Troligtvis fram då. Ta väck oken från hållarna men behåll slangarna på. Tryck in kolven om möjligt. Om det inte går har du problemet där. Om det går, håll koll på nivån i bromsvätskebehållaren så det inte rinner över när du trycker in kolvarna. Jag använder som sagt en skruvtving oavsett om kolven skall skruvas eller tryckas in, aldrig varit några problem.
Därefter får du byta skivor, och helst även belägg.
Som nämnts tidigare i tråden så kör man gärna kopparpasta på glidytorna på beläggen så allt rör sig smidigt. Gör rent glidpinnarna och fetta gärna in dessa. Skivan brukar oftast sitta med en skruv, insexa eller torx. Ska du byta skivan måste även okhållaren bort först. Den brukar sitta med 2 bultar, troligtvis storlek 13.
Är det extremt svårt att få in kolvarna med tving eller polygrip så kärvar oket. En del menar på att man kan smörja upp det. Personligen och av egen erfarenhet så byter jag hellre oket. Det kostar mer men blir bättre och är nästan enklare än att riva isär och greja..
När/om du köper skivor, köp inte heller det billigaste du kan hitta. Dessa brukar kunna bli skeva rätt fort pga dåligt material.
Detta var lite förenklat, men det är så jag har gått tillväga när jag haft samma problem. Hoppas det hjälpte något i alla fall.