Idag har jag vart i garaget och fått lite smått gjort på bilen Har monterat dom nya dämparna och slipat och målat främre krängningshämmare och fästen till den! Så imorgon blir det att montera det också!
Har även fått tag på ett tvärstag / panhardstag med fräsch bussning i den del som sitter mot karossen, den andra delen där bussningen sitter mot bakaxeln ska ju ändå kapas bort och ersättas med en stum mojäng som jag inte vet vad det heter Igår tog jag bort draget på bilen också så om någon är intresserad av att köpa ett infälbart drag till 740 så är det bara säga till!
Främre krängare 21mm grundad
Och målad GUUUUL!
Här är en liten helhetsbild på bilen med just nu kexiga framskärmar och VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄlDIGT smutsig vilket som tur är inte syns så bra på mobilbild
Inte hänt så något speciellt med bilen på sistone, monterat krängaren fram bara.. Tänkte iallafall slänga upp några bilder så ni får någonting att glo på!
Och ni får mer än gärna kommentera lite då det känns rätt så meningslöst att skriva allt man gör här utan att få någon respons...
Har inte hänt så mycket nu på sista tiden men idag/ikväll fick jag ett litet ryck och smörjde upp bromsarna, spände handbromsen och hängde på en ljuddämpare då han lät förjävligt utan...
Tanken är att besiktiga bilen inom ca 2 veckor och efter det kommer godsakerna, så håll ut så bjuder jag på lite rök-film sen när den är besiktigad
Glömde bort att jag köpte mig en lambdamätare också, en billig variant mest för att fylla upp tomrummet i min lilla mätarpanel som förövrigt är gjort av en gammal regplåt
EmilFredriksson skrev: Glömde bort att jag köpte mig en lambdamätare också, en billig variant mest för att fylla upp tomrummet i min lilla mätarpanel som förövrigt är gjort av en gammal regplåt
Har hänt lite nu dom senaste dagarna! Har satt fast oljekylaren som bara hängde i buntband förut efter att jag monterade stora kylaren + elfläkt. Dragit bort lite onödiga kablar i motorutrymmet som bara hänger där men inte går till något. Satt i originalstolarna och lagat tutan. Har också vart på närmsta skrot och köpt mig ett par röda Bosch "431" från saab. Nu går det iaf att köra på 1 kilos ladd utan spikningar och 3bar soppa tryck Håller också på att dra mina tryckrör på kallsidan lite bättre då dom hänger lite väl dåligt... Intercoolern och tryckrören jag har är modellanpassat till en subaru impreza så man har ju fått göra om lite själv... Men får ta en sväng till biltema och köpa lite rör och silikonslang så ska jag nog få ihop det lite bättre
Har vart ute en sväng idag och fixat med tryckrören, har 2.5" rör och behövde en 90graders böj för att få det bra så jag satte dit en 3" böj nu sålänge..
Såhär såg det ut innan, inget man såg så mkt av eftersom läppen sitter ju där sen men rören låg emot och skavde mot rambaken, så det fick åtgärdas
Och såhär ser det ut nu Blev mycket bättre då det såg så äckligt ut när rören bara hängde föut
GreenDanger skrev: Ser fint ut :-) fast sitter den inte lite väl utsatt så långt ner?
Njaa, den sitter cirka 3 cm högre upp än vad "läppen" gör. Och högre kommer den inte för då är rambalkarna ivägen Kör man på något så tar ju kofångarn allt stryk så det är nog inga problem
GreenDanger skrev: Ser fint ut :-) fast sitter den inte lite väl utsatt så långt ner?
Njaa, den sitter cirka 3 cm högre upp än vad "läppen" gör. Och högre kommer den inte för då är rambalkarna ivägen Kör man på något så tar ju kofångarn allt stryk så det är nog inga problem
GreenDanger skrev: Okej det ska nog inte vara nån fara :-) fast är oturen framme så kan de ju gå sönder redan vid 200 hk
EmilFredriksson skrev:
GreenDanger skrev: Vad räknar du med för häst antal då?
Mitt mål när ja köpt turbo och spridare är 300hk får se om jag kommer dit utan att någon vevstake vill ut, men det borde gå bra
Jaa precis, men det ska nog hålla Om det inte gör det har jag ett FK block står med nya lager o ny målat, som det ska på en portad 531 och lite godis på i framtiden när den här motorn har gjort sitt
Nu har det hänt lite igen! Skulle byta bromsslang men den jäveln satt fast så in i helvete så fick byta hela röret ist, dock gick det väldigt bra då jag tog röret från en av mina skrotbilar jag har stående Och så har jag monterat upp draget igen då jag måste ha det till besiktningen... Och igår tog jag tag i att få det lite renare under huven på bilen, hatar verkligen att tvätta men det blev rätt bra ändå tycker jag Nu är det bara Utvändig tvätt och polering kvar sen är det bara rulla in i besiktningshallen och hoppas på det bästa