Köpte 740, Skulle byta stereo.. stort Trassel med kablar ! HJÄLP

Heggaa
9 september 2014 · 21 Inlägg

Halloj !  Köpte mig en 740 för att ha som vinterbil och tänkte som så många gånger förr byta stero och högtalare. ba lite simpelt för att ha nått som iaf låter.. tog bort gammla stereon och började klia mig i bakhuvudet... Jätte mycket kablar, av klippta , skarvade osv, världens trassel så att säga. Känns som att riva bort allt och börja om är enklast ?

Så min fråga hur gör ja ? Vad behöver ja för att få en sterio och 4 högtalare att fungera. Tack på hörhand folket ! /A

Evildan
9 september 2014 ·

Mät dom kablar som finns, dom har förmodligen använts innan.

Heggaa
9 september 2014 · 21 Inlägg

känns inte så kul då dom är skarvad av nån riktig amatör, sen äre typ 50 kablar + skarvade med olika färger osv

Evildan
9 september 2014 ·

Heggaa skrev:
känns inte så kul då dom är skarvad av nån riktig amatör, sen äre typ 50 kablar + skarvade med olika färger osv

Då får du plocka bort dom gamla och dra nya själv.

Evildan
9 september 2014 ·

Du behöver en ständig matning för att ha kvar minnet på stereon.
En jord.
Högtalarkablar som räcker dit du vill ha högtalarna.
Bara mäta och koppla.

Dupond och Dupont
9 september 2014 · 581 Inlägg

Titta längre in om det finns nån hel kontakt kvar, så kanske du kan koppla in på den

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
bosabengt
11 september 2014 · 2 035 Inlägg

Jag hade ett sånt fruktansvärt kråknäste i min 745a. Jag fick mäta och sortera och bunta ihop samt rensa på en massa skarvar å dylikt som flera gjort genom tiderna. =P Tillslut hade jag en plus och en minus.  smile

Högtalarkablarna finns säkert någonstans där i härvan och det finns en PDF över vilka färger som går till vad.
Den hittar du någonstans på 7900klubben.

Biljudsveteran sen 1984!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang