Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
5 maj 2016 ·

Djo skrev:
Blir den smalare ju längre bak den kommer eller ? ser ut som det på bilden därför jag undrar.

Nej den är faktiskt lika bred hela vägen, tror det är en synvilla bara...

D-L12
5 maj 2016 · 5 Inlägg

Riktigt snygg bil, älskar färgen på den samt att du har skinn-säten!

Ta gärna en titt på min bil:)
http://www.garaget.org/?car=392368
Cupra_
6 maj 2016 ·

D-L12 skrev:
Riktigt snygg bil, älskar färgen på den samt att du har skinn-säten!

Tack, kul att höra!  Jo det var svårt att hitta en med navi, taklucka, xenon och helskinn. Alltid var det något som saknades.. Men till slut dök den upp smile

Djo
6 maj 2016 · 10 157 Inlägg

Deception skrev:

Djo skrev:
Blir den smalare ju längre bak den kommer eller ? ser ut som det på bilden därför jag undrar.

Nej den är faktiskt lika bred hela vägen, tror det är en synvilla bara...

Okej såg snyggt ut (min synvilla alltså) men snyggt hur som med den randen. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Rickard-v
15 maj 2016 · 2 665 Inlägg

Intressant läsning. Fin bil.

Kör du bana?

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Cupra_
16 maj 2016 ·

Rickard-v skrev:
Intressant läsning. Fin bil.

Kör du bana?

Tack, alltid kul med fler intresserade.. Inte än, planen är att göra det någon gång, men måste få tid över till det bara.. Sen ska lite mer göras med bilen först så man kan hävda sig någorlunda tongue

Rickard-v
16 maj 2016 · 2 665 Inlägg

Nja ska vara tråkig o säga att det spelar nog inte så stor roll i början vad du gjort med bilen.

Det är vana som ger bra körning. Så att börja köra ger mer än att trimma. Din verkar redan vara väl förberedd för bana både med bra bromsvätska och belägg. Pulver har du.

Du kan testa lite bana på gröndalmotorstadion utanför Eskilstuna. 26/5 är året första gatbilskväll. Kanske bara kolla lite vid första besöket. Banan är inte så lång men mkt kurvor. Går lagom fort för en nybörjare. Där började jag förra året.
Jag ska köra om jag hinner byta slangar o vätska till dess.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Cupra_
16 maj 2016 ·

Rickard-v skrev:
Nja ska vara tråkig o säga att det spelar nog inte så stor roll i början vad du gjort med bilen.

Det är vana som ger bra körning. Så att börja köra ger mer än att trimma. Din verkar redan vara väl förberedd för bana både med bra bromsvätska och belägg. Pulver har du.

Du kan testa lite bana på gröndalmotorstadion utanför Eskilstuna. 26/5 är året första gatbilskväll. Kanske bara kolla lite vid första besöket. Banan är inte så lång men mkt kurvor. Går lagom fort för en nybörjare. Där började jag förra året.
Jag ska köra om jag hinner byta slangar o vätska till dess.

Tyvärr så blir det nog svårt på vardagar i alla fall..

Jag köper vad du säger att körvanan är det viktigaste, framförallt i början..
Dock har jag gått ett par förarutbildningar (Taktisk bilkörning, skytte från fordon i rörelse, avbryta förföljelse) så viss körvana på annat än landsväg har jag, men det är såklart helt annorlunda att köra på bana och pressa bilen.. Jag har dock kört en kompis tävlingscart på bana ett par gånger (ICC).
Men jag är ödmjuk tills jag prövat då det som sagt säkert inte går att jämföra..

Det jag vill göra innan bankörning är främst att få på sänkningssatsen och eventuellt byta däck. Bilen känns något svajig i hög fart men jag kan inte komma fram till om det är däcken som gör det eller höjden på bilen.. Den gungar ju inte va, och den har bara gått 5k mil, men en skarp sväng i 120 typ undanmanöver är inte jättekul.. Rätt otäckt faktiskt.

Rickard-v
16 maj 2016 · 2 665 Inlägg

Ja men då har du mer körvana än de flesta skulle jag tro. Men som du säger, köra bana är en annan grej. Även om du varit väldigt nära i gokarten.

Man måste starta försiktigt o öka.....

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Cupra_
16 maj 2016 ·

Rickard-v skrev:
Ja men då har du mer körvana än de flesta skulle jag tro. Men som du säger, köra bana är en annan grej. Även om du varit väldigt nära i gokarten.

Man måste starta försiktigt o öka.....

Ja precis, jag skulle inte köra livet ur bilen första gången direkt tongue

Cupra_
27 maj 2016 ·

Okej, inget speciellt nytt har hänt egentligen. Eller jo.

Jag har inte fått dit sänksatsen än då jag inte pratat med min bror på ett tag, varför hör inte hit men så är det.

Idag har jag i alla fall gjort rent luftfiltret. Jag är en relativt trogen stertman-kund, men denna gång blev det faktiskt BSR som fick tillhandahålla rengöringsset.

Stertmans olja (BRC) är tyvärr på flaska vilket gör att det är väldigt svårt att dosera lagom, men BSR kör med spray (JR). Jag tror att det blir lättare att bara damma på lite sprayolja istället, mindre risk att dränka filtret.

Nu är det rengjort och står på tork, oljan sprayas imorgon.


En sak jag dock har noterat oavsett märke är att man får mängder med olja, men väldigt snålt med rengöringsmedel. Tror jag har 3 flaskor olja står hemma nu, men ingen rengöring... Riktigt irriterande.

Tobzter
28 maj 2016 · 3 145 Inlägg

Se till och få på sänkningen nu wink.
 
Själv har man blivit av med cupran sad

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
9 juni 2016 ·

Hallå igen alla läsare!


Det har ju gått lite segt framåt med bilen den sista tiden, men jag har en förhoppning att det ska vända snart.

En del mindre saker är på g och har hänt i alla fall.
Idag gjorde jag rent motorrummet ganska ordentligt



https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-fefccf6255c75f7348b7ecc299dc378c.jpg


Då jag fick skit av verkstan sist för min motortvätt så fick det denna gång bli med vinylwipes, det tog sin tid men det gick det med.


Som det ser ut nu kommer bilen INTE att mappas. Däremot kan det tänkas bli ett chip/Steg 1-2 från någon tillverkare. Mappning hade varit bäst och roligast, men just nu går det åt hutlösa pengar till annat, så 10.000 finns helt enkelt inte till en mappning.

Därför säljer jag nu min helt oanvända Autotech HPFP.. Jag borde behålla den då den kan behövas längre fram, men med allt annat som händer privat måste jag prioritera.


Det positiva i det hela är, att blir jag av med pumpen kan det nog bli en uppsättning nya fälgar i alla fall, eller ett chip smile

team_larsson
10 juni 2016 · 239 Inlägg

ser riktigt fint ut big_smile vad ska du ha för att ta mitt motorutrymme? wink

uppsättning nya fälgar? vad fasen kostar den där pumpen igentligen? yikes

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
10 juni 2016 ·

team_larsson skrev:
ser riktigt fint ut big_smile vad ska du ha för att ta mitt motorutrymme? wink

uppsättning nya fälgar? vad fasen kostar den där pumpen igentligen? yikes

Pumpen kostar runt 4500 ut till kund, säljer min för 3000.. Det räcker inte till nya fälgar men får jag pumpen såld kan jag motivera för mig själv att köpa nya tongue


Jag tjänar runt 2000/arbetsdag så det beror på hur skitigt det är tongue

Senast redigerat av Deception (10 juni 2016)

team_larsson
11 juni 2016 · 239 Inlägg

Deception skrev:

team_larsson skrev:
ser riktigt fint ut big_smile vad ska du ha för att ta mitt motorutrymme? wink

uppsättning nya fälgar? vad fasen kostar den där pumpen igentligen? yikes

Jag tjänar runt 2000/arbetsdag så det beror på hur skitigt det är tongue

oh fifan, får nog puttsa själv då wink

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Kennyrc
12 juni 2016 · 98 Inlägg

Tjenare! Köpte en seat leon cupra r -12 för ca en månad sen. Men nu när jag skulle teta varva upp riktigt på tomgången så kan jag inte varva mer än 4000 rpm, sitter det något övervarvningskydd på dem eller har du någon aning om vad det kan vara?
Tänkte att du kanske har lite koll eftersom du har en också 😊

Rickard-v
12 juni 2016 · 2 665 Inlägg

Kennyrc skrev:
Tjenare! Köpte en seat leon cupra r -12 för ca en månad sen. Men nu när jag skulle teta varva upp riktigt på tomgången så kan jag inte varva mer än 4000 rpm, sitter det något övervarvningskydd på dem eller har du någon aning om vad det kan vara?
Tänkte att du kanske har lite koll eftersom du har en också 😊

Varför ska du göra så?

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
team_larsson
12 juni 2016 · 239 Inlägg

Kennyrc skrev:
Tjenare! Köpte en seat leon cupra r -12 för ca en månad sen. Men nu när jag skulle teta varva upp riktigt på tomgången så kan jag inte varva mer än 4000 rpm, sitter det något övervarvningskydd på dem eller har du någon aning om vad det kan vara?
Tänkte att du kanske har lite koll eftersom du har en också 😊

så är det på min också, så det är lugnt.

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Kennyrc
12 juni 2016 · 98 Inlägg

team_larsson skrev:

Kennyrc skrev:
Tjenare! Köpte en seat leon cupra r -12 för ca en månad sen. Men nu när jag skulle teta varva upp riktigt på tomgången så kan jag inte varva mer än 4000 rpm, sitter det något övervarvningskydd på dem eller har du någon aning om vad det kan vara?
Tänkte att du kanske har lite koll eftersom du har en också 😊

så är det på min också, så det är lugnt.

Okej vad bra, blev lite nojig haha..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang