Turbo vs M-stakar B23

_XenoX_ Tekniker
9 juli 2014 · 221 Inlägg

Någon som testat?

Hur mycket pallar det?

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
_XenoX_ Tekniker
9 juli 2014 · 221 Inlägg

Borde varit någon som testat?

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
kepson_93
9 juli 2014 · 20 Inlägg

Om maskinen är bra byggd och mappad så ska 600hk inte va nått problem ska ha varit någon som plockat ut 700hk också med m-stakar men de kan ja inte bekräfta. Bara de är riktiga m-stakar ifrån b23.
Mvh Andreas.

_XenoX_ Tekniker
9 juli 2014 · 221 Inlägg

Trodde inte dom var så "badass" Tänkte nämligen hinka på en turbo på min sugtrimmade B23 med Vems

Vore ju hemskt synd om man snålar på stakarna. 4 H-Profil är ju inte sket dyra men bästa vore om man slapp köpa  =P

Senast redigerat av _XenoX_ (9 juli 2014)

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
Nyman1337 Hhehehehhest
9 juli 2014 · 375 Inlägg

Bästa är att köpa h-profilare.. Det kan hålla för 600hk men frågan är ju hur länge? Skulle inte tippa på allt för lång tid.. Vanliga turbostakar körde vi 430whp och dom höll ungefär 200mil brutal körning med bra mapp

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
_XenoX_ Tekniker
9 juli 2014 · 221 Inlägg

Damn,, 50/50 .. Detta ska ju bara bli en test men funkar det så behåller jag ju setupen.. Well H-Profil it is!

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
simlar
9 juli 2014 · 5 526 Inlägg

Polerade M-stakar sägs hålla riktigt bra, dock inte rekommenderat att varva över 7000rpm då dem är så tunga.
M-stakarna gillar inte höga varv, sträcks ut och går av till slut.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
_XenoX_ Tekniker
10 juli 2014 · 221 Inlägg

Okay! Jag kan ju inte varva mer än typ 6500 i och med att jag kör med std fjädrar =P

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang