Hur långt vågar man åka i en s13

Ticken
10 augusti 2014 ·

Jo läste precis att de var en skit motor roll

mb_pucken
10 augusti 2014 · 5 090 Inlägg

Skulle faktiskt villa påstå att w124 an inte är så mycket sämre så länge det sitter en diesel i :-) lite bättre prestanda, iaf med 250D eller 300D i :-).
Men rogivande på något vis med slö bil wink pendlade nämligen i 6 månader med en mercedes GE försedd med en hedlig 300död. Den var inte snabb... Toppfart 90, spela ingen roll om de var uppför eller nerför smile fast 2,5 ton och 79 hp ger ju rysningar wink fast den fixa en resa på 150mil genom Norge och Sverige med en stor kabe vagn efter smile fast det gick inte fort wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

Ticken skrev:
Jo läste precis att de var en skit motor roll

Möjligen kan man ju tänka sig en välskött sugd24. Men turbovarianten är ju rena skämtet

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

mb_pucken skrev:
Skulle faktiskt villa påstå att w124 an inte är så mycket sämre så länge det sitter en diesel i :-) lite bättre prestanda, iaf med 250D eller 300D i :-).
Men rogivande på något vis med slö bil wink pendlade nämligen i 6 månader med en mercedes GE försedd med en hedlig 300död. Den var inte snabb... Toppfart 90, spela ingen roll om de var uppför eller nerför smile fast 2,5 ton och 79 hp ger ju rysningar wink fast den fixa en resa på 150mil genom Norge och Sverige med en stor kabe vagn efter smile fast det gick inte fort wink

En bekant hade en 250d 124 när han va yngre. Den bara gick och gick. En annan kompis åker en likadan fast kombi. Den är ju lätt bedagad men han är helnöjd

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Ticken
10 augusti 2014 ·

Okej men då kommer ju skatten på dom hmm enklare att hitta sån med turbo ?

mb_pucken
10 augusti 2014 · 5 090 Inlägg

DiwraZ skrev:

mb_pucken skrev:
Skulle faktiskt villa påstå att w124 an inte är så mycket sämre så länge det sitter en diesel i :-) lite bättre prestanda, iaf med 250D eller 300D i :-).
Men rogivande på något vis med slö bil wink pendlade nämligen i 6 månader med en mercedes GE försedd med en hedlig 300död. Den var inte snabb... Toppfart 90, spela ingen roll om de var uppför eller nerför smile fast 2,5 ton och 79 hp ger ju rysningar wink fast den fixa en resa på 150mil genom Norge och Sverige med en stor kabe vagn efter smile fast det gick inte fort wink

En bekant hade en 250d 124 när han va yngre. Den bara gick och gick. En annan kompis åker en likadan fast kombi. Den är ju lätt bedagad men han är helnöjd

Jag tror nästan 250d är bästa motorn som bygts smile haft flera stycken och alla har gått kanon. Till och med min gamla vinterbil som gått många mil på deverse sjöisar och småvägar på fullgas överlevde smile en kompis far körde taxi med en 250d 20v och den hade rullat 93k mil när den skrotades. 3 pojkar med nytaget körkort överlevde den också. Gick fint vid skrotning med men tyvärr hamna den i ett vägräcke.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Andromeda Rumpmas
10 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

Ticken skrev:
Okej men då kommer ju skatten på dom hmm enklare att hitta sån med turbo ?

Men vadå skatten?

Köp en BMW eller Audi bensinare eller vad som helst med jämförbar komfort och nypris från samma år då, så ska du få se att du får lägga mer än skatten Mercan kostar varje år bara för att hålla de andra bilarna rullande.

Senast redigerat av Andromeda (10 augusti 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Ticken
10 augusti 2014 ·

nja bmw vill jag inte ha wink

Andromeda Rumpmas
10 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

Ticken skrev:
nja bmw vill jag inte ha wink

Se det så här: Vi tar en Audi A6 2,3i sedan. Den kostar typ 2000-2500/ år i skatt. Mercan kostar det dubbla, det skiljer 2500-3000 spänn. Mercan håller för ett kärnvapenkrig. Jag vill absolut inte ha en sån Merca själv, men rent ekonomiskt är det riktigt smart smile
Kollegan skickade iväg sin nyss, den hade gått 50k mil och gick riktigt bra även om den såg förjävlig ut. Han lade aldrig ett öre på service, lite ny olja ibland bara. Den förra han hade var en likadan fast ett år äldre. Har för mig den gick över 60k mil med samma behandling. Och ingen av bilarna skrotades.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Stripz Voodoo
10 augusti 2014 · 1 444 Inlägg

ska väll vara som vilken bil som hällst bara allt är i skick:) åkt mkt långa resor med min Audi från norrbotten ner till gbg sthlm osv samma med jettan inga problem där + åkt -92 mb 500sel tur och retur samma resa mariestad haparanda sthlm sen mariestad supar resa så nog kan du vara på den lugna sidan smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Ticken
10 augusti 2014 ·

Låter bra big_smile

Ticken
10 augusti 2014 ·

men det var ingen av er som har nåt förslag på hur man löser drivlina på en 740 men citroen diesel motor ?

KennethL
10 augusti 2014 · 412 Inlägg

Haha, även fast det är en ganska seriös fråga så kan jag inte hjälpa att jag sitter och skrattar lite eftersom att jag tänkte exakt samma sak när jag köpte min 740 i mina yngre dagar.

Jag tänkte, i helv*** att jag åker utanför stadens gränser det här aset kommer aldrig ta mig hem. Men ändå, så körde man upp en full tank vilket blev dryga 40 mil om man var rätt lugn och tankade och tänkte exakt samma sak igen. Aldrig längre än stadens gränser! :-)

Så länge man inte har några direkt problem att vara rädd för så är det bara åka.
Tänk dig alla Bulgarer och vad det nu är som kommer med en gammal rostig diesel Opel Kadett eller vad det nu är, personligen skulle jag inte lita på att den tog mig längre än garage uppfarten men dom där tomtarna åker över land och rike. :-P

Allt går om man vill!

Senast redigerat av KennethL (10 augusti 2014)

135
├┼┼
24 R
Ticken
10 augusti 2014 ·

ja men vafan 740 håller utan problem lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang