Fixa bilen eller köpa ny?

Kobby
27 januari 2014 · 62 Inlägg

Tjenare, tänkte fråga vad folk tycker?

ska jag fixa min nuvarande bil http://www.garaget.org/?car=320846 eller ska man köpa sig en passat eller bmw?

Volvo s80 limited "Färjan" (2001)
SportPilot Ubåtsingenjör
27 januari 2014 · 7 234 Inlägg

Kobby skrev:
Tjenare, tänkte fråga vad folk tycker?

ska jag fixa min nuvarande bil http://www.garaget.org/?car=320846 eller ska man köpa sig en passat eller bmw?

varför vill du byta ? vad är det som behöver fixas ?

Köper du en ny bil så får du laga den också, toyota är driftsäkra och hyffsat snåla bilar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mogel KUNG
27 januari 2014 · 441 Inlägg

Bmw är fina bilar. Men vad är det för fel på din?

Kobby
27 januari 2014 · 62 Inlägg

inget fel på min bara tråkigt att köra sad

Volvo s80 limited "Färjan" (2001)
Cuefa Ain't no place like home...
27 januari 2014 · 4 629 Inlägg

Tycker du bilen är tråkig tycker jag du ska köpa en ny/annan. Att fixa upp en bil som i grund o botten fortfarande "bara" är en Corolla är väl inte så spännande?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
SportPilot Ubåtsingenjör
27 januari 2014 · 7 234 Inlägg

ja är det för att du inte gillar bilen ska du så klart byta, inget snack om saken
men om du då väljer mellan en bmw ( vad för bmw ? ) och en passat hade jag satsat på en bmw då en passat inte är speciellt upphetsande att köra heller

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mack Forum- och sitemoderator
27 januari 2014 · 26 167 Inlägg

Fortsätt fixa på denna tycker jag, bara för att bryta av det tydliga mönstret.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Kobby
27 januari 2014 · 62 Inlägg

CHEEVA skrev:
ja är det för att du inte gillar bilen ska du så klart byta, inget snack om saken
men om du då väljer mellan en bmw ( vad för bmw ? ) och en passat hade jag satsat på en bmw då en passat inte är speciellt upphetsande att köra heller

skulle vilja ha en kombi tongue men en bmw 525 skulle inte vara fel ^^

Volvo s80 limited "Färjan" (2001)
granadadr
27 januari 2014 · 7 295 Inlägg

Kobby skrev:

CHEEVA skrev:
ja är det för att du inte gillar bilen ska du så klart byta, inget snack om saken
men om du då väljer mellan en bmw ( vad för bmw ? ) och en passat hade jag satsat på en bmw då en passat inte är speciellt upphetsande att köra heller

skulle vilja ha en kombi tongue men en bmw 525 skulle inte vara fel ^^

mm en snabbare kombi,, corolla är tyvärr en av de slöaste och tråkigaste bilar jag kört iaf, 
varför inte en 325 eller 330 kombi??

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Kobby
27 januari 2014 · 62 Inlägg

granadadr skrev:

Kobby skrev:

CHEEVA skrev:
ja är det för att du inte gillar bilen ska du så klart byta, inget snack om saken
men om du då väljer mellan en bmw ( vad för bmw ? ) och en passat hade jag satsat på en bmw då en passat inte är speciellt upphetsande att köra heller

skulle vilja ha en kombi tongue men en bmw 525 skulle inte vara fel ^^

mm en snabbare kombi,, corolla är tyvärr en av de slöaste och tråkigaste bilar jag kört iaf, 
varför inte en 325 eller 330 kombi??

a det skulle kunna vara nått. ska man ta en gammal eller nyare nån som vet? vad som är roligast att köra smile
Mvh kobby

Volvo s80 limited "Färjan" (2001)
granadadr
27 januari 2014 · 7 295 Inlägg

Kobby skrev:

granadadr skrev:

Kobby skrev:

skulle vilja ha en kombi tongue men en bmw 525 skulle inte vara fel ^^

mm en snabbare kombi,, corolla är tyvärr en av de slöaste och tråkigaste bilar jag kört iaf, 
varför inte en 325 eller 330 kombi??

a det skulle kunna vara nått. ska man ta en gammal eller nyare nån som vet? vad som är roligast att köra smile
Mvh kobby

beror på vad du menar med ny?? minst en  E46 tycker jag smile men smaken är som baken,,,
passat är ju billigare,, men tråkigare,, och sämre framvagnar wink

SportPilot Ubåtsingenjör
27 januari 2014 · 7 234 Inlägg

Kobby skrev:

CHEEVA skrev:
ja är det för att du inte gillar bilen ska du så klart byta, inget snack om saken
men om du då väljer mellan en bmw ( vad för bmw ? ) och en passat hade jag satsat på en bmw då en passat inte är speciellt upphetsande att köra heller

skulle vilja ha en kombi tongue men en bmw 525 skulle inte vara fel ^^

Ja bmw kombi är väldigt trevligt ! En fräsch 525 e34 kombi är enligt mig sjukt läckert, snygga fälgar och en sänkning sen är man i mål. Dessutom så är det en stabil grund att bygga turbo på smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
granadadr
27 januari 2014 · 7 295 Inlägg

CHEEVA skrev:

Kobby skrev:

CHEEVA skrev:
ja är det för att du inte gillar bilen ska du så klart byta, inget snack om saken
men om du då väljer mellan en bmw ( vad för bmw ? ) och en passat hade jag satsat på en bmw då en passat inte är speciellt upphetsande att köra heller

skulle vilja ha en kombi tongue men en bmw 525 skulle inte vara fel ^^

Ja bmw kombi är väldigt trevligt ! En fräsch 525 e34 kombi är enligt mig sjukt läckert, snygga fälgar och en sänkning sen är man i mål. Dessutom så är det en stabil grund att bygga turbo på smile

tycker personligen E39an är snyggare,, men smaken är som baken smile

SportPilot Ubåtsingenjör
27 januari 2014 · 7 234 Inlägg

granadadr skrev:

CHEEVA skrev:

Kobby skrev:

skulle vilja ha en kombi tongue men en bmw 525 skulle inte vara fel ^^

Ja bmw kombi är väldigt trevligt ! En fräsch 525 e34 kombi är enligt mig sjukt läckert, snygga fälgar och en sänkning sen är man i mål. Dessutom så är det en stabil grund att bygga turbo på smile

tycker personligen E39an är snyggare,, men smaken är som baken smile

absolut är den det smile e39 är ju mycket modernare, men tycker att e34an är riktig stilig ! Men smaken är ju som baken som sagt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
DusanMandick Random Hero
27 januari 2014 · 4 047 Inlägg

Cuefa skrev:
Tycker du bilen är tråkig tycker jag du ska köpa en ny/annan. Att fixa upp en bil som i grund o botten fortfarande "bara" är en Corolla är väl inte så spännande?

http://jdymotorsport.files.wordpress.com/2011/04/uzke702.jpg

lite över 300 pållar, "bara en corolla"

menar på det att alla bilar har potential om man bara gör vad man själv har tid och pengar

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Kobby
27 januari 2014 · 62 Inlägg

planerna jag hade var att stance corollan men får se om det kanske blir en E34 eller e60 är jag rätt sugen på oxå smile

Volvo s80 limited "Färjan" (2001)
panda666
27 januari 2014 · 4 257 Inlägg

hade precis för nån månad sen civic coupe som jag sålde och köpte mig en e36 318 nu;) blir lika glad varje dag jag sätter mig i den och ska köra till jobbet;smile

har prövat lite olika märken men har verkligen fastnat för bmw. går inte att jämföra;smile)

Freddy80
27 januari 2014 · 23 Inlägg

Vill man fort fram finns det Ju Flygplan o helli  wink .

Toyota RAV4 "FXE 4x4" (2004)
Toyota Corolla "Fat Bluebrid" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang