Reaktioner från andra (Ett "prank")

Isaksson5 Ungdoms Räser
17 maj 2014 · 425 Inlägg

Tjena!

Jag och några vänner har tänkt att göra ett slags "prank" eller vad man ska kalla det.
Vi har tänkt åka runt med masker (http://coretours.se/wp-content/uploads/2012/08/Angerfist-Mask.png) i en bil, stirra på folk och filma reaktionerna.

Finns det några bra vinklar som man kan ha, för att exempelvis filma både oss och de andra, för att det ska se bra ut?

Vad tror ni även om detta? Är det något som polisen kan se allvarligt på? För det kan ju väcka misstankar om eventuell brottslighet som är på gång.

Vi har tänkt göra detta under studentveckan (Då alla studenter är ute och firar arbetslösheten).

Mvh Johan

Bebben Legitimerad besserwisser
17 maj 2014 · 921 Inlägg

Personligen tycker jag inte den typen av "pranks" är roliga, men ni vill nog ha kameran i hyfsat samma vinkel som masken för att få med hela ansiktsuttrycket på ert offer. Kanske gömma sig i några buskar bakom bilen som maskpersonen sitter i, så man får med båda?

Isaksson5 Ungdoms Räser
22 maj 2014 · 425 Inlägg

Bebben skrev:
Personligen tycker jag inte den typen av "pranks" är roliga, men ni vill nog ha kameran i hyfsat samma vinkel som masken för att få med hela ansiktsuttrycket på ert offer. Kanske gömma sig i några buskar bakom bilen som maskpersonen sitter i, så man får med båda?

Vi hade som tänkt att åka upp jämsides med en annan bil. Vid t.ex rödljus eller helt enkelt då man håller en hastighet.

Vi provade tidigare en gång. blev lite blandade reaktioner. 2 gäng började skratta. 2 andra gäng började vifta med nävar.

Har tänkt ha vinkeln dem har i exempelvis Top Gear. Nedre hörnet på vindrutan. Borde vara ett bra ställe?

xXSammy
30 maj 2014 · 6 580 Inlägg

Att åka runt och stirra kan ge sämre vibbar..prova smält in det i vardagen bara.

De/Dem
cewee
10 juni 2014 · 349 Inlägg

Kan nog misstolkas väldigt enkelt .. Skulle nog skippa den biten, eller välja rätt personer att göra det mot. Stackars Ulla 83år som precis klarar av trafiken kanske man inte ska skrämma.

Men dom coola gängen som hänger i centrum och slår sönder busskuren kan man ju skoja lite med:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang