Startar tråd här igen om min Chevrolet BelAir -66. Köpte bilen från Phoenix Arizona -08, körde den till LA och skeppade den till Sverige.
Tanken från början var att bygga en 436kubiktums smallblock sugmotor och antigen köra 5-6pet manuell eller 4stegs automat. Men som vanligt med mina byggen så spårade det hela ur totalt. Körde första sommaren med 350motorn som satt i bilen och 5-pet manuella lådan. Renoverade och trimmade motorn aningen, såpass varjefall så lådan ville inte vara med. Testade bilen på strippen men funkade ingen vidare med manuell låda, ville bogga i starten, bästa ET vart 13.65 163km/h med usla 2.02 i 60fot Även nästa låda pajjade. Hmmm.. Sålde motorn och dom trasiga BW T5 lådorna.
Fick en modell större turbo av en polare när jag köpte fräsmaskin och svarv mm till garaget. AirResearch inlopp var 85mm, utlopp 98mm A/R 1.14 på avgashuset
Så fick en smart ideé, varför inte sätta turbon i skuffen, sagt och gjort tog fram vinkelslip och såg. Vart rejält hål i golvet
Tackar! Lillis är riktigt säker på bur och chassiebyggen.
Var en sväng till Örebro idag och köpte en uppsättning Weld Racing fälgar. Bra mycket lättare än mina plåtfälgar.
9" breda bakfälgar med nästan nya 255/70-15 däck, tänkte köpa ett par Hoosier 295/65-15 dragradialer, hoppas att jag får plats med sånna. Kan isåfall köra RealStreet klassen på Kjula, dock breakout på 10.0.
Och ett par 5" breda framfälgar med 165/80-15 däck