hur många tvättar i en tvättautomat vintertid??

LazerHawke
25 november 2006 · 1 268 Inlägg

hur många tvättar i en tvättautomat vintertid??

det är ju inte direkt nå vidare mysigt stå ute i Kärcher båsen å tvätta när det är kallt å blåsigt....???

Miklen
25 november 2006 ·

Ja tvättar NEVER bilen i automat..

Men det finns ju tvätthallar i göteborg..så d borde väl finnas annanstans me..finns en i närheten av kristianstad den har ja testat wink på en preem mack smile..

Senast redigerat av Miklen (25 november 2006)

LazerHawke
25 november 2006 · 1 268 Inlägg

har hört att det skall finnas skonsamma tvättautomater.... men kanske e fel??

Tomten Tomten
26 november 2006 · 1 065 Inlägg

polaren tvätta i aoutomat i går natt.
slutade med att vingen/spoilern låg i delar.

blir för hand för mig.
allt ska göra förhand :p

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Torstensson
26 november 2006 · 115 Inlägg

Här i falköping kör dom med sämskin hur det nu stavas har inte vågat pröva själv väntar tills nån kompis har gort det innan jag kör in min bil för att vara på den säkra sidan :smile

andreas_940
26 november 2006 · 498 Inlägg

jag tvättar aldrig i tvättautomat iom att jag har fri tillgång till tvättplats i garaget!

Greatsnyggo saabtok
26 november 2006 · 1 306 Inlägg

Tvättar alltid  bilen  för han i ett varmgarge,

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Pastorn
26 november 2006 · 141 Inlägg

Jag tvättar bilen i automat (vinterbilen då naturligtvis) och ja det finns skonsamma tvättar. Är tvätten inte så gammal så borde den ha mjuka borstar istället för dom gamla hårda, de nya är gjorda av mjukt skumgummi och repar inte.

Bmw 325 e36 Turbo
nygren_iv paparazzi
26 november 2006 · 349 Inlägg

jag tvättar bilarna på jobbet ja.. big_smile   Jobbar med bilvård så det ingår ju lite förmåner:D

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
Tzatziki
26 november 2006 · 452 Inlägg

tvättar alltid för hand.
Corradon är jag noga med men det händer att det blir wash a car, dvs endast högtryck.
Annars blir det att man kör in med den på en rekond där jag praktiserat och tvättar den
eller i preems gör-det-själv hall.

Vinterbilen vågar jag inte köra in i automattvätt .. den ser ut som fasiken och förra ägaren har spaklat upp alla skärmar som typ går att bryta loss, hehe ..
Så frågan är om jag hade haft några skärmkanter kvar efter att en maskin kört med högt tryck på sidorna wink

dallelito med lem
26 november 2006 · 1 147 Inlägg

tvättar aldrig i maskin

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Izual
26 november 2006 · 4 571 Inlägg

Vinterbilarna brukar få sig en omgång.

Men de 2 tvättarna härikring har de gamla hårda "piskorna" samt är väldigt vårdslösa.

Har varit med 2 ggr nu när de har slagit av backspeglar samt demolerat extraljus

ColdAsIce
26 november 2006 · 78 Inlägg

här var jag bor har vi tvättautomat som inte har borstar utom högtryckstvätt.. brukar använda den på vintern.. smile

http://www.citycarwash.fi/svenska/index.html

Senast redigerat av ColdAsIce (26 november 2006)

Turbo_Erik
26 november 2006 · 526 Inlägg

Har aldrig tvättat i maskintvätt.. Handtvätt is the shit..

ZZ_Street_Style Bil byggare/Företagare
26 november 2006 · 71 Inlägg

Alla maskin tvättar repar mer eller mindre. Även de absolut senaste tvättarna repar. Om du är rädd om lacken ska du inte tvätta i maskin.
Föredrar att tvätta förhand.

/ Johan Nilsson
www.zzstreetstyle.se
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
26 november 2006 · 1 852 Inlägg

ZZ_Street_Style skrev:
Alla maskin tvättar repar mer eller mindre. Även de absolut senaste tvättarna repar. Om du är rädd om lacken ska du inte tvätta i maskin.
Föredrar att tvätta förhand.

tänk på att vanlig handtvätt repar också! det gäller att vara nogrann och pedantisk för att få så minimala repor som möjligt. brukar gå över bilen med maskin två gånger / år för att bli av med tvättrepor.

man lever bara en gång så lev väl!
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
26 november 2006 · 545 Inlägg

tvättar aldrig i sån me borstar!! utan d har kommit en ny sort här, som e me högtryckstvätt!! hur bra som helst! blåser även rent allt salt o skit som fastnar under bilen...

Två ord räcker, SAAB knäcker
LazerHawke
26 november 2006 · 1 268 Inlägg

Saab_girl skrev:
tvättar aldrig i sån me borstar!! utan d har kommit en ny sort här, som e me högtryckstvätt!! hur bra som helst! blåser även rent allt salt o skit som fastnar under bilen...

vilken station är det som har det då???

twin_cam Smålänning
26 november 2006 · 7 877 Inlägg

Jag vet inte ens hur en tvättautomat funkar. Handtvätt gäller för fina kläder, då gäller det fina bilar med wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mandel
26 november 2006 · 2 Inlägg

ZZ_Street_Style skrev:
Alla maskin tvättar repar mer eller mindre. Även de absolut senaste tvättarna repar. Om du är rädd om lacken ska du inte tvätta i maskin.
Föredrar att tvätta förhand.

Även tvättsvampen du använder när du tvättar för hand repar bilen så allting är relativt.
Den absolut största fördelen med maskintvätt är att skitvattnet tas om hand av ett reningsverk(nästan alltid) innan det går vidare. Står man på garageuppfarten och handtvättar går skiten direkt ut i dagvattnet. Ett miljöbrott faktiskt.
Så därför tvättar jag bilen oftast i en maskintvätt med carlite borstar och ev. repor som blir poleras bort 1 gång/år.

/Stefan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang