Stämmer, Maptun steg 4 sitter i bilen. Kommer ihåg hur jävla glad jag var efter att ha tryckt i boxen och provkört.... sjuk skillnad mot original 205hk
Vet inte hur mkt erfarenhet du har av E85, det är rätt vanligt inom GTR-världen och där ser man tydligt vilken negativ inverkan det har på bilen om man kör det för länge. Igensatta bränslefilter och spridare, avlagringar på ventiler, IDC-värden på över 100% osv.... så en tank 98 skadar inte att köra ibland!
Så synd att man tröttnar fort
Har kört E85 i de flesta bilarna. Även läst på hur Saabarna klarar E85 och många har kört i många tusen mil utan problem sålänge man sköter servicearna rätt. Har planer för E85 anpassat bränslesystem där man slipper avlagringar och svullna/igensatta filter. Idc vet jag tyvärr inte vad det är?
Kan hända att jag mappar 2 boxar så man har både en E85 "racebox" och en mildare BF98 box. Alt mappar en biopower så den adapterar sig själv efter typ av bränsle.
De flesta märker inga problem eftersom de aldrig loggar... börjar man logga vissa parametrar märker man rätt fort att allt inte står rätt till (om man kört länge på enbart E85 vill säga). Bygger man soppasystem anpassat för just E85 borde det ju däremot funka bättre
IDC - Injector Duty Cycle, kortfattar spridarnas öppningsgrad i %... bör ej överstiga 100%
Stämmer, Maptun steg 4 sitter i bilen. Kommer ihåg hur jävla glad jag var efter att ha tryckt i boxen och provkört.... sjuk skillnad mot original 205hk
Vet inte hur mkt erfarenhet du har av E85, det är rätt vanligt inom GTR-världen och där ser man tydligt vilken negativ inverkan det har på bilen om man kör det för länge. Igensatta bränslefilter och spridare, avlagringar på ventiler, IDC-värden på över 100% osv.... så en tank 98 skadar inte att köra ibland!
Så synd att man tröttnar fort
Har kört E85 i de flesta bilarna. Även läst på hur Saabarna klarar E85 och många har kört i många tusen mil utan problem sålänge man sköter servicearna rätt. Har planer för E85 anpassat bränslesystem där man slipper avlagringar och svullna/igensatta filter. Idc vet jag tyvärr inte vad det är?
Kan hända att jag mappar 2 boxar så man har både en E85 "racebox" och en mildare BF98 box. Alt mappar en biopower så den adapterar sig själv efter typ av bränsle.
De flesta märker inga problem eftersom de aldrig loggar... börjar man logga vissa parametrar märker man rätt fort att allt inte står rätt till (om man kört länge på enbart E85 vill säga). Bygger man soppasystem anpassat för just E85 borde det ju däremot funka bättre
IDC - Injector Duty Cycle, kortfattar spridarnas öppningsgrad i %... bör ej överstiga 100%
Aa de kan ja tänka mig Får fixa in kablaget för att köra T7 suite så kan jag logga med jämna mellanrum för att se om något avviker med tiden.
Aa.. då är jag med Ja kommer köra med 880cc alt 1000cc spridare så kommer nog ligga en bit under 100% duty. Men största problemet med just e85 och spridare är väll tomgång och låglast egenskaper, iafall med 630cc deka som många har problem med.
Fördelen med saab är ju att i stort sett hela bränsle systemet är e85 vänligt iom plast bränsle ledningar :p Men över tid så fräts nog plasten ner den också. Frågan är hur resistent an alurören är.