Volkswagen Passat 3BG 1.8T, Ljudbygge med DD Audio. 6e order bandpass vägg!

Ny bil på väg in! Proppas full med DD Audio och massa annat gott!
  • 77 Följare
  • 148 594 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 april 2018
Martin_78
6 april 2014 · 398 Inlägg

Grymt projekt kommer följas smile

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

_jussi_ skrev:
Gör som alla andra lägger en prem på detta projekt. kan ju väcka ideer big_smile kolla gärna mitt projekt kan ju väcka lite ideer när man hjälps åt big_smile

Tack! Gärna det smile

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Martin_78 skrev:
Grymt projekt kommer följas smile

Tack så hemskt mycket big_smile

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

HJÄLP!
Behöver verkligen hjälp här! sad
Hittade några blåa T5 lampor här hemma, så jag tänkte provmontera dom i instrumentpanelen i bilen för att kolla hur det blev..
det gick åt helvete..

Så här SKA väl den se ut på baksidan? (lånad bild från en V70N -02)
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-3638f61353fa514070f1c20f51c92b57.jpg

och.... så här ser MIN ut??!
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-12d8f0b8f496c28c13837b89229cd8e0.jpg

Tog till och med loss baksidan, dom kom jag till ett kretskort. men inga lampsocklar?...
Totalt förvirrad...
snälla hjälp! sad

Sjodahl
6 april 2014 · 730 Inlägg

Hur ser ditt instrument ut fram i från?

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:
Hur ser ditt instrument ut fram i från?

Precis som alla andras yikes
Så här. Google bild
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-af6754c36acbce03fd46358f99d8f1ae.jpg

spokenratt
6 april 2014 · 3 860 Inlägg

Hmm... jag säger som Sjodahl.. Hur ser ditt ut framifrån? Kan någon ha bytt redan?

Du han lägga upp innan jag blev färdig att skicka detta ja...

Senast redigerat av spokenratt (6 april 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Sjodahl
6 april 2014 · 730 Inlägg

Började fundera på om du hade facelift instrumentet. Kom inte brytpunkten mellan -04 och -05? Vet att en kompis bil är i bryt mellan -05 och -06, det sitter facelift lyktorna på den, men det är dom äldre ballasten till xenon.

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:
Började fundera på om du hade facelift instrumentet. Kom inte brytpunkten mellan -04 och -05? Vet att en kompis bil är i bryt mellan -05 och -06, det sitter facelift lyktorna på den, men det är dom äldre ballasten till xenon.

Det sitter mätarringar på den? Är det original?
Alltså inte dom djupa ringarna utan tunna bara.
Men om vi säger så här.. kan jag köpa mig ett mätarhus från en äldre V70 och allting ska funka? Mätarställning och allt sånt blir rätt?

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Verkar som ni har rätt killar.. det är något speciellt med dom från -04..

Kolla länken..
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … l=1&vc[0]=204123102&vcx=5061&pc[0]=116100103&post_id=27166261

Senast redigerat av ToxicNightmare (6 april 2014)

Sjodahl
6 april 2014 · 730 Inlägg

Om du har mätarringar så kan jag nästan lova att du har första utgåvan av facelift instrument. Det kommer inte att fungera då dom pratar olika språk om jag minns rätt

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:
Om du har mätarringar så kan jag nästan lova att du har första utgåvan av facelift instrument. Det kommer inte att fungera då dom pratar olika språk om jag minns rätt

helvete med.. så det går alltså inte byta lampor i den?

Sjodahl
6 april 2014 · 730 Inlägg

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:
Om du har mätarringar så kan jag nästan lova att du har första utgåvan av facelift instrument. Det kommer inte att fungera då dom pratar olika språk om jag minns rätt

helvete med.. så det går alltså inte byta lampor i den?

Din länk ville inte fungera. Jo det går, men du får plocka fram lödkolven och gå loss med den wink

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:
Om du har mätarringar så kan jag nästan lova att du har första utgåvan av facelift instrument. Det kommer inte att fungera då dom pratar olika språk om jag minns rätt

helvete med.. så det går alltså inte byta lampor i den?

Din länk ville inte fungera. Jo det går, men du får plocka fram lödkolven och gå loss med den wink

Den funkar om du kopierar hela tongue Märkte med att den dampade tongue

Men va faaaaaan!!!!! inte lödda :'(

Sjodahl
6 april 2014 · 730 Inlägg

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:

ToxicNightmare skrev:

helvete med.. så det går alltså inte byta lampor i den?

Din länk ville inte fungera. Jo det går, men du får plocka fram lödkolven och gå loss med den wink

Den funkar om du kopierar hela tongue Märkte med att den dampade tongue

Men va faaaaaan!!!!! inte lödda :'(

Märkte det med nu.

Jo det är inte mkt att göra om du vill byta lampor i den. Är glad att jag har det nya huset i min.

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:

Din länk ville inte fungera. Jo det går, men du får plocka fram lödkolven och gå loss med den wink

Den funkar om du kopierar hela tongue Märkte med att den dampade tongue

Men va faaaaaan!!!!! inte lödda :'(

Märkte det med nu.

Jo det är inte mkt att göra om du vill byta lampor i den. Är glad att jag har det nya huset i min.

Man ska inte chansa och byta mätarhus då? För det sitter ju samma färddator och sånt i dom.

Sjodahl
6 april 2014 · 730 Inlägg

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:

ToxicNightmare skrev:

Den funkar om du kopierar hela tongue Märkte med att den dampade tongue

Men va faaaaaan!!!!! inte lödda :'(

Märkte det med nu.

Jo det är inte mkt att göra om du vill byta lampor i den. Är glad att jag har det nya huset i min.

Man ska inte chansa och byta mätarhus då? För det sitter ju samma färddator och sånt i dom.

Alt går ju att göra. men jag vet inte vad som händer.

DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:

Märkte det med nu.

Jo det är inte mkt att göra om du vill byta lampor i den. Är glad att jag har det nya huset i min.

Man ska inte chansa och byta mätarhus då? För det sitter ju samma färddator och sånt i dom.

Alt går ju att göra. men jag vet inte vad som händer.

Tror ju inte något lär gå sönder.. eller? tongue

spokenratt
6 april 2014 · 3 860 Inlägg

Små mätarringar, då är det facelift och det blir lödpenna som gäller... såhär: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=28780

Är det ens samma kontakt mellan de olika husen?

04an är lurig, det fick vissa delar som sen kom att sitta på faceliften, bla motorn som var 2.4t innan dess. Backspeglaran.. ja och några mer saker som jag inte kommer på sådär på rak arm.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
DDAudioFTW
6 april 2014 · 407 Inlägg

spokenratt skrev:
Små mätarringar, då är det facelift och det blir lödpenna som gäller... såhär: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=28780

Är det ens samma kontakt mellan de olika husen?

04an är lurig, det fick vissa delar som sen kom att sitta på faceliften, bla motorn som var 2.4t innan dess. Backspeglaran.. ja och några mer saker som jag inte kommer på sådär på rak arm.

Vad jag kan se på bilderna så ser kontakterna likadana ut.
Ska se om jag lyckas låna ett mätarhus och se vad som händer.
Annars får jag helt enkelt lödda hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang