Volvo R fälgar passar?

Eric91
25 mars 2015 · 337 Inlägg

Hej! Jag funderar på att köpa Volvo R fälgar 18 tum till min Volvo 945. Det jag undrar är om fälgarna passar då jag har satt på sänkningsfjädrar 60-40. Kommer däcken ta i hjul husen eller går de? ( vet att jag behöver spacer )

Noffna
25 mars 2015 · 95 Inlägg

Däcken kommer inte att ta i hjulhusen. Har också 60/40 sänkningssats på min 945'a och jag får in typ 1,5 finger mellan däck och hjulhus. Skrapar inte i när jag kör heller men jag satte även dit nya sportstötdämpare samtidigt som sänkningssatsen sattes dit.

Eric91
25 mars 2015 · 337 Inlägg

Härligt! Dock har jag inga sport dämpare utan orginaldämpare som är fina enligt mig smile, men märker väll om dom behöver bytas med wink. Men tack för svar var rädd att skärmarna skulle behövas valsas smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Finns R kopior med rätt ET för 940

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Eric91
25 mars 2015 · 337 Inlägg

DiwraZ skrev:
Finns R kopior med rätt ET för 940

Dessa som jag köper har suttit på en 940 innan men tyckte dom såg så stora ut när jag ställde dom bredvid bilden tongue

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Eric91 skrev:

DiwraZ skrev:
Finns R kopior med rätt ET för 940

Dessa som jag köper har suttit på en 940 innan men tyckte dom såg så stora ut när jag ställde dom bredvid bilden tongue

Jo men nu menar jag att det finns r fälgar som passar 940 utan spacers

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Eric91
25 mars 2015 · 337 Inlägg

DiwraZ skrev:

Eric91 skrev:

DiwraZ skrev:
Finns R kopior med rätt ET för 940

Dessa som jag köper har suttit på en 940 innan men tyckte dom såg så stora ut när jag ställde dom bredvid bilden tongue

Jo men nu menar jag att det finns r fälgar som passar 940 utan spacers

Okej hade ingen aning om de faktiskt aldrig sätt någon affär som säljer de yikes?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Eric91 skrev:

DiwraZ skrev:

Eric91 skrev:

Dessa som jag köper har suttit på en 940 innan men tyckte dom såg så stora ut när jag ställde dom bredvid bilden tongue

Jo men nu menar jag att det finns r fälgar som passar 940 utan spacers

Okej hade ingen aning om de faktiskt aldrig sätt någon affär som säljer de yikes?

Vet ej var de såldes. Bara sett en uppsättning så det såldes nog inte så många tyvärr

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang