i. wink

Nej, men visst är det bra att du funnit en bil du gillar och det är ju bra men är det inte lite tråkigt att sitta och tänka på förbrukningen och hur lite din bil drar hela tiden? Erkänn nu. wink

Janken skrev:

_Blue_Speed_

Jag vet vad el(bilar) kan prestera men det är fortfarande miljöpartistiskt med 1:1 el-bilar och man ska inte köra 1:1 bilar på el. (OBS MIN ÅSIKT!)

Men du, kliv av pottan, kamma dig o träna bort blöjbehovet. Hela din "rebell-attityd" är så förlegad att det finns svartvita dokumentärfilmer om den...

Du ska köra tuff bensinslukande bil för att miljöpartiet vill att du ska köra snål "vettig" bil?.

Om du för 5 sec glömmer att miljöpartiet finns, och bara tänker logisk.
Hmm.. snabb bil som har fullt vrid från start osv..
eller ...
hmm bil som måste varvas för kung o fosterland, drar sjukt mycket bensin och förstör (drar sitt strå till stacken iaf) miljön.

Vilket förefaller mest kul samt logiskt för dig?.
Dum fråga, för miljöpartiet finns ju, eller hur?.
(Jag gillar inte heller "taktiken" med svindyr soppa osv men inte det vi diskuterar i denna tråd.)

Nej, nu tänker jag sluta mata detta troll.

Ha en fin kväll.

Mvh Janken

Jag kör en jävligt tuff Volvo som drar lagomt med soppa och jag blir glad när jag tänker på att det finns extrema miljönissar som blir alldeles galna när jag drar fram på gator och torg med min gammel-Volvo. lol wink

Elbilar kan ha extremt med vrid och prestanda det är jag väl medveten om, visst är det kul men att ta bort förbränningsmotorer från bilar tycker jag är tråkigt så halva nöjet försvinner ju med bilen.

Roligt att du kallar mig troll också, har varit registrerad sen -07 och bara skrivit knappt över 300 inlägg. Troll var det ja... roll

Det är ytterligare något du fått om bakfoten, en del av själva grejen med att köra en så snål bil,
(0.43 i snitt på de ca900mil jag kört den)
är att man inte bekymrar sig över vad bilen drar, man bara tar den och åker, utan någon tanke över bränslekostnaden, så på så vis är jag så långt ifrån en trädkramare man kan komma då över hälften av resorna inom centrum skulle kunnat gjorts med apostlahästarna eller velocipeden.

Då du inte har någon släde upplagd så är det svårt att göra en jämförelse, men en förbränningsmotor som har både bränslebesparande turbo (i förhållande till maximalt effektuttag såklart) samt dito insprutning och elektroniskt tändsystem med mera med mera som inte var vanligt på -50talet, är då den bilen en -riktig- bil?

mb_pucken
10 januari 2014 · 5 087 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Har du en Volvo 850? Dessa har katalysator. Varför kör du inte en Volvo 140 helt utan avgasrening? Är du inte bilintresserad på riktigt? wink

Nej nej den går för rent! En gammal merca diesel med någon pump alla finlandsfärga som sotar satan och toppa det med dåliga kolvringar och öppen vevhusventilation smile då syns det att man inte bryr sig wink avgaser ska synas ju wink justfan! Glömde att de inte är en Volvo dock.. wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
granadadr
10 januari 2014 · 7 289 Inlägg

mb_pucken skrev:

Volvo544special65 skrev:
Har du en Volvo 850? Dessa har katalysator. Varför kör du inte en Volvo 140 helt utan avgasrening? Är du inte bilintresserad på riktigt? wink

Nej nej den går för rent! En gammal merca diesel med någon pump alla finlandsfärga som sotar satan och toppa det med dåliga kolvringar och öppen vevhusventilation smile då syns det att man inte bryr sig wink avgaser ska synas ju wink justfan! Glömde att de inte är en Volvo dock.. wink

går det bra med en blårykande gammal Ford då??

Evildan
10 januari 2014 ·

granadadr skrev:

mb_pucken skrev:

Volvo544special65 skrev:
Har du en Volvo 850? Dessa har katalysator. Varför kör du inte en Volvo 140 helt utan avgasrening? Är du inte bilintresserad på riktigt? wink

Nej nej den går för rent! En gammal merca diesel med någon pump alla finlandsfärga som sotar satan och toppa det med dåliga kolvringar och öppen vevhusventilation smile då syns det att man inte bryr sig wink avgaser ska synas ju wink justfan! Glömde att de inte är en Volvo dock.. wink

går det bra med en blårykande gammal Ford då??

Sen när har åldern på en Ford att göra med huruvida den blåryker eller ej wink
Tanka olja och kontrollera bensinen?

I am the equalizer

OSkar000
10 januari 2014 · 198 Inlägg

Ser inget som helst hinder med att man kombinerar ett intresse för teknik och bilar och att saker och ting kan bli miljövänligare.

Det kommer att finnas kul bilar även i framtiden, troligen även roligare bilar än vad vi har idag. Elmotorer går att bygga förhållandevis små och lätta i förhållande till sin effekt och med mindre mekanik i bilarna så blir det bra mycket lättare att fixa en vettig viktfördelning och på så vis bidra till roligare köregenskaper. Sätter man en elmotor vid varje hjul så kan man skrota ganska många kilo växellådor, kardaner och drivaxlar på en helt eldriven eller "förbränningselektrisk" bil.

Vägen dit är dock ganska lång och kommer säkert innehålla ännu fler bottennapp än vad vi redan har sett. Mycket av tekniken är dock ganska mogen redan, det är främst att lagra energi som är problemet. Vettiga elmotorer har man kunnat bygga i över 100 år, kraftelektronik för laddning/styrning av motorer är inte nån jätteavancerad sak idag. Största haken lär vara att få det tillräckligt attraktivt för gemene man och att det inte bara är översta toppen av premiumsegmentet där det går att få både prestanda och hyggligt miljötänk.

Själv skulle jag inte ha något mot en helt eldriven bil, förutsatt att den har tillräcklig räckvidd och att det är just en "vanlig bil" som går att använda som vanligt, med enda skillnaden att man pluggar i den i eluttaget när man kommer hem eller parkerar en längre stund.
Alternativt en smart konstruerad plugin-hybrid med kombination av en hyggligt stark och effektiv förbränningsmotor (gas, etanol, bensin, diesel) och batterikapacitet så det räcker för stadskörning, dvs där eldriften gör som mest nytta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang