3465
Sök

Kammremsbyte,Service 2011 Audi A4 2.0 TFSI Quattro Edition S-Line

23 juni 2014
Trådstartare
Har läst runt och fått olika uppfattningar om intervallerna på kamremsbyte, vissa säger vid 12000 mil och andra vid 18000 mil. Vad gäller egentligen? Och vad kostar det att byta kammremmen med vattenpump,spän/löphjul?smile Bilen är då en 2011 Audi A4 2.0 TFSI Quattro Edition S-Line.

Tack på förhand/Rikard:)

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
23 juni 2014
Kika din servicehandbok, där står det mil/år för byte smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

23 juni 2014
Trådstartare
Jag har inte köpt bilen ennu då jag inte vet hur mycket mer pengar jag vill lägga på att byta kammrem:/ Nån som sa att man kunde räkna med att det skulle kosta 20.000:/?

441 Inlägg
23 juni 2014
Donkilluminati9986 skrev:
Jag har inte köpt bilen ennu då jag inte vet hur mycket mer pengar jag vill lägga på att byta kammrem:/ Nån som sa att man kunde räkna med att det skulle kosta 20.000:/?

Själva kammremsbytet kostar inte 20 000:- men räkna med mellan 5-10 000:- för det, dock så ska man ju göra mer på vissa modeller, dvs byte av vattenpump. Samt att det även brukar göras en stor service vid samma tillfälle. Där av att den brukar landa på 16-20 000:-

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 juni 2014
Hur är det möjligt? Jag betalade 2700 inklusive originalrem och spännrulle. Iofs ingen Audi men en lika sofistikerad motor. Fast det var på en Autoexperten, inte märkesverkstad. De ska nog ha en tusenlapp mer för jobbet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 564 Inlägg
23 juni 2014
varför inte bara ringa till en Audi verkstad,här får du bara gissningar till svar.

4 261 Inlägg
23 juni 2014
hos audi så ligger motorn rakt så att man måste riva bort främre stöttfångare o elfläkt osv, sedan ligger vattenpumpen inte heller så fint till, därför tar det tid att byta alla rem+vattenpump+spännare osv. kanske tar 2-3 timmar att byta allt och fylla på med kylarvätska och kontrollera att allt funkar innan dom lämnar bilen ifrån sig så säg att audi tar runt 1200kr per timme , bara jobbet blir 3600? +delar. Ska du serva bilen samtidigt som du byter kamremmen blir det ännu dyrare wink) köp bmw istället^^

23 juni 2014
Trådstartare
panda666 skrev:
hos audi så ligger motorn rakt så att man måste riva bort främre stöttfångare o elfläkt osv, sedan ligger vattenpumpen inte heller så fint till, därför tar det tid att byta alla rem+vattenpump+spännare osv. kanske tar 2-3 timmar att byta allt och fylla på med kylarvätska och kontrollera att allt funkar innan dom lämnar bilen ifrån sig så säg att audi tar runt 1200kr per timme , bara jobbet blir 3600? +delar. Ska du serva bilen samtidigt som du byter kamremmen blir det ännu dyrare wink) köp bmw istället^^

Fick nyss veta att det var kedja på bilen så behöver inte byta något:)

4 261 Inlägg
23 juni 2014
Donkilluminati9986 skrev:
panda666 skrev:

Fick nyss veta att det var kedja på bilen så behöver inte byta något:)

wow grattis, smart val av audi att ha kedja^^

Sök