V70N eftermarknads stereo. / original stereo med slutsteg?

Jiiimmie
23 januari 2015 · 1 830 Inlägg

Tjena.

Tänkte byta till en kenwood stereo i min v70, men vad behövs ? Har ej knappar på ratten om det har någon betydelse.
Har även läst att det ska gå o ha slutsteg till original stereon med? Är det sant :o

Tacksam för seriösa svar då jag gärna vill byta stereo i min bil smile

valstadkillen
23 januari 2015 · 1 523 Inlägg

Jiiimmie skrev:
Tjena.

Tänkte byta till en kenwood stereo i min v70, men vad behövs ? Har ej knappar på ratten om det har någon betydelse.
Har även läst att det ska gå o ha slutsteg till original stereon med? Är det sant :o

Tacksam för seriösa svar då jag gärna vill byta stereo i min bil smile

iso kabel behövs.. en annan lösning är att köpa en dsp o dra högnivåkavel bak.. skicka pm till BILLJUDSGRUPPEN.SE på facebook så hjälper de dig mvh smile

Senast redigerat av valstadkillen (23 januari 2015)

Peugeot 207 (2006)
Jiiimmie
23 januari 2015 · 1 830 Inlägg

valstadkillen skrev:

Jiiimmie skrev:
Tjena.

Tänkte byta till en kenwood stereo i min v70, men vad behövs ? Har ej knappar på ratten om det har någon betydelse.
Har även läst att det ska gå o ha slutsteg till original stereon med? Är det sant :o

Tacksam för seriösa svar då jag gärna vill byta stereo i min bil smile

iso kabel behövs.. en annan lösning är att köpa en dsp o dra högnivåkavel bak.. skicka pm till BILLJUDSGRUPPEN.SE på facebook så hjälper de dig mvh smile

tusen tack! big_smile ska göra det smile

Klevert
23 januari 2015 · 279 Inlägg

finns även så man får lågnivå ut på original har för mig det finns hos backesljud.
här kommer länken med http://www.backesljud.se/lagnivaadapter … d-org-steg

Senast redigerat av Klevert (23 januari 2015)

Volvo V70II (2016)
Jiiimmie
23 januari 2015 · 1 830 Inlägg

någon som vet hur bra kvaliteten blir om man kör med original stereon?

Tobzter
23 januari 2015 · 3 144 Inlägg

Bli riktig bra körde så en stund i min v70.men bli bättre med ny huvudenhet Med mer inställnings möjligheter

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Klevert
23 januari 2015 · 279 Inlägg

Jag kör så i min s60. Fungerar gör bra. Men en Annan hu hade ju inte vart fel

Volvo V70II (2016)
Fjong
23 januari 2015 · 1 494 Inlägg

Skulle satsa på en ny HU, en hyfsad sådan kostar inte så mycket, speciellt inte begagnade. smile
Du behöver en ram så att den nya stereon passar, ett ISO kablage, en antenn adapter  och om du har slutsteg inbyggt original krävs adapter för det med tongue Kan vara bra att dubbelkolla allt själv innan du köper något.

spokenratt
26 januari 2015 · 3 860 Inlägg

Beror ju på hur kräsen man är, man kan ju naturligtvis justera org HU'n en del också, men klart är väl att det finns eftermarknads stereo med fler möjligheter.

Personligen tycker jag dock att Volvon är utrustad med ett väldigt bra system för att vara org grejer! Och det funkar skit bra att bara komplettera med en smidig baslåda.

Själv använder jag en liknande som klevert tipsade om tillsamans med en MDS aktiv 10" låda, det spelar mer än nödvändigt för min del!
kopplas in på baksidan av HU'n och sen drar man kablarna dit man vill ha lådan helt enkelt.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang