it_mutt
Avstängd
8 november 2014
· 10 388 Inlägg
Glesmark skrev:
Okej, då har jag en teori som lyder enligt följande.
En sportbil jag har är importerad, standarddäcken på den är 16", men i Tyskland tyckte ägaren att 18" va snyggare, efter köpet väl hemma i Sverige vid registreringen så skrev bilprovningen av uppgifterna på dom aktuella däcken som satt på bilen vid registreringstillfället, och gissa vilka uppgifter som hamnade i reg-beviset?
235 40 18....
Svensksålda bilar, åker dom på regbesiktning? Jag har för mig att dom bara åker från fabriken till försäljare, och sen vidare ut till kund för att brukas på vägen? Att försäljaren skulle ha hand om reggningen?
Antar att min teori spricker gällande att din bil hade 205 60 15" just vid tillfället när den regbesiktades om ingen regbesiktning blivit utförd, men vad vet jag. Kan bara spekulera.
Ptja, jag vet inte varför min (och en del andra) har just 205/60-15 i papperna. Funderade på om det hade med utrustningspaketen att göra, men det verkar inte heller vara där skillnaden ligger. Lika breda däck som min A6:a ska ha, och bredare än A4:an (195 på den).
Men poängen var dock bara att det inte alltid är optimalt vad bilen "ska ha". Vad instruktionsboken säger, som du var inne på tidigare, har jag faktiskt inte koll på.
Nåja, nog OT från mig iaf
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!