Köpråd Audi a6

Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

Då det är dags att köpa en ny ljudbil med lite större utrymme så bestämde jag mig för en audi a6.
Med tanke på att jag hade tänkt att spela sjukt högt i den så vill jag inte köpa en alltför ny.

Så, en audi a6  ~00-02 vad ska man tänka på?
Har dom några sjukdomar?
Berätta gärna om både diesel och bensinarna då jag inte vet vad det blir ännu.

Tack på förhand! cool

EDIT:  Av någon skum anledning blev det dubbla trådar, någon får med nöje ta bort en av dom!

Senast redigerat av Kevaz (2 oktober 2014)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Kevaz skrev:
Då det är dags att köpa en ny ljudbil med lite större utrymme så bestämde jag mig för en audi a6.
Med tanke på att jag hade tänkt att spela sjukt högt i den så vill jag inte köpa en alltför ny.

Så, en audi a6  ~00-02 vad ska man tänka på?
Har dom några sjukdomar?
Berätta gärna om både diesel och bensinarna då jag inte vet vad det blir ännu.

Tack på förhand! cool

EDIT:  Av någon skum anledning blev det dubbla trådar, någon får med nöje ta bort en av dom!

Ptja, rent spontant är 02:an (facelift) en "bättre bil". Något förbättrad framvagn osv. Dock betydligt sämre kombiinstrument

Framskärmarna rostar, speciellt höger sida verkar det som. Rost vid nedre dörrlister är vanligt. 2.4:orna (åtminstone) före faceliften har en förmåga att dra mycket olja, dock är även hög oljeförbrukning specad från Audi. BDV-motorn ("Stora" 2.4:an som kom vid faceliften) är dock mindre oljetörstig.

Smådetaljer som gör att bilen ser "nyare" ut än ex.vis en 00:a klarglas bak, annan grill osv. Men, bara smådetaljer.

Senast redigerat av it_mutt (2 oktober 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:
Då det är dags att köpa en ny ljudbil med lite större utrymme så bestämde jag mig för en audi a6.
Med tanke på att jag hade tänkt att spela sjukt högt i den så vill jag inte köpa en alltför ny.

Så, en audi a6  ~00-02 vad ska man tänka på?
Har dom några sjukdomar?
Berätta gärna om både diesel och bensinarna då jag inte vet vad det blir ännu.

Tack på förhand! cool

EDIT:  Av någon skum anledning blev det dubbla trådar, någon får med nöje ta bort en av dom!

Ptja, rent spontant är 02:an (facelift) en "bättre bil". Något förbättrad framvagn osv. Dock betydligt sämre kombiinstrument

Framskärmarna rostar, speciellt höger sida verkar det som. Rost vid nedre dörrlister är vanligt. 2.4:orna (åtminstone) före faceliften har en förmåga att dra mycket olja, dock är även hög oljeförbrukning specad från Audi. BDV-motorn ("Stora" 2.4:an som kom vid faceliften) är dock mindre oljetörstig.

Smådetaljer som gör att bilen ser "nyare" ut än ex.vis en 00:a klarglas bak, annan grill osv. Men, bara smådetaljer.

Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:
Då det är dags att köpa en ny ljudbil med lite större utrymme så bestämde jag mig för en audi a6.
Med tanke på att jag hade tänkt att spela sjukt högt i den så vill jag inte köpa en alltför ny.

Så, en audi a6  ~00-02 vad ska man tänka på?
Har dom några sjukdomar?
Berätta gärna om både diesel och bensinarna då jag inte vet vad det blir ännu.

Tack på förhand! cool

EDIT:  Av någon skum anledning blev det dubbla trådar, någon får med nöje ta bort en av dom!

Ptja, rent spontant är 02:an (facelift) en "bättre bil". Något förbättrad framvagn osv. Dock betydligt sämre kombiinstrument

Framskärmarna rostar, speciellt höger sida verkar det som. Rost vid nedre dörrlister är vanligt. 2.4:orna (åtminstone) före faceliften har en förmåga att dra mycket olja, dock är även hög oljeförbrukning specad från Audi. BDV-motorn ("Stora" 2.4:an som kom vid faceliften) är dock mindre oljetörstig.

Smådetaljer som gör att bilen ser "nyare" ut än ex.vis en 00:a klarglas bak, annan grill osv. Men, bara smådetaljer.

Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

Mnja

Audi A6 c4 är ju en faceliftad Audi 100. 1997b (i praktiken 1998) kom Audi A6 C5. 2001b (igen; i praktiken 2002) blev den faceliftad.

Jag, har faktiskt ingen aning om hur oljeförbrukningen ser ut på ex.vis 1.8T. Däremot är den motorn, i mitt tycke, ochippad för "klen" för bilen.



Audi A6 C4;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/97_A6_Avant.png

.

Audi A6 C5 Pre-facelift;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Audi_A6_C5_Avant_front_20080121.jpg


.

Audi A6 C5 Facelift

https://www1.garaget.org/archive/161/160301/298158/298158-2821313.jpg

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SportPilot Ubåtsingenjör
2 oktober 2014 · 7 232 Inlägg

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:
Då det är dags att köpa en ny ljudbil med lite större utrymme så bestämde jag mig för en audi a6.
Med tanke på att jag hade tänkt att spela sjukt högt i den så vill jag inte köpa en alltför ny.

Så, en audi a6  ~00-02 vad ska man tänka på?
Har dom några sjukdomar?
Berätta gärna om både diesel och bensinarna då jag inte vet vad det blir ännu.

Tack på förhand! cool

EDIT:  Av någon skum anledning blev det dubbla trådar, någon får med nöje ta bort en av dom!

Ptja, rent spontant är 02:an (facelift) en "bättre bil". Något förbättrad framvagn osv. Dock betydligt sämre kombiinstrument

Framskärmarna rostar, speciellt höger sida verkar det som. Rost vid nedre dörrlister är vanligt. 2.4:orna (åtminstone) före faceliften har en förmåga att dra mycket olja, dock är även hög oljeförbrukning specad från Audi. BDV-motorn ("Stora" 2.4:an som kom vid faceliften) är dock mindre oljetörstig.

Smådetaljer som gör att bilen ser "nyare" ut än ex.vis en 00:a klarglas bak, annan grill osv. Men, bara smådetaljer.

Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

ja eller större smile gärna 4,2an !

1,8t har ju problem med oilsludge osv. Annars satsar du på en diesel, 1,9tdi går snuskigt billigt men är tröttare än den tröttaste snigeln, kan tänka mig att 2,5tdi är ganska trevlig

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

CHEEVA skrev:

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Ptja, rent spontant är 02:an (facelift) en "bättre bil". Något förbättrad framvagn osv. Dock betydligt sämre kombiinstrument

Framskärmarna rostar, speciellt höger sida verkar det som. Rost vid nedre dörrlister är vanligt. 2.4:orna (åtminstone) före faceliften har en förmåga att dra mycket olja, dock är även hög oljeförbrukning specad från Audi. BDV-motorn ("Stora" 2.4:an som kom vid faceliften) är dock mindre oljetörstig.

Smådetaljer som gör att bilen ser "nyare" ut än ex.vis en 00:a klarglas bak, annan grill osv. Men, bara smådetaljer.

Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

ja eller större smile gärna 4,2an !

1,8t har ju problem med oilsludge osv. Annars satsar du på en diesel, 1,9tdi går snuskigt billigt men är tröttare än den tröttaste snigeln, kan tänka mig att 2,5tdi är ganska trevlig

4.2:an är grymt trevlig. Men usch så kostsam att köra tyvärr =/ Men, rolig... men, kostsam... men, rolig wink tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Ptja, rent spontant är 02:an (facelift) en "bättre bil". Något förbättrad framvagn osv. Dock betydligt sämre kombiinstrument

Framskärmarna rostar, speciellt höger sida verkar det som. Rost vid nedre dörrlister är vanligt. 2.4:orna (åtminstone) före faceliften har en förmåga att dra mycket olja, dock är även hög oljeförbrukning specad från Audi. BDV-motorn ("Stora" 2.4:an som kom vid faceliften) är dock mindre oljetörstig.

Smådetaljer som gör att bilen ser "nyare" ut än ex.vis en 00:a klarglas bak, annan grill osv. Men, bara smådetaljer.

Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

Mnja

Audi A6 c4 är ju en faceliftad Audi 100. 1997b (i praktiken 1998) kom Audi A6 C5. 2001b (igen; i praktiken 2002) blev den faceliftad.

Jag, har faktiskt ingen aning om hur oljeförbrukningen ser ut på ex.vis 1.8T. Däremot är den motorn, i mitt tycke, ochippad för "klen" för bilen.



Audi A6 C4;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _Avant.png

.

Audi A6 C5 Pre-facelift;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 080121.jpg


.

Audi A6 C5 Facelift

http://www1.garaget.org/archive/161/160 … 821313.jpg

Den första bilden är inte den a6an jag är ute efter.
Sen spelar det ingen roll större roll om det är bilen på bild nummer 2 eller 3.

Med tanke på att jag kommer slänga in ett par hundra kilo extra så kanske det är bäst att köpa en lite större motor då.
Hur stor mängd olja drar dom vanligtvis? Eller varierar det? smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
SportPilot Ubåtsingenjör
2 oktober 2014 · 7 232 Inlägg

it_mutt skrev:

CHEEVA skrev:

Kevaz skrev:
Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

ja eller större smile gärna 4,2an !

1,8t har ju problem med oilsludge osv. Annars satsar du på en diesel, 1,9tdi går snuskigt billigt men är tröttare än den tröttaste snigeln, kan tänka mig att 2,5tdi är ganska trevlig

4.2:an är grymt trevlig. Men usch så kostsam att köra tyvärr =/ Men, rolig... men, kostsam... men, rolig wink tongue

allt som är roligt här i livet kostar pengar smile kan inte tänka mig den dricker mycket mer än 1,2-1,3 om man kör som folk

ska han baxa in en massa poplådor i bilen så kommer han riktig maskin för att dra runt åbäket också !

Senast redigerat av CHEEVA (2 oktober 2014)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

it_mutt skrev:

CHEEVA skrev:

Kevaz skrev:

Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

ja eller större smile gärna 4,2an !

1,8t har ju problem med oilsludge osv. Annars satsar du på en diesel, 1,9tdi går snuskigt billigt men är tröttare än den tröttaste snigeln, kan tänka mig att 2,5tdi är ganska trevlig

4.2:an är grymt trevlig. Men usch så kostsam att köra tyvärr =/ Men, rolig... men, kostsam... men, rolig wink tongue

Haha med tanke på att jag är arbetslös så vore det inte helt fel med en bil som drar lagom iallafal. wink
2,5tdi är ju ett alternativ men då är den ganska mycket dyrare att köpa in.
2.4:an kanske är det mest prisvärda alternativet om man tänker på inköp?

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:

Var det inte 00:an som blev lite rundare iallafall?
För den är väl "rundare" än tex 97:an? Eller är jag helt ute och cyklar?
Så om jag köper en modell innan faceliften så är det att rekommendera att köpa en med mindre motor?

Tack för infon!

Mnja

Audi A6 c4 är ju en faceliftad Audi 100. 1997b (i praktiken 1998) kom Audi A6 C5. 2001b (igen; i praktiken 2002) blev den faceliftad.

Jag, har faktiskt ingen aning om hur oljeförbrukningen ser ut på ex.vis 1.8T. Däremot är den motorn, i mitt tycke, ochippad för "klen" för bilen.



Audi A6 C4;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _Avant.png

.

Audi A6 C5 Pre-facelift;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 080121.jpg


.

Audi A6 C5 Facelift

http://www1.garaget.org/archive/161/160 … 821313.jpg

Den första bilden är inte den a6an jag är ute efter.
Sen spelar det ingen roll större roll om det är bilen på bild nummer 2 eller 3.

Med tanke på att jag kommer slänga in ett par hundra kilo extra så kanske det är bäst att köpa en lite större motor då.
Hur stor mängd olja drar dom vanligtvis? Eller varierar det? smile

Där får du ut några hästar extra på faceliftens 2.4 (BDV:n då).

Jag har för mig, utan att kunna kolla, att det var specat för "Upp till 1l/100mil" (jo, per 100mil). Pappas gamla låg på ~½L. Exets fars något högre, hennes brors något lägre. Själv har jag aldrig haft en prefacelift av A6:an, så jag har ingen direkt egen erfarenhet där.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

CHEEVA skrev:

it_mutt skrev:

CHEEVA skrev:

ja eller större smile gärna 4,2an !

1,8t har ju problem med oilsludge osv. Annars satsar du på en diesel, 1,9tdi går snuskigt billigt men är tröttare än den tröttaste snigeln, kan tänka mig att 2,5tdi är ganska trevlig

4.2:an är grymt trevlig. Men usch så kostsam att köra tyvärr =/ Men, rolig... men, kostsam... men, rolig wink tongue

allt som är roligt här i livet kostar pengar smile kan inte tänka mig den dricker mycket mer än 1,2-1,3 om man kör som folk

ska han baxa in en massa poplådor i bilen så kommer han riktig maskin för att dra runt åbäket också !

Det är ju lite så. O det är där i krokarna den ligger, och ja, jag erkänner, jag tänkte ur "vardagsbilsynpunkt"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Mnja

Audi A6 c4 är ju en faceliftad Audi 100. 1997b (i praktiken 1998) kom Audi A6 C5. 2001b (igen; i praktiken 2002) blev den faceliftad.

Jag, har faktiskt ingen aning om hur oljeförbrukningen ser ut på ex.vis 1.8T. Däremot är den motorn, i mitt tycke, ochippad för "klen" för bilen.



Audi A6 C4;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _Avant.png

.

Audi A6 C5 Pre-facelift;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 080121.jpg


.

Audi A6 C5 Facelift

http://www1.garaget.org/archive/161/160 … 821313.jpg

Den första bilden är inte den a6an jag är ute efter.
Sen spelar det ingen roll större roll om det är bilen på bild nummer 2 eller 3.

Med tanke på att jag kommer slänga in ett par hundra kilo extra så kanske det är bäst att köpa en lite större motor då.
Hur stor mängd olja drar dom vanligtvis? Eller varierar det? smile

Där får du ut några hästar extra på faceliftens 2.4 (BDV:n då).

Jag har för mig, utan att kunna kolla, att det var specat för "Upp till 1l/100mil" (jo, per 100mil). Pappas gamla låg på ~½L. Exets fars något högre, hennes brors något lägre. Själv har jag aldrig haft en prefacelift av A6:an, så jag har ingen direkt egen erfarenhet där.

Att den drar 1l/100mil är ju ganska mycket men det kan jag leva med..
Hittar jag ingen billig diesel så blir det nog en 2.4 ifrån 2001 och framåt!

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

Tackar så jätte mycket för att info och hjälp, då är det bara att hoppas på att det dyker upp en riktigt fräsch a6a ifrån 2001 och framåt för en lagom peng! big_smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Kevaz skrev:
Tackar så jätte mycket för att info och hjälp, då är det bara att hoppas på att det dyker upp en riktigt fräsch a6a ifrån 2001 och framåt för en lagom peng! big_smile

Prefacelift-slädar dräller det iaf av till vettiga priser. O för reservdelar tittar du givetvis åt tyskland

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:
Tackar så jätte mycket för att info och hjälp, då är det bara att hoppas på att det dyker upp en riktigt fräsch a6a ifrån 2001 och framåt för en lagom peng! big_smile

Prefacelift-slädar dräller det iaf av till vettiga priser. O för reservdelar tittar du givetvis åt tyskland

Jasså är reservdelarna mycket billigare i tyskland?

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:
Tackar så jätte mycket för att info och hjälp, då är det bara att hoppas på att det dyker upp en riktigt fräsch a6a ifrån 2001 och framåt för en lagom peng! big_smile

Prefacelift-slädar dräller det iaf av till vettiga priser. O för reservdelar tittar du givetvis åt tyskland

Jasså är reservdelarna mycket billigare i tyskland?

VÄLDIGT.

Kan ta ett exempel;

Värmepaket; Mekonomen ~1000:- ... Motsvarande kvalisort i tyskland inkl frakt; ~300:-

Kamremsats, komplett (vattenpump, vibrationsdämpare osv); Mekonomen; ~4000:-    Goodyearrem, alla löphjul osv med SKF-lager osv i tyskland ~ 1800:- inkl. frakt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Prefacelift-slädar dräller det iaf av till vettiga priser. O för reservdelar tittar du givetvis åt tyskland

Jasså är reservdelarna mycket billigare i tyskland?

VÄLDIGT.

Kan ta ett exempel;

Värmepaket; Mekonomen ~1000:- ... Motsvarande kvalisort i tyskland inkl frakt; ~300:-

Kamremsats, komplett (vattenpump, vibrationsdämpare osv); Mekonomen; ~4000:-    Goodyearrem, alla löphjul osv med SKF-lager osv i tyskland ~ 1800:- inkl. frakt.

Oj shit är det så stor skillnad så är det ju absolut värt!
Vart kollar du reservdelar? Är det på en specifik hemsida?

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:

Jasså är reservdelarna mycket billigare i tyskland?

VÄLDIGT.

Kan ta ett exempel;

Värmepaket; Mekonomen ~1000:- ... Motsvarande kvalisort i tyskland inkl frakt; ~300:-

Kamremsats, komplett (vattenpump, vibrationsdämpare osv); Mekonomen; ~4000:-    Goodyearrem, alla löphjul osv med SKF-lager osv i tyskland ~ 1800:- inkl. frakt.

Oj shit är det så stor skillnad så är det ju absolut värt!
Vart kollar du reservdelar? Är det på en specifik hemsida?

Ja och det ser ut så med "det mesta". Inte allt givetvis. Baklamporna jag ska ha på min kostar i Sverige ~2500:- + frakt. Samma lampa (samma tillverkare), kostar från Tyskland ~1300:- inkl. frakt (varierar givetvis lite beroende på växlingskurs).

Vissa saker är dock inte lönt att ta från tyskland (eller england), då frakten äter upp förtjänsten. Handlar då mest om mindre saker.

För min del är det tyska ebay. Gäller ju dock att ha grundläggande kunskaper i tyska. Alternativet är ju att ta det via engelska ebay (ebay.co.uk) och söka där och sen välja "visa resultat från Europa"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kevaz Hellre basa än gasa.
2 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

VÄLDIGT.

Kan ta ett exempel;

Värmepaket; Mekonomen ~1000:- ... Motsvarande kvalisort i tyskland inkl frakt; ~300:-

Kamremsats, komplett (vattenpump, vibrationsdämpare osv); Mekonomen; ~4000:-    Goodyearrem, alla löphjul osv med SKF-lager osv i tyskland ~ 1800:- inkl. frakt.

Oj shit är det så stor skillnad så är det ju absolut värt!
Vart kollar du reservdelar? Är det på en specifik hemsida?

Ja och det ser ut så med "det mesta". Inte allt givetvis. Baklamporna jag ska ha på min kostar i Sverige ~2500:- + frakt. Samma lampa (samma tillverkare), kostar från Tyskland ~1300:- inkl. frakt (varierar givetvis lite beroende på växlingskurs).

Vissa saker är dock inte lönt att ta från tyskland (eller england), då frakten äter upp förtjänsten. Handlar då mest om mindre saker.

För min del är det tyska ebay. Gäller ju dock att ha grundläggande kunskaper i tyska. Alternativet är ju att ta det via engelska ebay (ebay.co.uk) och söka där och sen välja "visa resultat från Europa"

Där ser man, alltid lär man sig något nytt. big_smile
Tack så mycket för all tips och hjälp!

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
it_mutt Avstängd
2 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Kevaz skrev:

it_mutt skrev:

Kevaz skrev:

Oj shit är det så stor skillnad så är det ju absolut värt!
Vart kollar du reservdelar? Är det på en specifik hemsida?

Ja och det ser ut så med "det mesta". Inte allt givetvis. Baklamporna jag ska ha på min kostar i Sverige ~2500:- + frakt. Samma lampa (samma tillverkare), kostar från Tyskland ~1300:- inkl. frakt (varierar givetvis lite beroende på växlingskurs).

Vissa saker är dock inte lönt att ta från tyskland (eller england), då frakten äter upp förtjänsten. Handlar då mest om mindre saker.

För min del är det tyska ebay. Gäller ju dock att ha grundläggande kunskaper i tyska. Alternativet är ju att ta det via engelska ebay (ebay.co.uk) och söka där och sen välja "visa resultat från Europa"

Där ser man, alltid lär man sig något nytt. big_smile
Tack så mycket för all tips och hjälp!

Skulle det vara något så bara tjoa till i ett pm, kan jag hjälpa till så gör jag.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang