SAAB 9-5 fläkten fungerar ej.

Mudfall
2 november 2014 · 10 Inlägg

hejsan garaget!

tänkte höra med er kunniga om våran saab 9-5 00a. AC och fläkt fungerar inte, bilen immar igen och man får sitta med fönsterskrapa på vintern för att kunna se ut när man kör. den fungerade fint när vi köpte den och nu något år senare har den helt gett upp. när man startar bilen hör man ett ljud, typ som en fläkt som inte alls orkar starta, typ som om du förökte köra en radiostyrd bil utan batteri när du var liten. på passagerarsidan vet jag att det sitter några rör eller pipor eller vad det nu är som man lätt lyckas sparka på när man slår in lång benen i bilen, kan det har med det att göra? har hört att det är fläkten som är trasig och att den måste bytas från en kompis. har ni någon gång gjort detta hos typ Mekonomen eller nått så ni har ett pris i huvet? vill helst inte hålla på själv då jag har helt okunnig när det kommer till bilar osv. om det nu inte är fläkten eller fläktmotorn och det är dessa rör på passagerarsidan, vad kostar det att byta detta? om det nu inte är något av det ovanstående, vad kan det då vara?

ber om ursäkt för min okunnighet, därför jag kommer hit och frågar er som vet!

MVH

bronco_z
2 november 2014 · 604 Inlägg

Trasig fläkt är inte ovanligt och har för mig att den kostar runt 1500:- + arbete.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
Mreque89 Oturen själv
2 november 2014 · 593 Inlägg

Du bytar fläkt själv, begagnad 500kr och köp en avdragare som passar på vindrutetorkarna.

Dom sitter som in i helvete.

Brum
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang