Bromsar blir varma samt klonk vid inbromsning golf V

Presidento Of World
26 februari 2015 · 3 329 Inlägg

Hej! bilen beter sig konstigt

bromsen låg på vänsterfram så smorde upp och nu går det bra.. trodde jag

nu beter sig höger fram konstigt och blir sjukt varm samt klonkar vid inbromsning, förut upptäckte jag att den börja klonka hela tiden, även vid låga hastigheter

så plockade av hjulet och kollade oket, sten hård kolv.
till min förvåning så saknas "monteringssatsen" på höger fram, denna

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … AGG-59463/

kan den göra så den klonkar och beter sig konstigt?

gäller alltså e golf V tdi med allt de där ESP abs osv

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
dawwe ...has left the building...
26 februari 2015 · 4 474 Inlägg

Smorde upp, hur då? Ja monteringssatsen skall sitta där, om den inte gör det kan oket "vicka" mer, kan vara orsaken till klonket, eller inte, men eftersom den där "fjädern" skall sitta där så föreslår jag att du köper en och monterar den omgående.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
26 februari 2015 · 4 474 Inlägg

Jag har ett "bromsklonk" på min ena bil...Det är ett snällt klonk med verifierad orsake. Orsaken är den att beläggen löper en aning för lätt så att säg, så beläggen ger ifrån sig ett klonkljud i 8 fall av 10, främst om man inte "bromsat på ett tag". När jag lade lite packningsmaterial mellan klossarna/styrklackarna så klonkade det aldrig. Så det är en "live with it" eller att köpa nya belägg vilka har mer exakt passform, dvs belägg med bättre passform än Meyle...Min andra identiska bil med EBC Yellowstuff belägg har inte detta klonk, men där är passformen tajtare...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Presidento Of World
26 februari 2015 · 3 329 Inlägg

tack för svar, jag  köpte grejerna och monterade och änsålänge låter det inget, tänkte prova en längre tur imorn och så..

beläggen är nya original samt skivor osv så borde inte vara nåt fel på dom tycker man

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang