Det är aldrig försent för en update
Detta har hänt,
Jag har inhandlat Insug av Gindlund här på garaget, köpt sneskuren Quaife låda som har mycket bättre utväxling än den rakskurna! mycket nöjd över detta! Kan knappt bärja mig över att få montera och använda sakerna
Nu på måndag kommer jag hämta min efterlängtade bur, det blev en Drifting bur från Finess, med kryss i bak samt i tak blir det så småningom!
Den ska lackas direkt efter montering så ja kan få stoppa in mina Sparco Evo II stolar, svarta såklart!
Det blev ocks Fia godkända 4-punkts bälten Sparco blåa. Till stolarna blev det glidskenor för att kunna låta morsan få ta sig en tur
Bara för att så tog jag mig an en Sparco Mocca 3 ekrad ratt också.. Det råkade komma hem en Hirsch Kolfiber vinger också
.
Idag 29-11-14 lägger jag sista lagret med svart hammarlack Semi mat då jag lade första lagret med pensel så lev det fula märken såklart så det blir en hel del våt slipning i veckan tills på lördag då buren kommer på plats!
Blocket lämnas in i veckan också hos Birka racing för att borras upp till 2.3L -> 2.5L När det är gjort lämnas veven in på polering då den inte tog något stryk alls från haveriet.
När det är gjort så blir det inköp av ram & vevlager och dags för att sätta ihop motorn igen!
Må gott alla monsterdiggare!
Det kommer en chock med bilder också!
Inför hammarlacken som också är rostskyddande så kan det inte bli för mycket
här är första lagret av hammarlacken som är semi mat, kommer bli riktigt bra och jämt med roller!
Rekomenderas strakt att använda vid dessa endamål!
O här har vi magi som gör underverk!
Här är insuget som inhandlades av Gidlund här på garaget ink spjällhus och en Tial Q50mm dumpventil.
Såhär ser bilen ut i dagsläget, skitig och väldigt hög i fram när spisen är urtagen!
ett bevis på att bilen är mycket lägre med spis i
När bilen skulle upp på trailer och åka till Maptun i Örebro för att återuppväcka styrdonet med en optimerad styrbox.
Äntligen framme hos Maptun sommar 2014, efter 1h felsökning med dator, Tech 2 osv så hittades äntligen felet, bränd styrbox.. Fick en ny och guess what??
Det fungerade bättre än innan med ca 320hk. Då kom misständningarna efter ca 8 veckor. Det relaterade i en Sprucken Smidd kolv på 3an. O nu står jag här
Nöjd pöjk påväg hem från Maptun, nu var det kisspaus i guess