Ställa camber på en quattro

Glesmark
5 januari 2015 · 1 938 Inlägg

Tror du inte att du skall förlänga dom om du vill ha mer camber? Eller pratar du den övre nu?
Jag hade satsat på att förlänga den undre i så fall, större yta att svetsa och det finns plats för att göra en förstärkning.
Snälla, låt någon med bra svetskunskaper göra jobbet åt dig. Både för din och andra medtrafikanters skull.

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 januari 2015 · 3 519 Inlägg

Glesmark skrev:
Tror du inte att du skall förlänga dom om du vill ha mer camber? Eller pratar du den övre nu?
Jag hade satsat på att förlänga den undre i så fall, större yta att svetsa och det finns plats för att göra en förstärkning.
Snälla, låt någon med bra svetskunskaper göra jobbet åt dig. Både för din och andra medtrafikanters skull.

Blir det samma sak som att korta dom övre?
Jadå, det är inte jag som kommer göra det jobbet, det är lugnt smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 januari 2015 · 3 519 Inlägg

Är både nedre och övre stagen gjutna?? Då går det väl inte att korta/förlänga dem??

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Glesmark
5 januari 2015 · 1 938 Inlägg

Det finns olika till olika bilar men med samma kaross, tror det är 80 sedan quattro som har gjutna övre armar och att s2 sedan har i plåt, har för mig att övre fästet har olika avstånd mellan infästningarna, vilket får lösas med att svarva hylsor som fyller ut om du byter till den länkarmen med mindre avstånd.
Det går att svetsa gjutgods, är det en bra gjutning med bra material är det inga problem, men jag tvivlar på att det blir starkt som homogent svartstål.

Kapar du den övre så den blir kortare får du en lutning som gör att överkant på hjulet hamnar längre in, det är tight original med den knepigt utformade spindeln.
Du får mäta så du får exakta mått, jag har bara en bild av det i huvudet.
Du kanske bör satsa på att förlänga den undre för att få ut hjulet i nederkant.
Du får nog använda spacers i vilket fall tror jag, frågan är vad hjullager och drivknut tycker om detta.

Du får testa.

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 januari 2015 · 3 519 Inlägg

Tack

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Glesmark
5 januari 2015 · 1 938 Inlägg

Det röda avståndet skiljer mellan plåt och gjutethar jag för mig.
Det gröna avståndet får du mäta upp om du skall korta ner den övre länkarmen.

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Senast redigerat av Glesmark (5 januari 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang