Jag har en 945 ltt som börjat krångla. Det började med att den blev svårstartad precis efter jag tankat och nu är den svårstartad mest hela tiden. Den står och nöter på starten och efter ca 10 försök börjar han hosta igång. Den har även börjat dött i t.ex. korsningar när jag ska lägga i ettan eller tvåan. Då går den ner fort i varv och dör.
2-2-3. Hittade två vakumslangar som va lite dåliga. De byttes och bilen är inte lika svårstartad nu. Men han dör fortfarande när jag t.ex. måste stanna vid rött eller så räddar han sig själv och går upp i varv igen.
Får det bränsle som den ska då? Bränslepump & relä är ju allt annat än ovanligt och kan ju leda till allsköns knepiga symptom. Känns som att det kan vara idé att kolla efter tjuvluft lite mer ingående också.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Det känns ju som att det har något med bränsle att göra. Flera som sagt det. Men ska få hjälp med att kolla om den får tjuvluft, relä osv ikväll. Försöka få igång den överhuvudtaget.