Tjabba! Här kommer ske lite banbygge / stance bygge, det här är liten av en dröm för mig å ett stort intresse! Ja kommer lägga all tid jag har att ge å pengar:) ja älskar att foto så bilder kommer titt som tätt
Under tid på väntan på nya delar å pengar så ar det Speed Weekend i Gävle, så några av mina närmaste vänner upp dit och körde på Krutcupen med deras turbo "fräscha" Subaru Legacy!
Var så jävla kul!
Jag hade med mig Zan ut på isen oxå utifall att om man kunde dra nån repa på den 3 km långa banan som låg bredvid krutcupens bana.
Jag lyckades hitta en snabb stund att få köra på rak sträckan. Med enbart slitna allround i bak å full packad m all tänkbara verktyg i bakluckan så lyckades jag få upp den i 150 km/h iaf
Idag var jag på en liten vår trip ner till Brostugan å tog en fika med en annan bmw vän jag fick köra en special på fälgar ida, de e ett par e46 fälgar bak å ett par okända fram
Bilden blev rätt bra iaf
Ja kommer vara nere i Vaxholm på fredag, om de e nån som e sugen på att ses upp där för en tidig glass träff e välkomna
Bilder och info har tagit sin tid då mycke har kommit i mellan
Men nu börjas de igen Här kommer en bild på mina nya fälgar som jag har köpt inför sommaren
Jag fick skaffa in nya spacer fram de fick 15mm fram å 20mm bak för att de skulle sitta smutt Jag fick tyvärr höja den 5-7cm för att de skulle passa oxå, men vafan de e snyggt
Nu ska de provas lite! jag har köpt in lite Plastidip å tänkte testa att spraya lite på min slit å släng fälgar som ja ska ha med mig på BoS träff nu den 23 maj!
De viktiga e ju att de ska var rent å freeccsht
Sen kommer vi till själva maskeringen å ja kan ju hålla me om att de inte blev så jävla bra :p Men måste säga fälgar ser bra ut på bild, men de gör dom i verkligheten
Reslutat blev som väntat... skrikande oranget å väldigt självlysande med andra ord, Ja ÄLSKAR de!! hah!
Igår va BoS (Bimmer of Sweden) träffen och den va helt underbar!
Ja va ska ja säga, ja lyckades ta mig ut min tid blev 1:57 ingen bra men va fan de va första gången och ja hade min 19" fram å min lek bak så ville inte slita ut dom allt för mycke
Min första tanke efter bankörningen va bara "nästa gång så jävlar!" hah, ja nästa gång så ska de gå! 1:75 är inte helt illa om man tänker på att min grenrör har stort hål samt att min katt har gått sönder så de läcker där med. Så om min OBD2 läsare stämmer så gjorde ja inte mer än 115hk på hjulen å 200nm, så tycker ja att den gjorde bra ifrån sig.
Kommer bli riktigt bra de där! vill du enkelt plocka lite effektt i 2,8 motorn så kan du ju stoppa på ett insug från m50b25, eftersom det du har är strypt!
Kommer bli riktigt bra de där! vill du enkelt plocka lite effektt i 2,8 motorn så kan du ju stoppa på ett insug från m50b25, eftersom det du har är strypt!
Jag har kollat på de och jag funderar på det, är inte säker om ja ska göra de. De kanske kommer till nästa år
Hur blev de me mellan röret? Kunde du montera de rakt på eller var du tvungen att modifiera någonting?
Vågar inte säga, eventuellt att den vart lite piggare på låga varv. Men vet inte om jag luras av ljudet eller inte
Nejdu, ingenting passade. Däremot är min bil en -00 med kattar uppe vid grenröret. Kan vart det som ställde till det. Men fick både kapa, värma och svetsa för att det skulle passa bra.
Hur blev de me mellan röret? Kunde du montera de rakt på eller var du tvungen att modifiera någonting?
Vågar inte säga, eventuellt att den vart lite piggare på låga varv. Men vet inte om jag luras av ljudet eller inte
Nejdu, ingenting passade. Däremot är min bil en -00 med kattar uppe vid grenröret. Kan vart det som ställde till det. Men fick både kapa, värma och svetsa för att det skulle passa bra.
Jag har samma me grenrören. Trodde som inte hade de i dom senare modellerna. Har du inte TUB blocket i din? Du passade inte med mellanrören eller var det mer som inte gick?
När ja körde på banan så fick man känna mer saker som behöves notera och bytas. En av saker var att ja kände att bil "dök" in kurvorna å de löste ja me ett vanligt fjäderbenstag från schmeidmann Satt som smeck, satan vilken skilland de blev!
Det har varit ett tag sen jag var i kontakt med er om bilen process!
Jag lyckades inte byta grenröret själv utan att behöva plocka ur motorn ur motorrummet eller lyfta å dona, har inte platsen eller möjlighet.
Det var min ända bil då. I fredags så köpte jag min första icke bmw, Jag köpte en fräsch Golf Mk2 CL 1.6
Så nu kommer jag kunna lägga mer kvalitetstid på Bmwn
Det som har skett nu är att jag har haft bilen inne på verkstaden i 3 veckor för att dom fucka upp det totalt! Dom skulle byta grenröret, det dom lyckas med att dom har sönder oljetråget när dom sänkte ner motorn så den byte dom och när de var klart och jag skulle hämta bilen så... Jag batteriet var slut så dom skulle ladda den, de e ju bra... men dom satte dubbla laddare så de sluta upp mot typ 15-20V. Vi alla vet vad som händer då?
Jo min databox fick en smäll, så min databox har varit på en SPA behandling så nu går den som en klocka igen.
Det kommer laddas upp en film på före och efter grenrörs bytet.