Skämtar dom?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 maj 2014 · 17 543 Inlägg

MrTurbo skrev:

Tomten skrev:
Jag ser detta bara som positivt och ser inge stora pengar i detta.
Bmw 5 serie är detta standard vad jag vet vilket många andra bilar också haft l'änge

Din sort är inte godkänd tror jag. Har för mig att BMWs beräknar rullomkretsen för att avgöra om det är för lite luft. Det systemet är enligt EU icke noggrant nog.

I 300C:n så står det ju 2.8 - 2.8 fram och 2.6 - 2.6 bak. Den har dock aldrig "larmat". Ska prova och tömma ett däck till 0.7 eller nåt så får vi se...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 maj 2014 · 14 077 Inlägg

MrTurbo skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Har detta på 300an. Har fungerat klockrent i 5 år snart. Inklusive ett däckbyte. Originalhjul.

På tal om lagar: Det är väl inte lag på att ha ESP på bilen? Märkligt i så fall.

Inte alls märkligt. ESP räddar liv. Däcktrycket påverkar miljön. Miljön är viktigare.

Detta med lufttrycksbevakningen i däck är ENBART en miljö grej, har INGET med säkerhet att göra.

Näe, inte riktigt faktiskt. Åker folk med för lite luft i däcken så kan bilarna bli mer instabila och ställa till olyckor.

Låt mig säga att man kan faktiskt kolla lufttrycket då och då med en gammeldags luftpåfyllare varje gång man tankar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 maj 2014 · 17 543 Inlägg

MrTurbo skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Har detta på 300an. Har fungerat klockrent i 5 år snart. Inklusive ett däckbyte. Originalhjul.

På tal om lagar: Det är väl inte lag på att ha ESP på bilen? Märkligt i så fall.

Inte alls märkligt. ESP räddar liv. Däcktrycket påverkar miljön. Miljön är viktigare.

Detta med lufttrycksbevakningen i däck är ENBART en miljö grej, har INGET med säkerhet att göra.

Så om man har 0.2 bar i ett däck så går bilen som tåget?

EDIT: Men jag förstår lite vad du är inne på. Men ESP räddar liv. Och sparar sköna slantar för staten. Detta borde vara standard av något. Fast det är det nästan...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
1 maj 2014 · 7 297 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

MrTurbo skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Har detta på 300an. Har fungerat klockrent i 5 år snart. Inklusive ett däckbyte. Originalhjul.

På tal om lagar: Det är väl inte lag på att ha ESP på bilen? Märkligt i så fall.

Inte alls märkligt. ESP räddar liv. Däcktrycket påverkar miljön. Miljön är viktigare.

Detta med lufttrycksbevakningen i däck är ENBART en miljö grej, har INGET med säkerhet att göra.

Så om man har 0.2 bar i ett däck så går bilen som tåget?

säkert, eftersom tåg aldrig går som de ska nuförtiden wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Evildan
1 maj 2014 ·

Ta er tid när ni är och införskaffar födoämnen, går på bio, tankar eller vad man nu ämnar uppehålla sig där en mängd fordon gör likaså, vid ljusövervakade korsningar eller bara när bilkön rullar långsamt i bägge riktningar och kika efter på hur många som åker runt med för dåligt med luft i ringarna, det är nog fler än ni trodde.

En sådan lågtryckare som gör en undanmanöver kan bli en spännande/katastrofal syn.

Senast redigerat av Evildan (1 maj 2014)

Masquerade Aldrig nöjd
1 maj 2014 · 804 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Det är ju på gång. Vi sänker ju utsläppsgränserna hela tiden och biltillverkarna tvingas att stampa ner automatlådor i slädarna för att klara dessa maxvärden. Skattepengar? Min miljöPrius kostar 360:- per år i skatt. Men visst, den gamla MB dieseln jag hade förra året var det lite stygg årsskatt på. Därav bytet. Så mig har staten redan tvingat till att byta bil. Tveksamt dock om de "tjänar" på min bil?

Sensorer kostar, mer kostsamma delar tvingas på konsumenterna och mer krävs av fordonen. Delarna skall tillverkas, skickas, importeras, monteras och säljas. Oavsett land går det bland många andra kostnader skatt hela vägen. De 360:- din Prius kostar är inte ristade i sten och är dessutom någonting som tas igen på annat håll, framförallt då för första köparen av bilen.

Evildan skrev:
Nä, det är väl allmänt känt att -bara lilla jag- kan inte ändra någonting, en urgammal ursäkt för att slippa undan och få göra som man ändå tycker, varför ska jag sopsortera/stänga av vattnet när jag går hemifrån/släcka lyset som exempelvis under earthour osv osv.
Visst kan det kännas baklänges att -vi- i lilla Sverige ska göra dylikt när en större massa i öst skiter i det mesta, men vi som kan och har möjligheten bör ändå visa vägen för de ignoranta och okunniga.
Exempelvis var vi i Sverige väldigt tidiga med att demontera byggnader istället för att bara slå omkull eländet och lägga det på deponi, det reser människor till vårat lilla land och lär sig hur det ska gå till, det har blivit en bra industri att återanvända material.


Så om tillverkarna bygger bilar som med teknikens hjälp drar mindre bränsle samt minskar i detta fall även slitaget hos ett illa fyllt däck, vilket då ger lägre omkostnader för ägaren till bilen i form av ett lägre bränslekonto samt däckskonto så genererar detta enligt ditt tankesätt en ökad skatteintäkt?
Eller menar du att den lilla kostnaden för att ha däcktryckskontrollen på bilen är högre än de pengar som -gemene ointresserade man- sparar in på 5-7år som en givare lätt håller?

Det är väl samma skattepengar som ska finansiera alla dessa moderna lågskattade bilar som säljs, exempelvis betalar jag 360kr/år i skatt för en Prius, samt dessa är skattebefriade i 5år från försäljningsdatum, vilket då innebär att staten snarare får in mindre skattepengar även där än om alla skulle åka i äldre 1l/10km bilar med en årsskatt om 2500kr eller däromkring.

Det handlar inte om vad "lilla Sverige kan göra", jag väljer att inte köpa struntpratet om människans påverkan på miljön som bortförklaring på att straffa den hårdast beskattade gruppen i landet (bilisterna) än mer. Särskilt inte när de största argumenten rör klimatförändringar, vilka varit i ständig variation sedan planeten bildades. Du talar om att visa vägen genom att vi som redan betalar över halva lönen till staten skall betala lite till för att predika för döva öron om en sak vi har fel om. Jag köper det inte, men tvingas leva med det.

När priserna är betydligt högre från början blir de marginella besparingarna däcken står för (runt 3%) irrelevanta. Du talar dessutom om skattelättnader på bilar som redan säljs till enorma överpriser sett till konkurrensen, ingenting är gratis. Som jag skrev ovan syftar jag på betydligt mer än den konkreta fordonsskatten vissa så ytligt stirrar blint på.

Kan knappt bärga mig till när Sverige skall var först och störst på elbilar och priserna kan chockhöjas för att få ökade intäkter från såväl fordon som hushåll, två flugor i en smäll och folk får ta ett tredje jobb på helger. Men bilen är skattefri!!

Livet är för kort för att äga Volvo.
Evildan
1 maj 2014 ·

Masquerade skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Det är ju på gång. Vi sänker ju utsläppsgränserna hela tiden och biltillverkarna tvingas att stampa ner automatlådor i slädarna för att klara dessa maxvärden. Skattepengar? Min miljöPrius kostar 360:- per år i skatt. Men visst, den gamla MB dieseln jag hade förra året var det lite stygg årsskatt på. Därav bytet. Så mig har staten redan tvingat till att byta bil. Tveksamt dock om de "tjänar" på min bil?

Sensorer kostar, mer kostsamma delar tvingas på konsumenterna och mer krävs av fordonen. Delarna skall tillverkas, skickas, importeras, monteras och säljas. Oavsett land går det bland många andra kostnader skatt hela vägen. De 360:- din Prius kostar är inte ristade i sten och är dessutom någonting som tas igen på annat håll, framförallt då för första köparen av bilen.

Evildan skrev:
Nä, det är väl allmänt känt att -bara lilla jag- kan inte ändra någonting, en urgammal ursäkt för att slippa undan och få göra som man ändå tycker, varför ska jag sopsortera/stänga av vattnet när jag går hemifrån/släcka lyset som exempelvis under earthour osv osv.
Visst kan det kännas baklänges att -vi- i lilla Sverige ska göra dylikt när en större massa i öst skiter i det mesta, men vi som kan och har möjligheten bör ändå visa vägen för de ignoranta och okunniga.
Exempelvis var vi i Sverige väldigt tidiga med att demontera byggnader istället för att bara slå omkull eländet och lägga det på deponi, det reser människor till vårat lilla land och lär sig hur det ska gå till, det har blivit en bra industri att återanvända material.


Så om tillverkarna bygger bilar som med teknikens hjälp drar mindre bränsle samt minskar i detta fall även slitaget hos ett illa fyllt däck, vilket då ger lägre omkostnader för ägaren till bilen i form av ett lägre bränslekonto samt däckskonto så genererar detta enligt ditt tankesätt en ökad skatteintäkt?
Eller menar du att den lilla kostnaden för att ha däcktryckskontrollen på bilen är högre än de pengar som -gemene ointresserade man- sparar in på 5-7år som en givare lätt håller?

Det är väl samma skattepengar som ska finansiera alla dessa moderna lågskattade bilar som säljs, exempelvis betalar jag 360kr/år i skatt för en Prius, samt dessa är skattebefriade i 5år från försäljningsdatum, vilket då innebär att staten snarare får in mindre skattepengar även där än om alla skulle åka i äldre 1l/10km bilar med en årsskatt om 2500kr eller däromkring.

Det handlar inte om vad "lilla Sverige kan göra", jag väljer att inte köpa struntpratet om människans påverkan på miljön som bortförklaring på att straffa den hårdast beskattade gruppen i landet (bilisterna) än mer. Särskilt inte när de största argumenten rör klimatförändringar, vilka varit i ständig variation sedan planeten bildades. Du talar om att visa vägen genom att vi som redan betalar över halva lönen till staten skall betala lite till för att predika för döva öron om en sak vi har fel om. Jag köper det inte, men tvingas leva med det.

När priserna är betydligt högre från början blir de marginella besparingarna däcken står för (runt 3%) irrelevanta. Du talar dessutom om skattelättnader på bilar som redan säljs till enorma överpriser sett till konkurrensen, ingenting är gratis. Som jag skrev ovan syftar jag på betydligt mer än den konkreta fordonsskatten vissa så ytligt stirrar blint på.

Kan knappt bärga mig till när Sverige skall var först och störst på elbilar och priserna kan chockhöjas för att få ökade intäkter från såväl fordon som hushåll, två flugor i en smäll och folk får ta ett tredje jobb på helger. Men bilen är skattefri!!

Jag är övertygad om att vi kan vända på detta mynt tills reliefen suddats ut, bättre vi enas om att vara oense då vår diskussion tenderar att dra åt ett ikke tillåtet håll enl G.orgs regler.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 maj 2014 · 17 543 Inlägg

Evildan skrev:

Masquerade skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Det är ju på gång. Vi sänker ju utsläppsgränserna hela tiden och biltillverkarna tvingas att stampa ner automatlådor i slädarna för att klara dessa maxvärden. Skattepengar? Min miljöPrius kostar 360:- per år i skatt. Men visst, den gamla MB dieseln jag hade förra året var det lite stygg årsskatt på. Därav bytet. Så mig har staten redan tvingat till att byta bil. Tveksamt dock om de "tjänar" på min bil?

Sensorer kostar, mer kostsamma delar tvingas på konsumenterna och mer krävs av fordonen. Delarna skall tillverkas, skickas, importeras, monteras och säljas. Oavsett land går det bland många andra kostnader skatt hela vägen. De 360:- din Prius kostar är inte ristade i sten och är dessutom någonting som tas igen på annat håll, framförallt då för första köparen av bilen.

Evildan skrev:
Nä, det är väl allmänt känt att -bara lilla jag- kan inte ändra någonting, en urgammal ursäkt för att slippa undan och få göra som man ändå tycker, varför ska jag sopsortera/stänga av vattnet när jag går hemifrån/släcka lyset som exempelvis under earthour osv osv.
Visst kan det kännas baklänges att -vi- i lilla Sverige ska göra dylikt när en större massa i öst skiter i det mesta, men vi som kan och har möjligheten bör ändå visa vägen för de ignoranta och okunniga.
Exempelvis var vi i Sverige väldigt tidiga med att demontera byggnader istället för att bara slå omkull eländet och lägga det på deponi, det reser människor till vårat lilla land och lär sig hur det ska gå till, det har blivit en bra industri att återanvända material.


Så om tillverkarna bygger bilar som med teknikens hjälp drar mindre bränsle samt minskar i detta fall även slitaget hos ett illa fyllt däck, vilket då ger lägre omkostnader för ägaren till bilen i form av ett lägre bränslekonto samt däckskonto så genererar detta enligt ditt tankesätt en ökad skatteintäkt?
Eller menar du att den lilla kostnaden för att ha däcktryckskontrollen på bilen är högre än de pengar som -gemene ointresserade man- sparar in på 5-7år som en givare lätt håller?

Det är väl samma skattepengar som ska finansiera alla dessa moderna lågskattade bilar som säljs, exempelvis betalar jag 360kr/år i skatt för en Prius, samt dessa är skattebefriade i 5år från försäljningsdatum, vilket då innebär att staten snarare får in mindre skattepengar även där än om alla skulle åka i äldre 1l/10km bilar med en årsskatt om 2500kr eller däromkring.

Det handlar inte om vad "lilla Sverige kan göra", jag väljer att inte köpa struntpratet om människans påverkan på miljön som bortförklaring på att straffa den hårdast beskattade gruppen i landet (bilisterna) än mer. Särskilt inte när de största argumenten rör klimatförändringar, vilka varit i ständig variation sedan planeten bildades. Du talar om att visa vägen genom att vi som redan betalar över halva lönen till staten skall betala lite till för att predika för döva öron om en sak vi har fel om. Jag köper det inte, men tvingas leva med det.

När priserna är betydligt högre från början blir de marginella besparingarna däcken står för (runt 3%) irrelevanta. Du talar dessutom om skattelättnader på bilar som redan säljs till enorma överpriser sett till konkurrensen, ingenting är gratis. Som jag skrev ovan syftar jag på betydligt mer än den konkreta fordonsskatten vissa så ytligt stirrar blint på.

Kan knappt bärga mig till när Sverige skall var först och störst på elbilar och priserna kan chockhöjas för att få ökade intäkter från såväl fordon som hushåll, två flugor i en smäll och folk får ta ett tredje jobb på helger. Men bilen är skattefri!!

Jag är övertygad om att vi kan vända på detta mynt tills reliefen suddats ut, bättre vi enas om att vara oense då vår diskussion tenderar att dra åt ett ikke tillåtet håll enl G.orgs regler.

Vi säljer våra snåla och pålitliga hybridbilar och köper varsin Mercedes S500. Problemet löst.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
MrTurbo Better than God \o/
1 maj 2014 · 1 882 Inlägg

Vettemannen skrev:

MrTurbo skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Har detta på 300an. Har fungerat klockrent i 5 år snart. Inklusive ett däckbyte. Originalhjul.

På tal om lagar: Det är väl inte lag på att ha ESP på bilen? Märkligt i så fall.

Inte alls märkligt. ESP räddar liv. Däcktrycket påverkar miljön. Miljön är viktigare.

Detta med lufttrycksbevakningen i däck är ENBART en miljö grej, har INGET med säkerhet att göra.

Näe, inte riktigt faktiskt. Åker folk med för lite luft i däcken så kan bilarna bli mer instabila och ställa till olyckor.

Låt mig säga att man kan faktiskt kolla lufttrycket då och då med en gammeldags luftpåfyllare varje gång man tankar.

/Benny

Hybridsmurfen skrev:

MrTurbo skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Har detta på 300an. Har fungerat klockrent i 5 år snart. Inklusive ett däckbyte. Originalhjul.

På tal om lagar: Det är väl inte lag på att ha ESP på bilen? Märkligt i så fall.

Inte alls märkligt. ESP räddar liv. Däcktrycket påverkar miljön. Miljön är viktigare.

Detta med lufttrycksbevakningen i däck är ENBART en miljö grej, har INGET med säkerhet att göra.

Så om man har 0.2 bar i ett däck så går bilen som tåget?

EDIT: Men jag förstår lite vad du är inne på. Men ESP räddar liv. Och sparar sköna slantar för staten. Detta borde vara standard av något. Fast det är det nästan...

Snälla...
Fatta ironin.
LAGEN skiter i säkerheten, det e inte därför de kommit på den. Lagen är gjort för miljöns skull...
Sedan fattar ju alla vi, normalt funtade personer att däcktryck påverkar även säkerhet men det e inte därför de tagit fram lagen.  :-)  Var jag tydlig nog?  :-p

Senast redigerat av MrTurbo (1 maj 2014)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
MrTurbo Better than God \o/
1 maj 2014 · 1 882 Inlägg

2015 kommer eCall som krav med, men det blir kanske en ny tråd?  ;-)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 maj 2014 · 14 077 Inlägg

MrTurbo skrev:
2015 kommer eCall som krav med, men det blir kanske en ny tråd?  ;-)

eCall? Förklara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Andromeda Rumpmas
1 maj 2014 · 3 860 Inlägg

Vettemannen skrev:

MrTurbo skrev:
2015 kommer eCall som krav med, men det blir kanske en ny tråd?  ;-)

eCall? Förklara.

/Benny

http://sv.wikipedia.org/wiki/E-Call

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Evildan
1 maj 2014 ·

Vettemannen skrev:

MrTurbo skrev:
2015 kommer eCall som krav med, men det blir kanske en ny tråd?  ;-)

eCall? Förklara.

/Benny

http://sv.wikipedia.org/wiki/E-Call

Jamen för faan

Senast redigerat av Evildan (1 maj 2014)

Andromeda Rumpmas
1 maj 2014 · 3 860 Inlägg

För sent cool

Tänk när alla bilar har E-call och vår kära riksdag bestämmer att alla bilar kontinuerligt ska loggas så att ingen överträder hastighetsbegränsningen (en sådan logg blir ju faktiskt möjlig i och med att bilens position och hastighet kontinuerligt kan loggas).

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 maj 2014 · 14 077 Inlägg

Andromeda skrev:

Vettemannen skrev:

MrTurbo skrev:
2015 kommer eCall som krav med, men det blir kanske en ny tråd?  ;-)

eCall? Förklara.

/Benny

http://sv.wikipedia.org/wiki/E-Call

Hur in i helvete mycket ska dom proppa in i en vanlig bil? Instrumentbrädan kommer snart att se ut som skärmarna på ett Star Trekskepp!!!!! Det blinkar både här och där och ingen vet vad som egentligen blinkar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MrTurbo Better than God \o/
1 maj 2014 · 1 882 Inlägg

big_smile haha

Sorry, nu delgav jag kanske info ni klarat er utan.  wink

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 maj 2014 · 14 077 Inlägg

MrTurbo skrev:
big_smile haha

Sorry, nu delgav jag kanske info ni klarat er utan.  wink

Vem blir förvånad!!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Masquerade Aldrig nöjd
1 maj 2014 · 804 Inlägg

Andromeda skrev:
För sent cool

Tänk när alla bilar har E-call och vår kära riksdag bestämmer att alla bilar kontinuerligt ska loggas så att ingen överträder hastighetsbegränsningen (en sådan logg blir ju faktiskt möjlig i och med att bilens position och hastighet kontinuerligt kan loggas).

Svårt att använda som bevis i ett "modernt" samhälle där vi varken har godkänd uppkoppling eller mottagning ett par mil utanför storstäderna.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 maj 2014 · 13 757 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

MrTurbo skrev:
Annonsen är totalt missvisande. De lägger fram det på helt fel sätt.
* Endast NYTILLVERKADE bilar omfattas
* Måste finnas men ej fungera i Sverige (fortfarande bara på NYTILLVERKADE bilar)
Så släpp det .  :-)

Beställde en ny bil för ett tag sedan. Kollade lite i orderspecen nu. Den har detta. Fick leta lite efter växelrekommendation för den är tydligen som ett alternativ i färddatorn...

Växelrekommendationen är ett bra komplement till moderna bilar har det visat sig, en TUK-TUK (Renault Kangoo) med detta har visat sig rulla snålare när detta följs, även om man tycker att det är vid för höga varv vid körning på planmark så går den billigare än att segdras på de sedvanliga låga dieselvridsvarven.

fast jag hade t.o.m växlingsindikator orginal på min 740turbo från 91.. eller orginal vetefan men den blinkade när man nådde ett visst varv fram till man la i 5:an då tändes den inte något mer

dock aldrig sätt det på någon annan.   hur det fungerade vete tusan torrvarva man så lös den aldrig utan enbart när växel låg i och viss belastning dock låg den och tände sig runt 2500rpm
samma lampa som normalt tänds när man växlar ner automatlådan dock manuell låda i den smile

inte för att den gick snålare för det. men klart värt bensinpengarna

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 maj 2014 · 13 757 Inlägg

Vettemannen skrev:

Andromeda skrev:

Vettemannen skrev:

eCall? Förklara.

/Benny

http://sv.wikipedia.org/wiki/E-Call

Hur in i helvete mycket ska dom proppa in i en vanlig bil? Instrumentbrädan kommer snart att se ut som skärmarna på ett Star Trekskepp!!!!! Det blinkar både här och där och ingen vet vad som egentligen blinkar.

/Benny

gör dom inte redan det?
massa skit som lyser låter och blinkar.

har gått till överdrift!  keep it simpel stupid är inte ett helt fel utryck!
fast dom är för korkade biltillverkarna för att förstå hur man tillverkar bra bilar som fungerar.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang