Aussie Locker i en 960 Multilink

Cederstrom96
18 oktober 2014 · 84 Inlägg

Tja ! jag har funderat ett tag nu på att skaffa en Aussie locker och även byta till stel axel. men blir för mycket jobb i nuläget att byta bakaxel då jag inte har tillgång till alla verktygen som jag behöver för det. så undrar om någon vet om en Aussie locker passar i diffhuset på en 960 med multilink ?

Tacksam för svar.
//Cederstrom96 cool

Volvo 960 "T6" (1996)
Moon_Walk
18 oktober 2014 · 49 Inlägg

Cederstrom96 skrev:
Tja ! jag har funderat ett tag nu på att skaffa en Aussie locker och även byta till stel axel. men blir för mycket jobb i nuläget att byta bakaxel då jag inte har tillgång till alla verktygen som jag behöver för det. så undrar om någon vet om en Aussie locker passar i diffhuset på en 960 med multilink ?

Tacksam för svar.
//Cederstrom96 cool

både ja och nej

diffen som sådan passar men sen passar inte drivaxlarna

skall du använda sådan diff så måste du byta medbringarna till drivaxlarna då drivaxlarna du har idag är 26splines och aussie lockern eller andra alternativ har 27

du kan testa ringa jonas på bakaxeldelar.se


håller själv på att anpassa en multilink bakaxel för torsen och dessa medbringare

Cederstrom96
18 oktober 2014 · 84 Inlägg

Så du fick tag på medbringare genom att snacka med honom ? vad kostade de på ett ungefär ?

Volvo 960 "T6" (1996)
Moon_Walk
18 oktober 2014 · 49 Inlägg

Cederstrom96 skrev:
Så du fick tag på medbringare genom att snacka med honom ? vad kostade de på ett ungefär ?

Du kan räkna med ca 4000/par

Annars kan du kika på BMW med 188 diff då den är lätt att anpassa till mk1  och dina drivaxlar passar redan mot den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang