Felsökning: Tankmätar, Golf 3 -92

thomas89
8 februari 2014 · 95 Inlägg

Imorgon tänkte jag ge mig på tankmätaren på Golfen, det är nämligen lite speciell!

Med full tank så visar tankmätaren ca 75%, där står den still ett tag tills man kört upp dom där 25% som återstår till full tank..
Och när tanken visar att det är 25% kvar (sträcket innan det röda) så betyder det att bensinen är slut och att man i vilken sekund som helst kommer få soppatorsk!

Så på något sätt fungerar den, då den kan avgöra ifall tanken har mycket eller lite bensin, men den vill liksom inte fungera riktigt fullt ut =/

Har googlat lite, hittar bara felbeskrivningar på tankmätare som är stendöda eller har flippat totalt,
så tänkte att jag hör med experterna här på garaget innan jag börjar skruva wink


Hur bör jag felsöka, och hur bör jag gå tillväga?

Min idé: Öppna grejsimojset som går ned från bagageutrymmet (eller om det är under baksätet?) ned till tanken där sensorn sitter, och kolla om det kommit någon skit/beläggning på den som gör att det inte riktigt vill..
Är jag helt ute och cyklar?

Miniblock
8 februari 2014 · 196 Inlägg
Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
thomas89
13 februari 2014 · 95 Inlägg

Den tråd har jag sett däremot, var nere i bränslepumpen och grävde och allt såg "riktigt", eller ja - allt satt på plats som det skulle...

Men är det med största sannolikhet den jag måste byta isf?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang