Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
15 november 2016 ·

team_larsson skrev:
jag gillar skarpt när det är blankt wink

kan bli riktigt trevligt med dedär fälgarna. dock så har jag tröttnat på att ha så många "ekrar". tar ju så förbannat lång tid att tvätta xD men snygga är de big_smile ska den vara fin får man lida pin xD

Jag förstår vad du menar, det är inte allt för kul att ligga och gnugga ekrar sådär, men men..

JossanB skrev:
Underbart med blank och ren bil! Tyvärr håller det inte i sig så länge den här årstiden sad

Tror det blir bra med svarta fälgar till den blå färgen du har på bilen smile

Haha nä det håller väl tills jag lämnar uppfarten i alla fall tongue
Ja svarta fälgar tror jag faktiskt passar bäst också. Dessutom syns inte tjärfläckar så bra då heller smile

PaulNewman skrev:
Grymt jobbat. smile

Tack!!

Djo
15 november 2016 · 10 157 Inlägg

Trevliga fälgar smile

Jag vet hur det är med många ekrar hade 16 på 240in och 15 på v70 in haha tvätta gnuga gnida och ha sig men ser ju bra ut när dom är rena wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Cupra_
15 november 2016 ·

Djo skrev:
Trevliga fälgar smile

Jag vet hur det är med många ekrar hade 16 på 240in och 15 på v70 in haha tvätta gnuga gnida och ha sig men ser ju bra ut när dom är rena wink

Haha ja så är det ju..
Förhoppningsvis blir det här sista vintern som seaten körs i vilket fall så då har man tid att putsa sen smile

JossanB
15 november 2016 · 497 Inlägg

Deception skrev:

JossanB skrev:
Underbart med blank och ren bil! Tyvärr håller det inte i sig så länge den här årstiden sad

Tror det blir bra med svarta fälgar till den blå färgen du har på bilen smile

Haha nä det håller väl tills jag lämnar uppfarten i alla fall tongue
Ja svarta fälgar tror jag faktiskt passar bäst också. Dessutom syns inte tjärfläckar så bra då heller smile

Den här årstiden är verkligen döden om man gillar att ha blank bil sad Sambon tvättade minin i torsdags, räckte med att han åkte till jobbet på fredag så var den äcklig igen sad

På vintrarna längtar jag alltid "hem" till osaltade, vita vintervägar! Det var underbart att kunna tvätta av bilen i början av vintern o sen var den typ ren i ett par månader tongue

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
Cupra_
15 november 2016 ·

JossanB skrev:

Deception skrev:

JossanB skrev:
Underbart med blank och ren bil! Tyvärr håller det inte i sig så länge den här årstiden sad

Tror det blir bra med svarta fälgar till den blå färgen du har på bilen smile

Haha nä det håller väl tills jag lämnar uppfarten i alla fall tongue
Ja svarta fälgar tror jag faktiskt passar bäst också. Dessutom syns inte tjärfläckar så bra då heller smile

Den här årstiden är verkligen döden om man gillar att ha blank bil sad Sambon tvättade minin i torsdags, räckte med att han åkte till jobbet på fredag så var den äcklig igen sad

På vintrarna längtar jag alltid "hem" till osaltade, vita vintervägar! Det var underbart att kunna tvätta av bilen i början av vintern o sen var den typ ren i ett par månader tongue

Haha ja, 10-12 minus så de inte saltar hade varit rätt skönt faktiskt.. Det händer ibland här men inte allt för ofta faktiskt..

Cupra_
17 november 2016 ·

En riktig skitdag på många sätt och vis, men det har även hänt något lite roligare.

Idag kom nya genomslagsgummin, bultar och dammskydd fram, från Sachs, som tillverkar VAGs originalprylar.



Provmontering.
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-289919468bf04d88cd8ce6079e3074d5.jpg

Fick även nya kränghämmarstag som jag beställt. Då är i princip allt bytt förutom länkarmarna som är gjutna i aluminium.. Så då borde framvagnen vara fräsch.

Bak är det nya stötdämparfästen. Nere sitter ju bussningarna i dämparen som ses på bilden. De övre fästena är nya från Sachs. Gummi till fjädrarna och dammskydden återanvänder jag där smile

Dels för att gummit bak inte är så viktigt mer än som ljuddämpande, och dels för att de inte slits på samma sätt.

Fram blev perfekt då dammskydden verkligen täcker allt när dämparen är i normalläge.

Nu får det gärna bli vår så jag kan montera allt smile

Senast redigerat av Deception (17 november 2016)

Cupra_
17 november 2016 ·

Så en liten summering hur planerna ser ut nu.


1: Få till kodningen till ljusen.
2: Ovanstående prylar monteras.
3: Hjulinställning.
4: Nya hjul.
5: Styling (Vinyl, ev sidokjolar).
6: Det närmar sig mappning smile

Djo
18 november 2016 · 10 157 Inlägg

Kommer bli trevligt det här smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
team_larsson
19 november 2016 · 239 Inlägg

Deception skrev:
Så en liten summering hur planerna ser ut nu.


1: Få till kodningen till ljusen.
2: Ovanstående prylar monteras.
3: Hjulinställning.
4: Nya hjul.
5: Styling (Vinyl, ev sidokjolar).
6: Det närmar sig mappning smile

För min del kan du bara göra de senaste tre wink haha nädå! Vad har du tittat på för sidokjolar? yikes

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
19 november 2016 ·

team_larsson skrev:

Deception skrev:
Så en liten summering hur planerna ser ut nu.


1: Få till kodningen till ljusen.
2: Ovanstående prylar monteras.
3: Hjulinställning.
4: Nya hjul.
5: Styling (Vinyl, ev sidokjolar).
6: Det närmar sig mappning smile

För min del kan du bara göra de senaste tre wink haha nädå! Vad har du tittat på för sidokjolar? yikes

Haha 😁

Ja jag är osäker än, men troligtvis original  kjolar från Linea R.  Tror att de kan passa okej. Skulle även vilja fixa till baken på den med något roligt. T.ex. Lacka den mattsvarta delen blanksvart istället.

team_larsson
19 november 2016 · 239 Inlägg

Att lacka den blanksvart tror jag hade blivit riktigt snyggt. tror det skulle bli en helt annat helhets bild!

varför fanns inte ett sånt paket på cuprorna för? tänker just med kjolar osv. de kanske tycker att de väger för mycket wink

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
19 november 2016 ·

team_larsson skrev:
Att lacka den blanksvart tror jag hade blivit riktigt snyggt. tror det skulle bli en helt annat helhets bild!

varför fanns inte ett sånt paket på cuprorna för? tänker just med kjolar osv. de kanske tycker att de väger för mycket wink

Ja jag har sett en del i England som lackat dem blanka och det blir riktigt trevligt smile

Tanken har slagit mig med, man tycker ju att "värsta" modellen borde kommit med kjolpaket från början..

Måste bara kolla upp hur man fäster det..

Rickard-v
19 november 2016 · 2 665 Inlägg

Blir bra det där!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
team_larsson
20 november 2016 · 239 Inlägg

Deception skrev:

team_larsson skrev:
Att lacka den blanksvart tror jag hade blivit riktigt snyggt. tror det skulle bli en helt annat helhets bild!

varför fanns inte ett sånt paket på cuprorna för? tänker just med kjolar osv. de kanske tycker att de väger för mycket wink

Ja jag har sett en del i England som lackat dem blanka och det blir riktigt trevligt smile

Tanken har slagit mig med, man tycker ju att "värsta" modellen borde kommit med kjolpaket från början..

Måste bara kolla upp hur man fäster det..

man tycker ju att man borde kunnat haft det som tillval iallefall.

Ja då är frågan om det som med stänkskärmarna, för när jag beställde mina stänkskärmar kunde de inte garantera att de funkade. men då sa jag at de borde ju funka då de är till en leon. och de passade ju med de fästen osv som kom med. så det kanske är lika dant med kjolarna. Ni kanske har någon bra skrot eller liknande där uppåt. för här i örebro är de dåligt med skrot delar till seat leon ( de lite nyare ).

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
21 november 2016 ·

team_larsson skrev:

Deception skrev:

team_larsson skrev:
Att lacka den blanksvart tror jag hade blivit riktigt snyggt. tror det skulle bli en helt annat helhets bild!

varför fanns inte ett sånt paket på cuprorna för? tänker just med kjolar osv. de kanske tycker att de väger för mycket wink

Ja jag har sett en del i England som lackat dem blanka och det blir riktigt trevligt smile

Tanken har slagit mig med, man tycker ju att "värsta" modellen borde kommit med kjolpaket från början..

Måste bara kolla upp hur man fäster det..

man tycker ju att man borde kunnat haft det som tillval iallefall.

Ja då är frågan om det som med stänkskärmarna, för när jag beställde mina stänkskärmar kunde de inte garantera att de funkade. men då sa jag at de borde ju funka då de är till en leon. och de passade ju med de fästen osv som kom med. så det kanske är lika dant med kjolarna. Ni kanske har någon bra skrot eller liknande där uppåt. för här i örebro är de dåligt med skrot delar till seat leon ( de lite nyare ).

Nja får köpa nya. Har kollat och tydligen så skruvas de i gamla hålen i innerskärmen, sen limmas de längs med sidorna och fästs med clips undertill.

Cupra_
27 november 2016 ·

God afton kära följare!
Usch där lät jag gammal och torr..

Haha skämt åsido..
Ikväll har jag fått lite hjälp med kodning igen.
Denna gång fick Soulman ge det ett försök.

Tyvärr fick vi inte till lampvarningen än. Men nu har jag lite optisk parkeringshjälp och mina skärmblinkers funkar äntligen igen! Stort tack för att du tog dig tid.


Imorgon får jag förhoppningsvis också svar om en viss fälg passar på min bil avseende et-måttet. 
Kan bli en order rätt vad det är smile

Rickard-v
27 november 2016 · 2 665 Inlägg

Deception skrev:
Imorgon får jag förhoppningsvis också svar om en viss fälg passar på min bil avseende et-måttet. 
Kan bli en order rätt vad det är smile

Finns bara ett sätt att vara säker på. Prova!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 november 2016 · 1 093 Inlägg

Rickard-v skrev:

Deception skrev:
Imorgon får jag förhoppningsvis också svar om en viss fälg passar på min bil avseende et-måttet. 
Kan bli en order rätt vad det är smile

Finns bara ett sätt att vara säker på. Prova!

jepp, alla modifikationer avgör smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Cupra_
28 november 2016 ·

Okej, fick inte tag i några vettiga bilder då garaget hade såna krav på upplösning, men..

Nu är nya hjul beställda i alla fall smile
Det blev Dotz Kendo Dark med Hankook K120 V12 Evo 2, samma däck som jag har nu.


https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-b84438f7e4a9820f9f019b7abb29b7ad.jpg


Tyvärr kunde jag som sagt inte få tag i en bättre bild just nu, men det ger ett hum om hur det kommer bli.


Det blev ju samma däck som jag har idag. Jag tycker de har varit väldigt bra och prisvärda faktiskt. Visserligen har de aldrig gått på bana, men de har varit upp i en bra bit över 200 ett par gånger, dessutom har de aldrig svikit till vardags vid vanlig landsvägskörning. Vad jag förstått på en del forum så ska de tydligen klara ett par varv på bana innan de blir för varma också, och planen är ev. Köra lite bana nästa år..

Nu ska en väldigt trött deception hoppa i säng snart då han ska jobba sent imorgon smile

Senast redigerat av Deception (29 november 2016)

Tobzter
29 november 2016 · 3 145 Inlägg

Kommer bli stiligt..men vad vart de för strl på fälgen?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang