Gick basen sönder?

mickee95
14 april 2014 · 16 Inlägg

Hej, för ett tag sen så fick jag en baslåda gratis, han jag fick den av hade ingen aning om vad det var för bas exakt mer än att det var en dls. Jag kopplade in basen till mitt gas pro 600 steg och ställde in gain tills det lät bäst sen vred jag ner lite grann, har inte använt bass boost. Jag har spelat ganska mycket nu i ca ett halv år och har bara tyckt att basen spelat väldigt bra fram tills igår då den bara helt plötsligt sprakade till och nu rör den på sig så fort stereon är igång men det kommer inget ljud från den mer än sprakande.
Plockade ur basen direkt och den ser hel ut och var inte varm eller så,när jag plockade ur basen såg jag att det var en dls w512c
Har ni något tips på en 12" bas som spelar ungefär lika bra ?eller helst bättre smile
Blev lite förvånad att basen bara var på 210w rms men den spelade bättre än 2st gas alpha :p

Har kollat på denna basen http://m.brl.se/sv/artiklar/dls-xwe-12.html ,har en portad låda på ca 40liter, tror ni den kan spela bättre än basen jag hade innan? Kom gärna med förslag smile

bosabengt
14 april 2014 · 2 035 Inlägg

Se till att du har rätt volym för just den basen du köper.

En DLS bas kan aldrig bli fel. Den borde ju spela minst lika bra som den gamle du hade.

Biljudsveteran sen 1984!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang