Var hos Birka motorrenoveringar idag och lämnade vevstakarna idag.. De blev lite strul med dessa då jag köpte 3 st vestakar som sades vara verdi men var ett annat fabrikat så jag köpte en vevstake lös från Autoverdi som jag ej fick returnera vid det köpet. Så det blev en flopp så detta var av märket SPM.. Så fick köpa 4 nya stakar..
Men det ska ju inte alltid gå som planerat
..
www.birkamotor.seKan jag varmt rekomendera, Andreas Sjödin på Birka är riktigt mån om att det skall bli rätt och bra från början!
Vägde stakarna som jag köpte och sedan den verdi staken jag köpte bredvid och det visade sig att det var ca 50-52gram skillnad på dessa så jag fick sälja SPM stakarna jag köpte av en vän då.
(Köpte likadana nya för viktens skull)
Där har vi generallen Andreas Sjödin!
Man blir lite sugen på dragrace när man ser kärran stå inne vid verkstaden
När jag kom idag och lämnade stakarna så stod han och honade / borrade blocket! Ser bättre o bättre ut! Efter omdömet på blocket så såg det väldigt fint ut för att ha skurit i cylinder 3.
Var LIITE slitet men inget större!
Hur blir det om jag pluggar balansaxlarna? Då det går oljekanaler i axel omloppen? SÅ det inte blir något invertes läckage eller dylikt? Jag kan stta frysplugg där alternativt sätta i balans axlana och köra utan kedjan på dem.
där har vi klubborna som skall göra sitt ;D
Beräknas vara klart nästa vecka någon gång! Så skickas toppen till Nordic för planing /portning..
Snart är det igång!
Tare lugnt alla monsterdiggare!