Problem efter motorbyte på nissan silvia s15

Embelazt
23 juni 2014 · 126 Inlägg

har bytat motor i min s15 till en s14 motor men har tagit alla delar runt om från min gammla motor så som insug spridare turbo grenrör osv. men får inte rätt på detta nu! får inte ner tomgången på bilen mer än till 1200 varv och ska ställa tändningen och då ska jag ha den på 850 varv. någon som vet vad som kan vara felet? har kollat efter läckor och hittar inget. har ställt ner tomgången så mycket det går men får ändå inte ner den lägre och om jag vrider på kamaxelgivaren så ökar varvet åt ena hållet och sjunker åt andra så helt omöjligt att ställa tändningen. någon som vet vad det kan vara? kan det vara att spridarna är för stora? men borde ju vara rätt eftersom dom funkat rill den andra motorn och är orginal. någon som har någon ide på vad de kan vara tacksam för alla svar!! mvh

/Tobb3
Allx
27 juni 2014 · 321 Inlägg

Tomgångsmotorn? Du ska väl även rycka kontakten till TPS när du ställer tändningen?

EViLution!
Embelazt
27 juni 2014 · 126 Inlägg

Allx skrev:
Tomgångsmotorn? Du ska väl även rycka kontakten till TPS när du ställer tändningen?

har lyckat ställa tändnigen nu men får ändå inte bilen att gå som den ska. den hackar så fort man gasar precis som om den inte tänder som den ska men sen när man väl kommer upp i varv så de blir laddtryck så går den bra. slangen som går mellan tryckrör och insug vad är den till för? när jag har den kopplad så ligger tomgången på runt 1500varv och kopplar man ur den så dör bilen men om man stryper den så blir tomgången perfekt.? har provat byta stift, lambda, tpsen, och kollat över alla slangar och sprutat allt med startgas utan att hitta några läckor. någon som vet vad de kan vara?

/Tobb3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang