Konstigt problem med instrumentpanel Audi a3

it_mutt Avstängd
16 december 2014 · 10 388 Inlägg

Nyman_ skrev:
Tackar för alla svar jag ska börja forska i det där och se om man reder ut något.
Idag och igår så är den som vanligt igen alltså att klockan tänds när man hoppar in, så något är de som spökar.

De där med fönsterhissen, jag är inte säker på att de är motorn, men den började krångla till och från i somras och nu klickar den bara när man trycker på knappen, och de är endast förar rutan dom andra funkar som dom ska både i respektive dörr och från förarknapparna.

Köpte en begagnad hissmotor men inte kommit till skott ännu, fick ett abs fel som kostade både skjortan och byxorna av mej.

Men jag ska kolla

Det är ju alltid struligt med fel som bara visar sig ibland. Min microbrytare i A6:an fungerade kanon under vintern, inte alls resten av året. Du kan inte se något samband mellan "fungerar" och "väder"?

ABS-fel har ju en tendens att vara just tokdyra när det är mer än givare/krans =/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nyman_
17 december 2014 · 602 Inlägg

Okej. Hm kan ju vara något när de är fuktigt som det varit nu på senaste.
De jag vet nu är iaf, när felet är så, alla andra dörrar tänder lysena, inte förardörren, instrumentet indikerar inte på att förar dörren är öppen.
Jag tror såhär att jag har fel på microbrytaren nu, och det andra felet med att mätarna inte alltid startar om inte klockan är tänd, är ett annat fel.

Får nog helt enkelt svära och skruva lite över jul ledigheten;-)

Ja huh abs felet va inge kul, accelerationsgivare byttes, kodades in och då framkom det att själva abs styrenheten va trasig med, så den fick skickas iväg, och allt detta på en märkes verkstad som verkade väldig giriga och luriga. . Jag har då aldrig betalat så mycket på ett fel på en bil, men vad gör man när man måste besikta.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
it_mutt Avstängd
17 december 2014 · 10 388 Inlägg

Nyman_ skrev:
Okej. Hm kan ju vara något när de är fuktigt som det varit nu på senaste.
De jag vet nu är iaf, när felet är så, alla andra dörrar tänder lysena, inte förardörren, instrumentet indikerar inte på att förar dörren är öppen.
Jag tror såhär att jag har fel på microbrytaren nu, och det andra felet med att mätarna inte alltid startar om inte klockan är tänd, är ett annat fel.

Får nog helt enkelt svära och skruva lite över jul ledigheten;-)

Ja huh abs felet va inge kul, accelerationsgivare byttes, kodades in och då framkom det att själva abs styrenheten va trasig med, så den fick skickas iväg, och allt detta på en märkes verkstad som verkade väldig giriga och luriga. . Jag har då aldrig betalat så mycket på ett fel på en bil, men vad gör man när man måste besikta.

Ja det låter som om det är läge för en ny låskista där ja.

Huruvida det att mätarna inte "startar" och om det kan finnas något sammanhang, vågar jag inte säga något om. Men, det lär ju om inte annat visa sig när och om den blir bytt

ABS-systemet är ju antingen pissdyrt att laga fel på, eller billigt (styrbox vs givare) typ. Alltid trist när det är det dyrare alternativet.

Det med vädret var mest bara en tanke. Då mest med tanke på att min gamla låskista (eller ja, microbrytaren) fungerade kanon så fort det var minusgrader ute. +2 så la den av igen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nyman_
17 december 2014 · 602 Inlägg

Okej okej jo precis.
Sen är ju frågan om de räcker/går att göra rent o kontrollera brytaren eller är de köpa ny kista som gäller i alla lägen?
Bara sett bilder hur det ser ut.

Och isåfall är det väl en ny kista som gäller, en begagnad kan ju likt förbannad också vara dålig eller bli.
Ja om nu inte pris skillnaden på en ny och begagnad är enorm vill säga

Får tacka för svaren!

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
it_mutt Avstängd
17 december 2014 · 10 388 Inlägg

Nyman_ skrev:
Okej okej jo precis.
Sen är ju frågan om de räcker/går att göra rent o kontrollera brytaren eller är de köpa ny kista som gäller i alla lägen?
Bara sett bilder hur det ser ut.

Och isåfall är det väl en ny kista som gäller, en begagnad kan ju likt förbannad också vara dålig eller bli.
Ja om nu inte pris skillnaden på en ny och begagnad är enorm vill säga

Får tacka för svaren!

Det finns givetvis billiga begagnade, på ex.vis returbilen. Men då är det som du säger; man vet helt enkelt inte om de fungerar eller hur länge de kommer fungera.

Jag vet inte exakt vad en ny kostar i tyskland, men jag köpte till A6:an från tyska ebukten för...~500:- inkl frakt vill jag ha för mig, och den håller ju än iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang