Köra på E85 i bensinbil.

dawwe ...has left the building...
10 november 2014 · 4 474 Inlägg

Jag funderar på att testa om jag kan köra min bil på vatten, men då genom att börja tanka 5% vatten i början o sedan öka allt eftersom tills den går på 100% vatten . Är ju "ingen" som testat men jag tror att mitt styrsystem kommer klara av att kompensera om man ökar vatteninblandningen stegvis....

Ja, inte så extremt i ditt fall, så klart. MEN you get the point. Att köra ditt egna race är the way to go. Håll oss informerad, om både positiva och negativa händelser/resultat/slutsatser.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
torpis Forummoderator
10 november 2014 · 10 572 Inlägg

Castwebb skrev:
Men har du gått över ifrån att köra en bil som är gjord för bensin på 100% etanol utan någon konvertering?

Nej, varför skulle jag göra det? Jag har där emot gjort en rad olika varianter av konverteringar.

Castwebb skrev:
Om det nu är sanning i det jag tycker är negativt varför har inte 1 enda testat detta eller att man inte kan hitta någon som testat detta som man kan läsa om?!

Va? Jag fattar inte riktigt vad du skriver.  Folk i mängder tankar E85 i sina bensinbilar, men generellt så funkar det dåligt och man slutar med det pga olika saker.

De flesta gör det för att spara pengar, men hur kul blev det när en soppapump för 3000kr rasade eller att man smälter en kolv. Då käkar man fort upp det ekonomiska.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
baumii
10 november 2014 · 98 Inlägg

Haha tycker det är lite kul att läsa detta smile 90-95% negativa kommentarer om vrf det inte är rekommenderat att köra E85 i en bensin bil. kan bli dyrt, men ändå ska det testas av TS. jag vet inte det kanske finns pengar i fickan på snubben. Iaf Lycka till och hoppas det inte blir allt för dyrt trots informationen du fått smile

Danne_1977
10 november 2014 · 3 292 Inlägg

Castwebb skrev:

Andyy90 skrev:

Castwebb skrev:

Din hyrbil var ju en flexifuel som går att köra på etanol. Min är en bil gjord för bensin så det är inte alls samma sak.
Va allt inom detta ämnet är negativt!!!

Negativt? Du gör ju inte någonting rätt och har antagligen inte en aning om hur det påverkar din motor utan du litar blint på att ditt styrsystem mappar om sig självt.. jadu.. vart är det positiva?

Jag tror att det kan hjälpa till att ställa om sig lite. Och vad vet du om vad som är rätt och fel? Ingen verkar ju veta om hur detta påverkar en omappad bil eftersom alla "VET" att motorn kan haverera eller skadas på det ena eller andra sättet.
Det positiva är att jag testar rakt av på min bil för att vi alla skall få veta hur det kommer att påverka en orörd bensinbil att köra på e85!

Jag tycker absolut du ska fortsätta skriva i tråden vad hur det går för dig med ditt projekt, som sagt så råder det ju inga tvivel om att saker kommer att pajja med tiden, vissa kanske fortare än andra, om du överhuvudtaget kommer få gång den vill säga, nu när vintern börjar närma sig. För min del skulle det vara intressant att kunna läsa hur det går iaf, eftersom du bestämt att du tänker köra rejset fast det kommer pajja saker, vissa rätt så dyra och andra kanske lite billigare, det är bara en fråga om tid.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Castwebb
11 november 2014 · 116 Inlägg

dawwe skrev:
Jag funderar på att testa om jag kan köra min bil på vatten, men då genom att börja tanka 5% vatten i början o sedan öka allt eftersom tills den går på 100% vatten . Är ju "ingen" som testat men jag tror att mitt styrsystem kommer klara av att kompensera om man ökar vatteninblandningen stegvis....

Ja, inte så extremt i ditt fall, så klart. MEN you get the point. Att köra ditt egna race är the way to go. Håll oss informerad, om både positiva och negativa händelser/resultat/slutsatser.

Moget! Vatten är ju absolut ett bränsle man kan köra på ;-)

Dock så hade man kunnat köra på en väldigt liten del vatten om man hade haft ett separat insprutning för det. Det höjer kompresionen vilket ger mer effekt, men håller motorn börjar rosta och det är redan en testad grej.
Det används i topfuel där motorn plockas ner och renoveras efter varje lopp.

Saab 9000 CC Aero "Mmm Monster" (1991)
Saab 900 GL "Pedagogen" (1982)
Volkswagen Transporter "Jobbman" (2016)
Castwebb
11 november 2014 · 116 Inlägg

PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Saab 9000 CC Aero "Mmm Monster" (1991)
Volkswagen Transporter "Jobbman" (2016)
Saab 900 GL "Pedagogen" (1982)
Janneutanb
11 november 2014 · 7 271 Inlägg

Man kan inte argumentera med idioter.
Dom drar bara ner en till sin nivå och slår en med erfarenhet.

Om du inte mappar om bilen för e85 så kommer den att rasa till slut. Så enkelt är det. Ja om den nu ens startar och går nu på vintern.

KolGruvan
11 november 2014 · 1 450 Inlägg

Ja har själv kört på bara etanol å bilen va bara lite seg å få igång annars märkte ja ingen skillnad direkt.

Fast detta va ju inte en längre tid men

Senast redigerat av xVolvo240x (11 november 2014)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Danne_1977
11 november 2014 · 3 292 Inlägg

Castwebb skrev:
PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Nej det är inte ett sätt att tjäna pengar, det säger sig självt att man behöver mappa om och bygga om lite för att få den att funka på ett annat drivmedel, orsaken till att vi säger att det kommer behövas en del modifikationer är för att många av oss redan har testat detta och vet vad resultatet kommer bli, nämligen att vitala delar kommer gå sönder, bränslepumpar, slangar, kolvar, ventiler.. ja har du jävligt otur så kan hela motorn rasa, smälta sönder inifrån och ut.

Jag skulle absolut påbörja ett projekt med att konvertera om jag var du, det är inte omöjligt, sen om tankarna kommer på att det ska bli billigare att köra åxå på E85, njaa jag vill nog påstå att det är det samma som att köra på bensin i det långa loppet, klart nån krona kan du väl tjäna med med tanke på saker som kommer gå sönder så kommer det troligen gå minus endå. Den kommer ju att dra betydligt mycket mer drivmedel än med bensin, därför behöver man andra spridare o massa sånt för att det där ska funka bra..

Slangar och sånt är inte optimerade för E85 heller, antagligen är din bil tillverkad före E85 blev aktuellt så du lär byta alla bränsleslangar åxå..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 november 2014 · 1 163 Inlägg

Castwebb skrev:
PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Ja, det är ungefär lika moget att inte kunna ta kritik vilket du fick här.. vissa tyckte det var bra och kul att du testar andra som redan kör på e85 sa vilka problem du kommer få vilket du blev sur över och inte ville fortsätta.. lever du livet på samma sätt? låter väldigt jobbigt isåfall.. smile

~Andy~
Castwebb
11 november 2014 · 116 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Castwebb skrev:
PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Nej det är inte ett sätt att tjäna pengar, det säger sig självt att man behöver mappa om och bygga om lite för att få den att funka på ett annat drivmedel, orsaken till att vi säger att det kommer behövas en del modifikationer är för att många av oss redan har testat detta och vet vad resultatet kommer bli, nämligen att vitala delar kommer gå sönder, bränslepumpar, slangar, kolvar, ventiler.. ja har du jävligt otur så kan hela motorn rasa, smälta sönder inifrån och ut.

Jag skulle absolut påbörja ett projekt med att konvertera om jag var du, det är inte omöjligt, sen om tankarna kommer på att det ska bli billigare att köra åxå på E85, njaa jag vill nog påstå att det är det samma som att köra på bensin i det långa loppet, klart nån krona kan du väl tjäna med med tanke på saker som kommer gå sönder så kommer det troligen gå minus endå. Den kommer ju att dra betydligt mycket mer drivmedel än med bensin, därför behöver man andra spridare o massa sånt för att det där ska funka bra..

Slangar och sånt är inte optimerade för E85 heller, antagligen är din bil tillverkad före E85 blev aktuellt så du lär byta alla bränsleslangar åxå..

Men om nu så många har testat att göra som jag varför kan man inte läsa om det någon stans??? Det finns ju ingenting om det utan konvertering?!  Och jag har råd att testa detta fullt ut som jag vill.
Du tror inte att oljebolagen mutar eller vill få tyst på alla som vill köra på ett drivmedel som ej är baserat på olja?

Sen en fråga till? Hur skall motorn kunna smälta inifrån och ut?  ge mig ett väldigt bra svar på det hur det skulle kunna gå till!

Saab 900 GL "Pedagogen" (1982)
Volkswagen Transporter "Jobbman" (2016)
Saab 9000 CC Aero "Mmm Monster" (1991)
Castwebb
11 november 2014 · 116 Inlägg

Andyy90 skrev:

Castwebb skrev:
PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Ja, det är ungefär lika moget att inte kunna ta kritik vilket du fick här.. vissa tyckte det var bra och kul att du testar andra som redan kör på e85 sa vilka problem du kommer få vilket du blev sur över och inte ville fortsätta.. lever du livet på samma sätt? låter väldigt jobbigt isåfall.. smile

Det handlar inte om att ta kritik.  Det handlar om att jag vill få information om detta kommer funka av någon som vet till 100% men det är ju ingen som kan förklara då ingen vet eller vet någon som provat som jag gör.
Sen dessa onödiga kommentarer...  Varför?

Saab 900 GL "Pedagogen" (1982)
Saab 9000 CC Aero "Mmm Monster" (1991)
Volkswagen Transporter "Jobbman" (2016)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 november 2014 · 1 163 Inlägg

Castwebb skrev:

Andyy90 skrev:

Castwebb skrev:
PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Ja, det är ungefär lika moget att inte kunna ta kritik vilket du fick här.. vissa tyckte det var bra och kul att du testar andra som redan kör på e85 sa vilka problem du kommer få vilket du blev sur över och inte ville fortsätta.. lever du livet på samma sätt? låter väldigt jobbigt isåfall.. smile

Det handlar inte om att ta kritik.  Det handlar om att jag vill få information om detta kommer funka av någon som vet till 100% men det är ju ingen som kan förklara då ingen vet eller vet någon som provat som jag gör.
Sen dessa onödiga kommentarer...  Varför?

haha är typ 20 kommentarer här inne som säger att man inte kan bara byta bränsle hur som helst.. jag/de har även skrivit varför och vad man behöver göra för att kunna köra på 100% e85.. och ja.. jag är 100% säker på det jag skriver.. onödiga kommentarer??

~Andy~
baumii
11 november 2014 · 98 Inlägg

Castwebb skrev:
Sen en fråga till? Hur skall motorn kunna smälta inifrån och ut?  ge mig ett väldigt bra svar på det hur det skulle kunna gå till!

Motorn smälter då den får för lite soppa när den behöver det som mest pga av små spridare, och för lite soppa kommer ge torrare gång, spikningar och diverse annat, spikningar är riktigt riktigt illa och detta gör att dina kolvar smälter! och ja tillslut går det mesta åthelvete och motorblocket kommer att ha stora hål i sig..

Självantändningen induceras av värmen från förbränningen genom så kallad pre-flame dekomposition hos endgaserna, och knackningar sker därför alltid efter det att tändstiftet antänt blandningen men innan förbränningen är avslutad.

Pre-flame dekomposition är när bränslet och luftens syre på grund av höga temperaturer (upp till 700°C) bryts ned och bildar nya ämnen. Dessa reaktioner ger inte tillräcklig värme för att initera en flamma men de producerar nya ämnen som kan vara känsliga för självantändning.

När endgaserna självantänder ger detta upphov till chockvågor, vilka når hastigheter på 1000-1200 m/s. När dessa chockvågor bombarderar förbränningsrummets ytor uppstår ett knackande ljud, vilket har namngett fenomenet. Dessa chockvågor orsakar i regel tre problem:

Det luftlager som isolerar förbränningsrummet från förbränningsvärmen bryts ned varvid värmeöverföringen ökar markant. Detta kan resultera i smältskador men också i pre-ignition, då de överhettade metallytorna kan antända bränsleluftblandningen.
Oljefilmen som smörjer cylinderväggarna bryts ned varvid slitaget ökar.
Laster av vibrerande typ uppstår och leds via kolven till kolvbulten där de kan få smörjningen av kolvbulten att kollapsa.

Lite av vad som sker

Senast redigerat av baumii (11 november 2014)

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 november 2014 · 1 163 Inlägg

baumii skrev:

Castwebb skrev:
Sen en fråga till? Hur skall motorn kunna smälta inifrån och ut?  ge mig ett väldigt bra svar på det hur det skulle kunna gå till!

Motorn smälter då den får för lite soppa när den behöver det som mest pga av små spridare, och för lite soppa kommer ge torrare gång, spikningar och diverse annat, spikningar är riktigt riktigt illa och detta gör att dina kolvar smälter! och ja tillslut går det mesta åthelvete och motorblocket kommer att ha stora hål i sig..

Självantändningen induceras av värmen från förbränningen genom så kallad pre-flame dekomposition hos endgaserna, och knackningar sker därför alltid efter det att tändstiftet antänt blandningen men innan förbränningen är avslutad.

Pre-flame dekomposition är när bränslet och luftens syre på grund av höga temperaturer (upp till 700°C) bryts ned och bildar nya ämnen. Dessa reaktioner ger inte tillräcklig värme för att initera en flamma men de producerar nya ämnen som kan vara känsliga för självantändning.

När endgaserna självantänder ger detta upphov till chockvågor, vilka når hastigheter på 1000-1200 m/s. När dessa chockvågor bombarderar förbränningsrummets ytor uppstår ett knackande ljud, vilket har namngett fenomenet. Dessa chockvågor orsakar i regel tre problem:

Det luftlager som isolerar förbränningsrummet från förbränningsvärmen bryts ned varvid värmeöverföringen ökar markant. Detta kan resultera i smältskador men också i pre-ignition, då de överhettade metallytorna kan antända bränsleluftblandningen.
Oljefilmen som smörjer cylinderväggarna bryts ned varvid slitaget ökar.
Laster av vibrerande typ uppstår och leds via kolven till kolvbulten där de kan få smörjningen av kolvbulten att kollapsa.

Lite av vad som sker

Såhär kan en kolv se ut när motorn får för lite bränsle t ex. http://www.nateronline.com/remove_motor/headoff002.jpg

Senast redigerat av Andyy90 (11 november 2014)

~Andy~
dawwe ...has left the building...
11 november 2014 · 4 474 Inlägg

För mager blandning gör att förbränningstemperaturen stiger markant, vilket kan leda till tråkigheter, tex att "ventiltallriken" lossnar, eller varför inte hål i kolven? Spikningar är när bränsle/luft blandningen "självantänder/detonerar", dvs okontrollerad förbränning, vilket även det kan ge trevliga biverkningar, tex spräckta kolvar. Man kan jämför en "spikning" med att drämma till på kolvtoppen med en ordentlig hammare, med full kraft, samtidigt som kolven rör sig mot hammaren....

Senast redigerat av dawwe (11 november 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
11 november 2014 · 4 474 Inlägg

Den kolven hade jag spontant gissat på att den varit med om "spikningar", men jag är ingen expert:)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Danne_1977
12 november 2014 · 3 292 Inlägg

baumii skrev:

Castwebb skrev:
Sen en fråga till? Hur skall motorn kunna smälta inifrån och ut?  ge mig ett väldigt bra svar på det hur det skulle kunna gå till!

Motorn smälter då den får för lite soppa när den behöver det som mest pga av små spridare, och för lite soppa kommer ge torrare gång, spikningar och diverse annat, spikningar är riktigt riktigt illa och detta gör att dina kolvar smälter! och ja tillslut går det mesta åthelvete och motorblocket kommer att ha stora hål i sig..

Självantändningen induceras av värmen från förbränningen genom så kallad pre-flame dekomposition hos endgaserna, och knackningar sker därför alltid efter det att tändstiftet antänt blandningen men innan förbränningen är avslutad.

Pre-flame dekomposition är när bränslet och luftens syre på grund av höga temperaturer (upp till 700°C) bryts ned och bildar nya ämnen. Dessa reaktioner ger inte tillräcklig värme för att initera en flamma men de producerar nya ämnen som kan vara känsliga för självantändning.

När endgaserna självantänder ger detta upphov till chockvågor, vilka når hastigheter på 1000-1200 m/s. När dessa chockvågor bombarderar förbränningsrummets ytor uppstår ett knackande ljud, vilket har namngett fenomenet. Dessa chockvågor orsakar i regel tre problem:

Det luftlager som isolerar förbränningsrummet från förbränningsvärmen bryts ned varvid värmeöverföringen ökar markant. Detta kan resultera i smältskador men också i pre-ignition, då de överhettade metallytorna kan antända bränsleluftblandningen.
Oljefilmen som smörjer cylinderväggarna bryts ned varvid slitaget ökar.
Laster av vibrerande typ uppstår och leds via kolven till kolvbulten där de kan få smörjningen av kolvbulten att kollapsa.

Lite av vad som sker

Skulle inte kunna skriva det bättre själv, tack.. så slapp jag förklara, detta är en bra förklaring på hur en motor skulle kunna smälta inifrån och ut.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
12 november 2014 · 3 292 Inlägg

Castwebb skrev:

Danne_1977 skrev:

Castwebb skrev:
PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Nej det är inte ett sätt att tjäna pengar, det säger sig självt att man behöver mappa om och bygga om lite för att få den att funka på ett annat drivmedel, orsaken till att vi säger att det kommer behövas en del modifikationer är för att många av oss redan har testat detta och vet vad resultatet kommer bli, nämligen att vitala delar kommer gå sönder, bränslepumpar, slangar, kolvar, ventiler.. ja har du jävligt otur så kan hela motorn rasa, smälta sönder inifrån och ut.

Jag skulle absolut påbörja ett projekt med att konvertera om jag var du, det är inte omöjligt, sen om tankarna kommer på att det ska bli billigare att köra åxå på E85, njaa jag vill nog påstå att det är det samma som att köra på bensin i det långa loppet, klart nån krona kan du väl tjäna med med tanke på saker som kommer gå sönder så kommer det troligen gå minus endå. Den kommer ju att dra betydligt mycket mer drivmedel än med bensin, därför behöver man andra spridare o massa sånt för att det där ska funka bra..

Slangar och sånt är inte optimerade för E85 heller, antagligen är din bil tillverkad före E85 blev aktuellt så du lär byta alla bränsleslangar åxå..

Men om nu så många har testat att göra som jag varför kan man inte läsa om det någon stans??? Det finns ju ingenting om det utan konvertering?!  Och jag har råd att testa detta fullt ut som jag vill.
Du tror inte att oljebolagen mutar eller vill få tyst på alla som vill köra på ett drivmedel som ej är baserat på olja?

Sen en fråga till? Hur skall motorn kunna smälta inifrån och ut?  ge mig ett väldigt bra svar på det hur det skulle kunna gå till!



Baumii gav en ypperlig förklaring på hur det skulle kunna gå till när en motor smälter, och det var ungefär så jag tänkte mig åxå..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
12 november 2014 · 3 292 Inlägg

Castwebb skrev:

Andyy90 skrev:

Castwebb skrev:
PS.
Nu känner jag inte för att följa upp med mina framgångar/motgångar vad det käller körandes på etanol.
Att få en sån kommentar där han jämför etanol med vatten visar ju bara hur detta ämne har spårat ur.
Lycka till med era fantasier och idéer om att etanol inte bara körs utan måste konverteras. Ingen som tänkt att det kan vara ett bra sätt att tjäna pengar!

Ja, det är ungefär lika moget att inte kunna ta kritik vilket du fick här.. vissa tyckte det var bra och kul att du testar andra som redan kör på e85 sa vilka problem du kommer få vilket du blev sur över och inte ville fortsätta.. lever du livet på samma sätt? låter väldigt jobbigt isåfall.. smile

Det handlar inte om att ta kritik.  Det handlar om att jag vill få information om detta kommer funka av någon som vet till 100% men det är ju ingen som kan förklara då ingen vet eller vet någon som provat som jag gör.
Sen dessa onödiga kommentarer...  Varför?

Det blir ju så här när nån påstår sig kunna göra nått i tron om att allt ska gå bra, när många andra har testat det och sitter med kunskapen om vad som rimligtvis kommer att hända, klart att detta är ju ett diskussionsforum åxå där man bollar saker, rätt och fel.. osv osv, vi ger dig ju klar fakta på bordet, sen om du vill testa, fine, det är upp till dig, men det kommer att resultera i som vi har sagt här.

Du vidhåller att det troligen är en myt att bilen skulle pajja, och att folk bara säger det för att det tjäna pengar, så då menar du alltså att vi som debatterar emot dig nu, vi säger så här bara för att vi antar att det är så för att andra har sagt det till oss, och dom som sagt det tjänar pengar på att säga det.. ? inte troligt, grabbarna här som debatterar med dig har erfarenhet av detta, jag har varit medlem länge och är själv ganska aktiv här, detta har varit uppe många många gånger tidigare, mest handlar det om konverteringar eftersom det säger sig självt, konceptet du förespråkar funkar ej.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang