M3 eller RS4?!

buli
13 februari 2007 · 66 Inlägg

terazzi skrev:
hade tagit en RS4 lätt, men det är bara för jag inte vill åka runt i en BMW tongue

Bara för att du inte vill ?

buli
13 februari 2007 · 66 Inlägg

Golf_Gti skrev:

buli skrev:

Golf_Gti skrev:

Ok Buli ,Jag som trodde att du va ärlig person wink

C C C C C

Mvh

Jag gillar mest m3  det är sportbil   Nu är jag 100 % ärlig !!!! rs4  Respekt ochså men sm sagt jag gillar inte den i kombi version...det är en anan sak om den är Sedan då är det perfekt !!!

Nöjd ??+

Förresten ta bort bilden på din GTI du äger den inte längre !!!!!


:smile

Fortfarande inte ärlig suck


Jag ska ta bort den när du kör ifrån den

Den är redan borta  smile

cado_mdrei
13 februari 2007 · 71 Inlägg

Bulji kan du låta de här dagdrömarna vara de kan bara drömma om både rs4 och m3 så låt de drömma om vilken de skulle vilja ratta...smile

terazzi
13 februari 2007 ·

buli skrev:

terazzi skrev:
hade tagit en RS4 lätt, men det är bara för jag inte vill åka runt i en BMW tongue

Bara för att du inte vill ?

tycker Audin är mkt ballare smile
BMW'n är fin BMW, enda BMW'n jag skulle kunna ha.. den enda jag tycker ser bra ut så tongue
Men tycker bättre om Audi så smile

dG IT-Tekniker
14 februari 2007 · 144 Inlägg

Tråkigt att köra kombi version?! Varför då? Roligt när folk kommer och leker för dem tror det är en slö kombi sen svissar man förbi utav bara helsike så hakan hänger långt ner i knävecken wink



buli skrev:

Golf_Gti skrev:

buli skrev:
M3 och RS4       RESPEKT !!!!!!    det handlar inte om  vikket märke som helst.

Helt rätt Buli

Men du har nog större respekt åt RS4 om du är ärlig helt ?

Mvh

De två bilarna förtjänar Respekt men mest M3  för att den är så bruttal snabb med tanke på hk o NM  rs4 har mer om jag mins rätt.  Men jag tycker det är så tråkigt att köra rs4  i kombi version  smile

mvh

Njaa alltså grejen med gmbh's quattro är ju att man aldrig kan få till en sladd exakt likadan, nästa sväng igen, eftersom drivningen på hjulen är dynamisk.

VilleV skrev:
Jag skulle tagit RS4:an men de kan bero på att jag kört M3 nu ett bra tag. Dock något man bör tänka på är att Audin är mycket framtung vilket gör att den hasar lite i svängarna, lätt avhjälp med en tung bas i skuffen men iaf wink. något RS4:n fått klagomål på är att 4hjuls driften fått klagomål för att vara för perfekt = lite trist. men det är sjuhelsike maskin som är grymt rolig. accar som f-n

//VilleV//

zander
14 februari 2007 · 371 Inlägg
Life is a bitch, then u die
cado_mdrei
14 februari 2007 · 71 Inlägg

zander skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=G5bsQXwgTso&mode=related&search=

den här filmen finns redan i tråden och det är långt ifrån en orginal rs4....

Golf_Gti
14 februari 2007 · 72 Inlägg

buli skrev:

Golf_Gti skrev:

buli skrev:

Jag gillar mest m3  det är sportbil   Nu är jag 100 % ärlig !!!! rs4  Respekt ochså men sm sagt jag gillar inte den i kombi version...det är en anan sak om den är Sedan då är det perfekt !!!

Nöjd ??+

Förresten ta bort bilden på din GTI du äger den inte längre !!!!!


:smile

Fortfarande inte ärlig suck


Jag ska ta bort den när du kör ifrån den

Den är redan borta  smile

Självklart ,för att Seat Leon Cupra ska få plats var jag tvungen att radera.

Golf_Gti
14 februari 2007 · 72 Inlägg

zander skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=G5bsQXwgTso&mode=related&search=

Alla lägger upp filmen på trimmade Rs4 or,kan ni inte lägga istället en orginal Rs4 sedan eller kombi spelar ingen roll om det är 420 eller 380 hkr mot en M3 E46 Coupe.Det är det som är interesant,självklart så vinner en trimmad Rs4 mot en M3 E46.Vore dumt annars.

Sen vill man ha en sportig familje bil som går riktigt bra så väljer man Rs4.Har man ingen familj då väljer man en M3 E46.

Har killen som har skapat tråden familj så varför ens fundera på att välja M3 E46.

zander
14 februari 2007 · 371 Inlägg

måste ha missat att någon lagt upp den filmen...visste inte heller att den var trimmad sad my bad

Life is a bitch, then u die
zander
14 februari 2007 · 371 Inlägg

lånar tråd om det är okei.. vilken tror ni e snabbat (rakt fram, kurvor,bana mm. av SUBARU WRX STI 265hk eller 280hk  och RS4 380hk.

Är intresserad av att kanske byta upp mig till STI, men tycker rs4 e grymt feta med.

Life is a bitch, then u die
Albertoo
14 februari 2007 · 538 Inlägg

Golf_Gti skrev:

zander skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=G5bsQXwgTso&mode=related&search=

Alla lägger upp filmen på trimmade Rs4 or,kan ni inte lägga istället en orginal Rs4 sedan eller kombi spelar ingen roll om det är 420 eller 380 hkr mot en M3 E46 Coupe.Det är det som är interesant,självklart så vinner en trimmad Rs4 mot en M3 E46.Vore dumt annars.

Sen vill man ha en sportig familje bil som går riktigt bra så väljer man Rs4.Har man ingen familj då väljer man en M3 E46.

Har killen som har skapat tråden familj så varför ens fundera på att välja M3 E46.

spelar ingen roll om de e trimmade lr inte, rs4 vinner över m3 även org. båda turbon gör ju sitt. men helt klart är ju att m3 är en roligare/snyggare bil(jämfört med den gamla rs4:an, den nya e grymmt snygg big_smile) , men prestanda mässigt så vinner rs4:an

Senast redigerat av Albertoo (14 februari 2007)

Golf_Gti
14 februari 2007 · 72 Inlägg

Albertoo skrev:

Golf_Gti skrev:

zander skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=G5bsQXwgTso&mode=related&search=

Alla lägger upp filmen på trimmade Rs4 or,kan ni inte lägga istället en orginal Rs4 sedan eller kombi spelar ingen roll om det är 420 eller 380 hkr mot en M3 E46 Coupe.Det är det som är interesant,självklart så vinner en trimmad Rs4 mot en M3 E46.Vore dumt annars.

Sen vill man ha en sportig familje bil som går riktigt bra så väljer man Rs4.Har man ingen familj då väljer man en M3 E46.

Har killen som har skapat tråden familj så varför ens fundera på att välja M3 E46.

spelar ingen roll om de e trimmade lr inte, rs4 vinner över m3 även org. båda turbon gör ju sitt. men helt klart är ju att m3 är en roligare/snyggare bil(jämfört med den gamla rs4:an, den nya e grymmt snygg big_smile) , men prestanda mässigt så vinner rs4:an

Ok antar att du provat då du vet att den är snabbare.

Men i alla fall så skulle det vara roligt att se en film på bägge bilarna orginal.

Albertoo
14 februari 2007 · 538 Inlägg

Golf_Gti skrev:

Albertoo skrev:

Golf_Gti skrev:

Alla lägger upp filmen på trimmade Rs4 or,kan ni inte lägga istället en orginal Rs4 sedan eller kombi spelar ingen roll om det är 420 eller 380 hkr mot en M3 E46 Coupe.Det är det som är interesant,självklart så vinner en trimmad Rs4 mot en M3 E46.Vore dumt annars.

Sen vill man ha en sportig familje bil som går riktigt bra så väljer man Rs4.Har man ingen familj då väljer man en M3 E46.

Har killen som har skapat tråden familj så varför ens fundera på att välja M3 E46.

spelar ingen roll om de e trimmade lr inte, rs4 vinner över m3 även org. båda turbon gör ju sitt. men helt klart är ju att m3 är en roligare/snyggare bil(jämfört med den gamla rs4:an, den nya e grymmt snygg big_smile) , men prestanda mässigt så vinner rs4:an

Ok antar att du provat då du vet att den är snabbare.

Men i alla fall så skulle det vara roligt att se en film på bägge bilarna orginal.

som jag sa i ett tidigare inlägg så har jag inte provat nån av bilarna, dock läst väldigt mycket om just de. alla filmer,siffror jag hittat så är det att rs4:an vinner. o då är det org rs4:a. men hittar ni några andra siffor så visa de. och de vill jag ha en länk och inte bara en massa siffor!

cado_mdrei
14 februari 2007 · 71 Inlägg

Albertoo skrev:

Golf_Gti skrev:

Albertoo skrev:

spelar ingen roll om de e trimmade lr inte, rs4 vinner över m3 även org. båda turbon gör ju sitt. men helt klart är ju att m3 är en roligare/snyggare bil(jämfört med den gamla rs4:an, den nya e grymmt snygg big_smile) , men prestanda mässigt så vinner rs4:an

Ok antar att du provat då du vet att den är snabbare.

Men i alla fall så skulle det vara roligt att se en film på bägge bilarna orginal.

som jag sa i ett tidigare inlägg så har jag inte provat nån av bilarna, dock läst väldigt mycket om just de. alla filmer,siffror jag hittat så är det att rs4:an vinner. o då är det org rs4:a. men hittar ni några andra siffor så visa de. och de vill jag ha en länk och inte bara en massa siffor!

Motorart  V 6
Hubraum  2671 ccm
Aufladung  BiTurbo
PS - UMin  380 PS (280 kW) - 6100/Min
Nm - UMin  440 Nm - 2500/Min
Motorlage/Antrieb  Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung  6/manuell
Supertest in sport auto 10/2000
Gewicht  1675 kg
0 - 80 km/h  3,5 s
0 - 100 km/h  4,7 s
0 - 120 km/h  6,6 s
0 - 130 km/h  - s
0 - 140 km/h  8,5 s
0 - 160 km/h  11,0 s
0 - 180 km/h  13,9 s
0 - 200 km/h  17,0 s
0 - 250 km/h  - s
400 m, stehender Start - s
1 km, stehender Start - s
Vmax  250 km/h
100 - 0 km/h (kalt)  36,4 m
100 - 0 km/h (warm)  40,6 m
Nordschleife  8.25 min
Hockenheim, kleiner Kurs  1.18,2 min
Motopark Oschersleben  - min
Querbeschleunigung  1,15 g
Slalom 18 m  - km/h
Slalom 36 m  121 km/h
ISO Ausweichtest  123 km/h
Testverbrauch min/max/ges  9,1/18,6/14,6 L/SP
Grundpreis  136.400 DM (10/2000)
Testwagenpreis  - DM
Motorart  R 6
Hubraum  3246 ccm
Aufladung  Sauger
PS - UMin  343 PS - 7900/Min
Nm - UMin  365 Nm - 4900/Min
Motorlage/Antrieb  Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung  6/manuell
Test in ams 1/2003
Gewicht  1570 kg
0 - 80 km/h  3,5 s
0 - 100 km/h  4,8 s
0 - 120 km/h  6,5 s
0 - 140 km/h  8,5 s
0 - 160 km/h  10,9 s
0 - 180 km/h  13,7 s
0 - 200 km/h  16,8 s
1 km, stehender Start  - s
Vmax  250 km/h
100 - 0 km/h (kalt)  35,7 m
100 - 0 km/h (warm)  35,7 m
Nordschleife  - min
Hockenheim, kleiner Kurs  - min
Querbeschleunigung  - g
Slalom 18 m  66,8 km/h
ISO Ausweichtest  135,2 km/h

Testverbrauch  12,5 L/SP
Grundpreis  54.000 Euro
Just de här exemplaren är m3 snabbare till 200 men 0 till 100 så är rs4 snabbare....100 till 200 så gör rs4 12.3sec och m3 12.0 sec tillägas kan också att m3 körs med 18tum och manuell låda den kombination har fått bästa tider när det gäller m3...100-200 tider tagna ur båda tester...

DrFrelin
14 februari 2007 · 30 Inlägg

Synd bara att Audi gör så fula bilar...

Riktiga bilar har 3 pedaler!
Aerodynamik ...
14 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Om man tänker på hur mycket dem kostar så borde dem väl kunnat fixa dem lite mer..

JeyKay Allvetande uppfinnare
14 februari 2007 · 377 Inlägg

opel smile

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
14 februari 2007 · 174 Inlägg

Orkar inte läsa hela tråden men...nya RS4 har fördelat kraften 40/60 över fram/bakaxel. Den är alltså inte lika understyrd som den äldre verisionen. En roligare bil att köra helt enkelt. Förmodligen bättre än M3 e46 men, som många redan nämt, så skiljer det en del i pris. Allt snack om 0-100 tycker jag är ointressant. M3 gör sig bäst på bana, precis som porschar. Här är några ca tider från banor i tyskland.
Ringen:
M3: 8,20
RS4 V6: 8,25
RS4 V8: 8,09
Hockenheim kleiner Kurs:
M3: 1,18,4
RS4 V6: 1.18,2 min

Kan inte garantera att det är absoluta topptider men det ger en fingervisning iaf.
När M3 e92 gör entrè sjunger den feta damen tongue

Alla kan köra fort rakt fram...
cado_mdrei
14 februari 2007 · 71 Inlägg

Nasty skrev:
Orkar inte läsa hela tråden men...nya RS4 har fördelat kraften 40/60 över fram/bakaxel. Den är alltså inte lika understyrd som den äldre verisionen. En roligare bil att köra helt enkelt. Förmodligen bättre än M3 e46 men, som många redan nämt, så skiljer det en del i pris. Allt snack om 0-100 tycker jag är ointressant. M3 gör sig bäst på bana, precis som porschar. Här är några ca tider från banor i tyskland.
Ringen:
M3: 8,20
RS4 V6: 8,25
RS4 V8: 8,09
Hockenheim kleiner Kurs:
M3: 1,18,4
RS4 V6: 1.18,2 min

Kan inte garantera att det är absoluta topptider men det ger en fingervisning iaf.
När M3 e92 gör entrè sjunger den feta damen tongue

tidder på den nya rs4 är satta me R-däck där av det finna tidde på rs4, medans den äldre rs4 och m3 kördes på gatdäck.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang