Tankmätare golf 3 -97

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 augusti 2013 · 3 519 Inlägg

Halloj allesammans, jag har nu en golf 3 variant med en något konstig tankmätare.
När det är slut i tanken så visar mätaren fortfarande över det röd/orangea sträcken. Visaren pekar mellan dom röda och det sista vita sträcket på mätaren. Är det själva mätarhuset som det är fel på, eller är det något annat?
Har aldrig varit med om något liknande, och ändå har jag haft en hel drös med golfar tidigare.
Det dryga är ju att jag inte är helt 100 på när det är tomt i tanken, och när det väl händer, så tvärdör bilen.

Tips tack, och tack på förhand big_smile
Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 augusti 2013 · 2 322 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Halloj allesammans, jag har nu en golf 3 variant med en något konstig tankmätare.
När det är slut i tanken så visar mätaren fortfarande över det röd/orangea sträcken. Visaren pekar mellan dom röda och det sista vita sträcket på mätaren. Är det själva mätarhuset som det är fel på, eller är det något annat?
Har aldrig varit med om något liknande, och ändå har jag haft en hel drös med golfar tidigare.
Det dryga är ju att jag inte är helt 100 på när det är tomt i tanken, och när det väl händer, så tvärdör bilen.

Tips tack, och tack på förhand big_smile
Mvh

soppa armaturen ?

jocke_gronberg
18 augusti 2013 · 4 586 Inlägg

har du fått soppatorsk eller hur vet du att det är slut. Kan det inte vara så att den kärvar ifall det aldrig varit så lite soppa i tanken

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 augusti 2013 · 3 519 Inlägg

mingan77 skrev:

Mr_M_ skrev:
Halloj allesammans, jag har nu en golf 3 variant med en något konstig tankmätare.
När det är slut i tanken så visar mätaren fortfarande över det röd/orangea sträcken. Visaren pekar mellan dom röda och det sista vita sträcket på mätaren. Är det själva mätarhuset som det är fel på, eller är det något annat?
Har aldrig varit med om något liknande, och ändå har jag haft en hel drös med golfar tidigare.
Det dryga är ju att jag inte är helt 100 på när det är tomt i tanken, och när det väl händer, så tvärdör bilen.

Tips tack, och tack på förhand big_smile
Mvh

soppa armaturen ?

Ska kika över den imorrn smile Tack

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 augusti 2013 · 3 519 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
har du fått soppatorsk eller hur vet du att det är slut. Kan det inte vara så att den kärvar ifall det aldrig varit så lite soppa i tanken

Har fått soppatorsk ja, så jag vet att det är de wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
19 augusti 2013 · 3 519 Inlägg

Tog loss tank armaturen idag ock kikade. Den rödmarkerade delen som bilden visar hade lossnat från sitt fäste. Den hängde alltså bara och dinglade. Jag satte dit den som den visar nu på bild, och nu funkar tankmätaren precis som den ska smile

Tack mingan för tips big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-df5ef9426204a0aa65999c3b3586c55f.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang